Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 503 ggr
Tuva-Lena
0

Här och nu..

Vaknade imorse av att två ord bara poppade upp i huvet på mig: "Här och nu..", var dom. Tankegången fortsatte med; "Ja, varför skall jag ägna så mycket tid och energi åt sånt som kommer efter, det är ju här och nu jag lever..". Jag känner mig besviken på andevärlden, för jag har ägnat så mycket tid och funderingar åt denna para-existens, eller vad jag skall kalla den, men får ingen respons tillbaka. Det står bara stilla och alltmer frustrerad blir jag. Börjar nästan betrakta andar som "fisförnäma besserwissrar" som, bara för att dom har gått vidare, har erhållit en förmåga/kunskap som vi andra saknar. Dom har ju också levt här på jorden oh varit lika frågande och okunniga som vi andra! Andevärlden liknar nästan en osynlig "akademikervärld", där dom ser ner på oss som är "obildade". Tror dom att dom är "super heroes", eller vad då..? Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Brokenfether
0

**Jag får ingen kontakt som jag önskar =( Ber varje kväll nu att min guid ska ge ett Tecken på vem den är…men icke,eller så är jag inte uppmärksammad tillräckligt. har sagt att jag är redo för att se,men det kommer ingen Fundersam Jag vill..vill..vill ju..Skrikandes
**

zeretki
0

När du är redo visar sig läraren, har någon vis person sagt.

TantAlma
0

Du kanske bara ska stanna upp idag och tänka på vad du har. Skrattande

Tuva-Lena
0

#1 Känner igen mig i det du skriver. Jag har visserligen fått kontakt med olika ansikten, men dom varierar lika ofta som jag kontaktar dom - lite trångt m a o, det skulle räcka med en till att börja med! Fot i munnnen

#2 Var det inte du då? :) Du är ju en vis kvinna, och du skall veta att jag är beväpnad till tänderna! Jag har ju varit aktiv sökare sen ungdomen, men kanske letar jag på fel ställe..? Fundersam

#3 Du är också en vis kvinna! Jo, tanken har slagit mig: jag borde kanske dra ner på förväntningarna, och fortsätta med livet istället. Åtminstone är det mer konkret, och här får vi ett snabbt reslutat av det vi lägger ner möda på. Glad

Bybo
0

För mig är det också väldigt lugnt för tillfället(tyvärr) men vi/du kanske bara ska låta det vara och slappna av….Ja, vad vet jag *skratt* Blir även jag frustrerad mellan varven---tålamoood----Tååååålamod!! ;-)

Tarotsanna
0

*skrattar* "fisförnäma besserwissrar" Det tror jag inte att dem är! Men jag känner igen det du skriver och jag tror att andevärlden har tröttnat på att försöka få kontakt med mig för jag tror ändå inte när jag väl ser Fundersam Är väl både för skeptisk och jordnära. Ibland ber jag om ett Tecken och när jag får ett Tecken så ber jag genast om ett till för att få bekräftelse på första, inte konstigt att dem tröttnat på mig…. Flört

De senaste dagarna så har två personer som inte känner varandra varit här och båda har frågat vem det är som springer förbi hallen och köket hela tiden. Ingen aning, svarar jag…

TantAlma
0

Ibland känns det som om andevärlden väntar för att jag inte är så redo som jag tror att jag är…

zeretki
0

#4 *skratt* Nej, det var knappast jag. Jag är otålig och försöker lära mig att ha tålamod. Det är min största läxa hittills.

Tro mig, jag höll länge på att försöka få kontakt med min guide utan att lyckas men nu förtiden tror jag att, det händer när det händer. Man ska kanske inte tvinga fram allting heller…

[Lill-Jonna]
0

ok

Tuva-Lena
0

Jag jämför det med om jag skulle tilltala en människa som vänder sig om, eller börjar vissla eller nåt, när jag vill berätta någonting. Det vore ju väldigt oartigt, eller hur? Vi har fått lära oss att lyssna på den som pratar, eller vill ta kontakt med oss. Då kan vi inte låtsas som vi inte hör, för det är inte bara oartigt, det är nonchalant. Cool