God och ond ande???
Har varje människa en god och en ond ande, Ir är anden precis som människan är??? Det låter kanske konstigt, men ändå…

Dom som finns runt oss i andevärlden är goda andar, dom vill oss väl. :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth.J jag hålelr med dig…att de goda andarna finns med oss och att de vill oss väl!
de som är negativa…det tror jag är det man skickar ut till något en negativ tanke…då blir det en negativ situation.
Men jag tror att om en god ande finns…så finns det onda också, men som sagt: håller mig till de goda, mår bäst av dem!
Den dimensionen som är närmast vår…stämmer det att det är mest elaka energier där?

Jag har alldrig stött på en ond ande under dom åren jag jobbat som medium.
Men har stött på vilsna själar som många upplever som onda.
Men dom är inte onda utan bara frustrerade rädda och har ångest för dom inte hittat rätt och det kan ju vara lite jobbigt att känna av men inte är dom onda för det.
Av rädsla kan man göra saker som man inte menar inte behöver man vara ond för detta.
Kan ju ge er ett exempel om du kommer hem en dag och upptäcker att ngn håller på att flytta in i din bostad så gör du ju allt för att hindra denna person för att göra det.
Är du ond för det ?
En ande som inte fattat att den är död och som är vilsen försöker ju på samma sätt att få bort inkräktaren.
Inte är han ond för det men kan behöva hjälp att inse att bostaden inte är hans längre och att den är död och hjälpa dom till ljuset.
Jag har fått åka ut till ställen där folk varit rädda för att dom har fått besök av spöken onda andar och demoner.
När man kommit dit och fått kontakt och beskriver en gammal go dam och den boende utbrister det är ju min mormor.
Så fattar dom att det rör sig inte om ngn ond ande utan en ande från ljuset som hälsar på dom för att se så dom har det bra.
Ibland så busar dom lite med oss för att visa sin närvaro men inte är det ont kan dom inte prata med oss så visar dom sin närvaro på annat sätt.
Så min egen erfarenhet är att man skapar själv sina onda andar.
För jag har alldrig stött på dom men däremot har jag många gånger stött på onda själar men då har dom haft en kropp och vandrat runt på denna jord och inte varit en ande.
Lasse
Jag tror inte på onda andar…bara negativa energier
Ok, tack för svaren
JAG har en god ande i vårt hus som verkar vilja skydd amig, anden verkar väldigt "rädd" av sig ändå
En gång ville jag bara "TESTA" och prata med anden för det har aldrig funkat tidigare. Jag sa: du finns inte, du har aldrig gjort någor ljud när jag ber dig så det finns ingen anledning att vara rädd mer. DÅ hördes en kreftig Duns i väggen i rummet bredvid mig :O