Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 21820 ggr
MidnightLight
15

Spökhus?

Någon som vet av några spökhus/övergivna hus? Eller liknande i Norrlands trakterna (västernorrland, Västerbotten)

J-Artur-K
6

Jag bor ju i Västernorrland o det närmsta jag kommer tänka på är Borgvattnet. men om det finns något annat stäle skulle jag gärna vilja veta om det

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
6

Jag kan ju säga om det skulle vara någon som går på Nordviks naturbruks gymnasium i Västernorrland i närheten av Kramfors kan man säga. Det är ju flera internat boenden där. Men Mellan byggnad solen o byggnad Månen finns det en byggnad om den inte är riven om dom inte gjort det nu. Som det spökar i. Den byggnaden var student boende men eleverna som bodde där mådde inte bra. O flera såg saker. Som exempel andar. Så den byggnaden använde dom inte längre som student boende. Jag själv var där inne när jag gick på den skolan o man fick väldigt specella känslor där inne. Fick även en orb fasnad på 2 olika bilder på 2 olika våningar i huset med. Men detta är 7 år sedan så har inge aning hur det är där nu. man får ju inte gå in i byggnaden heler men kul att veta om kan det ju vara. Dom har bomat igen hela den byggnaden för insyn o allt. Finns en del historier om vad som har hänt där o så. O follk som har sett saker som stämer in på vad som har hänt där.

Ny dag nya möjligheter

[GunillaF]
4

Körningsgården efter vägen ut mot Nordingrå, Höga kusten, ett fint ställe där det tydligen går att få uppleva "spöken". "Det okända" (TV-programmet) har haft ett avsnitt därifrån och det visade sig vara mycket övernaturig aktivitet där.

kena10
3

Har personligen fått berättat för mej av en som jobbar på Olofsfors nedlagda glasbruk i Nordmaling, att det spökar i elrummet i anslutning till gamla fabriken och även i fabriken. Han som berättade det var helt övertygad om saken.

tarotlasse
10

Ja kan informera dig om att du kan gå in vilket hus som helst i Norrland eller för övrigt i hela världen så besöker du ett spökhus. 

Andevärlden finns precis överallt är man öppen och motaglig så märker man detta och upplever andeaktiviteter. 

Är du däremot stängd och inte motaglig så upplever du inte heller någon ande även om det finns andar där. 

Så vill du uppleva andeaktivitet så kvittar det vilket hus du besöker oavsett det är ett hus från 1700 talet eller det är det nybyggda systembolaget  för ande världen finns där du ber om kontakten. 

Att vara öppen är en signal till andevärlden kom och prata med mig men är man omdevetet öppen och inte heller har kunskapen om hur andevärlden komunicerar så är det vanligt att man slår bort det som fanatsier.

Det kan bli lite frustrerande för andevärlden att samtidigt ge dem en invit till samtal och sedan bli igionerade. 

Så precis som vi själar i en fysisk kropp reagerar om vi inte får uppmärksamheten så kanske vi höjer rösten för vid någon  knackar i glaset  så vi blir uppmärksammade på att vi vill säga något. 

Exakt det samma gör ande världen när de ser att vi är öppna och då är kontaktbara. 

När vi då inte lägger märke till det av okunskap på hur kominikationen med andevärlden går till. Så för att då uppmärksamma oss så försöker de uppmärksamma oss på samma sätt rent fysiskt genom att röra på någon eller på något föra ljud osv. 

Helt plötsligt är det ett spöke och det är ett spökhus även om de alltid funnits där men då kanske inte öppnat upp och inte lagt märke till dom. 

För så vanligt när man gör hembesök att en  i huset upplever dessa andeaktiviteter  medans partnern inte märkt av något alls.

Beroende på att den är stängd och inte motaglig eller sänder ut denna inbjudan till samtal. 

Medans den andra partnern helt omedvetet öppnat upp genom ett intresse elller genom en tanke och då bjuder in till samtal med andevärlden. 

Som medium spelar det inte någon som helt roll vilket hus jag håller en stor seans i. 

Om jag håller en storseans i en kyrka, ett medeltids hus, på en pub eller i ett helt nybyggt hus så får jag andekontakt och andeaktivitet.

Har jag som medium öppnat upp och bjudit in på samtal och ingonerat dom så hade det även här börjat hända fysiska saker och så kallade spökerier. 

Så spökhus beror inte på  själva huset utan på att  anden vill uppmärksamma sin närvaro och att den vill förmedla något och det måste finnas ett medium eller rättare sagt en person som är öppen. För att det ska ske andeupplevelser eller så kallade spökerier. 

Så du behöver int gå längre en till din egen bostad för att hitta ett spökhus för du själv som bestämmer eller avgör det genom att kunna hantera din egen medialitet genom att lära dig att vara öppen när du vill detta eller vara stängd när du inte vill ha denna kontakt. 

Så helt och hållet vi själva som styr om vi vill uppleva ande världen eller inte för är man stängd så kan det finnas hur många andar som helst och man upplever dom inte.

Jag har besökt vänner och varit på middagar där de blir fruktansvärt  förvånad över att jag som medium inte upplever ett enda dugg av de andeaktiviteterna som sker i huset även att de sker medan jag är där. 

Men beror på att jag har lärt mig att hantera min medialitet när jag arbetar med andevärlden är det för att jag tillåter det öppnar upp och bjuder in dem till kontakt. 

Är jag ledig och är hos vänner äter middag och dricker ett glas vin ja då har jag stängt ner och  då upplever jag  inte andevärlden överhuvudtaget för de bryr sig inte om att visa sin närvaro för mig eftersom jag inte är motaglig för det när jag är nedstängd.

Men öppnar jag upp ja då upplever även jag andevärlden. 

Så jag kan besöka ett känt spökhus där det är mängder av aktiviter men är jag stängd så märker jag inte av det överhuvudtaget. 

Så helt och hållet  jag själv som styr när jag vill uppleva andevärlden eller när jag inte vill göra det.

Så något alla som inte vill ha dessa andebesök borde lära sig för inte andevärldens fel att de boende inte har kunskapen och kan hantera sin egen medialitet och  då omedvetet bjuder in dom. 

Men besöker man ett känt spökhus t.ex Borgvattnets prästgård  så är det ju för en nyfikenhet och ett intresse för ande världen.           Vilket räcker för att öppna upp och då uppleva dessa spökerier och andar för man öppnar upp helt automatiskt bara genom tanken och nyfikenhet på ande världen så inte alls så konstigt att då så många upplever andeaktiviter för man har då helt omedvetet öppnat upp och bjuder in dom. 

Lasse

Unibrow
0

I brattby utanför umeå mot vännes ligger det ett nerlagt mentalsjukhus. Ska tydligen hänt ganska mycket där och det finns ju också kuddrum och en massa läskiga redskap som kan tillföra mystiken. :)

kena10
0

Där sprang jag en del som barn, med kompisar innan det var nedlagt. Så det spökar där nu. Skulle ju vara kul att veta vad det har varit för spökerier.

MidnightLight
0

#6 får man gå in där?

Llindaa
0

Nu var det ett tag sen den här tråden var aktiv men Björknäs mentalsjukhus i Kramfors.

Nirvana_Ophelia
0

På BUP i Umeå spökar det, har jag hört…vad för spökerier det rör sig om vet jag inte, men det ryktas spöka där. I Innervik, I kaarnas hus spökar det, för där skedde ett arsenikmord förr i tiden. Dottern i familjen dog av arsenikförgiftning och ingen blev dömd för mordet…än idag spökar det där. Bureheden utanför Bureå sägs vara hemsökt, för det var nämligen en avrättningsplats förr i tiden…4 personer avrättades där och där de togs av daga, finns idag bara en minnessten, eftersom de tagit ner bålet. Sedan vet jag rakt inte var det skulle spöka i Västerbotten eller Västernorrland…tack för mig.

angelicamianylander
4

Jag var i Brattby för några år sedan och upplevde en hel del. Tror att det funkar som TarotLasse pratar om, är man öppen så kommer det. Och vi åkte dit för att uppleva, minsann. Dock visste jag inte vad det var för ställe, men fick på medial väg uppleva en del av historien, och när jag kom hem och kollade upp stället så visade det sig stämma. Det var definitivt inga trevliga syner jag fick, så nog går det att få sig "a good scare" där om det är vad man är ute efter.

Jag kan också tipsa om Hällnäs sanatorium. Har varit där flera gånger och inte direkt upplevt något konkret, men det vilar en enormt tung stämning över stället och jag var verkligen inte särskilt sugen på att egentligt uppleva nåt någon av gångerna jag var där, så jag kan tänkta mig att man kan uppleva en hel del där trots att inte jag gjorde det. Det har ju trots allt en högst brokig historia. Det mest intressanta jag varit med om när det gäller Hällnäs sanatorium är en dröm jag fick nåt halvår efter att jag var där sista gången (för ca 3 år sedan). En natt drömde jag om en pojke som satt ensam på en repgunga. Det hela var i svartvitt (jag drömmer normalt i färg) och han verkade ensam, men medveten om att jag såg på honom fast jag inte upplevde det som att jag ingick i drömmen. plötsligt inser jag att pojken i drömmen är död, och vaknar. Det var inte obehagligt, utan mer lite ledsamt. OCH. Såklart så finns det en tvist. Några dagar senare pratade jag med en väninna från vindeln som har en vän från Hällnäs (jag känner även denna vän, även om det inte är en vän till mig) och denna vän hade varit utanför sanatoriet på "spökjakt" Hon hade sett en ensam pojke på en repgunga, men förstått att det inte var på riktigt, det fanns inte ens en gungställning där. Detta berättade hon utan att jag nämnt min dröm, men det skedde så nära inpå. Drömde jag hennes syn? Tog vi emot samma syn på olika sätt? Det får en att undra hur medvetandet är funtat egentligen. Inget bevis som håller i rätten, direkt, men för mig som vet att detta är sant och även fått detta bekräftat av Hällnäspersonen efteråt (jag var tvungen att höra av mig och fråga om hon upplevt det jag hört att hon upplevt)  så blir det intressant att fundera på hur det kommer sig att man upplever det man faktiskt upplever och som TarotLasse säger, man kan uppleva konstigheter även när man inte är på "jakt".

[kajmal"]
0

jag bor i dorotea kommun,  mitt hus har inneboende andar, den som vill får övernatta.

http://ufonat.wordpress.com/