Här bor jag...
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men jag måste fråga.
Har ni planerat att bygga om bron? Jag ser en annan sorts bro så fort jag tittar på ingången.

Nej, faktiskt inte. Huset är 100 år gammalt och jag vet inte om det sett annorlunda ut tidigare…

Jag som är lite feg vågar inte skriva i forumet vad jag känner och tänkte skriva ett pm till dig men det funkade inte då din sida var begränsad. Men sen såg jag i en annan tråd att du nämnt en herre och det var vad jag också kände. Men att berätta mer utförligt kan jag inte men tycker det är kul att prova.
Hoppas att någon annan kan svara dig. Ett härligt hus!
Jag är inte alls nåt proffs, men det är nåt med övervåningen som jag reagerar över, men fråga mig inte varför - bara att du kanske har någon inhysing där..? :)
Vilket fint hus du har, det ser så mysigt ut! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ja…#5 är på rätt väg. Övervåningen är det…och ibland här nere men i huvudsak övervåningen…

Kom att tänka på "inhysning"… Det kommer en man på besök då och då och jag är övertygad om att han är kopplad till huset på nåt sätt. När han är där vet man det, det doftar mycket distinkt av herrparfym/rakvatten just då. Får dock inte kläm på vilken man det handlar om. Vi hyr huset och det finns två herrar som kan vara aktuella…vet inte vem dock. Ingen som får in nåt namn?
Har inga problem med besökaren och det har inte mina gäster haft heller även om dom kännt av personen ifråga när dom sovit över. Enda gången vi använder övervåningen är just när vi får besök. Dottern blev lite störd dock ett tag när dörren öppnades till sovrummet men det slutade när hon sa till…