Föremål som flyttas.
Jag har en son som har tre stycken elefanter i vitrinskåpet i sin bokhylla. Alla tre är vänd åt ett och samma håll och vid ett flertal tillfällen har dessa elefanter bli vriden ur sitt ursprungliga läge, ett kvarts varv ungefär.Vad vi undrar över är , har elefanterna någon speciell betydelse i detta sammanhang, det är två större och en mindre. Någon som kan svara mig/kram
det kan vara spök-barn för dom flyttar gärna saker och så

Hej Tara!!Ute i stugan,uppe vid gaveln på huset,har jag hängt en större lykta med en vaktande,skyddande ängel.Ängeln ändrar läge,från framåtstående till att stå på sidan,med ryggen till osv.Varje gång jag upptäcker detta,blir jag så glad,för känslan jag får är trygghet,glädje, men även liiite bustag.
Det kan räcka med att jag är inne i stugan 20 minuter så kommer jag ut och då har den flyttat sej!!Känslan jag får av dina flyttade elefanter,är en yngre man i 40-årsåldern,som gillar att "busa" runt lite
Och han ger mej ett intryck av styrka,trygghet och en hel del småbus som sagt
Det bör finnas annat som du kan relatera till,känns som om detta inte är helt obekant för dej,att saker flyttar sej…..
Ja men om det det är spökbarn vad vill dom då i så fall säga honom och jag skulle vilja veta om elefanterna har någon speciell betydelse i sammanhanget eftersom det är alla tre som vänder sig. Alla tre står snett på rad i vitrinskåpet som är inglasad./kram
Dom kanske vill att dom ska stå så, vad jag har hört gör barnen så man ska märka att dom är där

Frågan är vad Elefanter står för dej???För mej står de för kunskap,styrka,sammanhållning,kärlek…..
Ja EvaKristina vi skickade inlägg samtidigt, intressant det du säger och visst tror jag oxå att det kan vara som du säger för det stämmer. Men skulle vilja veta som sagt om elefanterna symboliserar något eller har något att säga min son?/kram på dig Eva

Symboliken i de flyttade Elefanterna(Det du ville ha svar på från början
)tolkar jag till mäkta stolthet!!!Känns som din son uträttat något som denne man känner stolthet över…..
Detta är min tolkning,någon annan kan tolka nåt helt annat!!
Tack Lill-Jonna vad sött och gulligt du skriver om se små barnen/kram
Jag ser framemot att få flera svar från Er härinne på ifokus.
Lägger in en bild som är snett tagen från höger på Elefanterna, det är en elefant som är mindre men tyvärr syns ej det på fotot, blir lite missvisande när dom inte syns framifrån, men kanske Ni kan säga något om bilden ändå?/kram

Jättefina är de, dina elefanter! De passar bättre att stå och titta på landskapet bakom, så låt dem stå så där och se om de flyttar sig igen :)
Mvh, Cecilia
#14Det är bara den stora och lilla som vrider sig ett kvarts varv, den mellersta står kvar.Min son funderar om någon vill säga något till honom eftersom de här två Elefanterna vänder sig,men den mellersta står orörd kvar/kram

Det är kanske din sons uppgift att vända på den tredje (?) :) Man kanske måste vara tre i leken, eftersom det finns tre elefanter och kanske bara två andar? *fantiserar vilt* ;)
#16 Har skickat ett Pm till dig/kram
Jag spinner vidare på det EwaKristina säger: om elefanterna symboliserar nåt speciellt för dig? Elefanter står ofta för styrka, men kanske är dom mest kända för sitt otroliga minne, "elefantminne" är nåt man brukar säga om människor som minns väldigt bra. Kankse den här personen vill att du skall plocka fram ditt minne, för han tänker på dig genom att vara hos dig..? Och enda sätter för honom att visa sin närvaro är att använda elefanterna - som då dessutom symboliserar minnen. En tanke bara som slog mig/ Kram 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack Inga-Lena för ditt svar/kram

Jag har nu kommit hem efter att ha varit hemma hos Taras son. Tara, din son kontaktade mig för att kolla av vilka som är hos honom och spökar, förhoppningsvis så får jag möjlighet att träffa dig med nån gång :) Det var en hel del aktivitet i den lägenheten men det är inte undra på för din son är ju så öppen för det och vill ha dom där. i vilket fall som helst så fick jag till mig angående elefanterna det här: Han ska inte ge upp, om andra ger upp så ska han ensam fortsätta! Jag fick tillåtelse av honom att skriva det här på forumet. Jag tror att även du förstår innebörden av tolkningen :) Vilken fin plats han bor på din son! Dit måste jag åka flera gånger, det var första gången jag var i dom trakterna :)
Kram / Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Oj vad
jag blir Elisabeth och kul att han kom sig för att kontakta dig, jag vet att han är öppen, men det tog många år innan jag trodde på honom och kan nog bli lite skeptisk ibland nu oxå. Jag tror oxå jag vet om vem som besöker honom men riktigt säker var jag inte, men som du säger så har han en massa andar omkring sig. Ja han trivs ju med dom, ja vi kanske får träffa varandra någon gång/kram på dig