Vad säger bilden er?

"Mysig och naturnära villa till salu"
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Nu har jag bara kollat snabbt, men jag ser en liten flicka, kanske 7 år gammal, med sin docka. Hon har rummet högst upp på "vinden". Men det märkliga är att jag känner inte av någon vuxen, eller ingen alls mer än denna lilla flicka. Hon har pippilottor, ljusbrunt hår och vit klänning och verkar komma från tidigt 1900 tal. Hon är välvårdad och mår bra, så jag kan undra hur det går ihop med hennes ensamhet.
Känner någon form av sjukdom, förkylningssymptom, hosta och att hon blev ensam kvar.
U R us
Obehag. Där vill jag inte bo. Eller vara.
Känns VÄLDIGT obehagligt. Vill inte gå in där.
Får känslan "snygg gammal villa" och inget mer.
Det känns "festligt" fint och trevligt på nedervåningen men övervåning och framför allt vindsfönstret känns jätteobehagligt
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Någon sorts skola.
Jag känner att det står någon i det lilla fönstret högst upp. Jag känner inte direkt nåt obehag av huset.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Känns bara positivt. Mycket barn-känsla över huset. =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag tycker att det känns som att man när som helst kommer se någon stå i fönstret. Känns överlag lite obehagligt och obebott.
Obehag känner jag.
Får en känsla av en obehaglig historia.
Jag får en känsla av barn , kanske en gammal skola? Jättefint hus.
Spontant så får jag rysningar av bilden. Så en smula obehag.
Okej nu ska jag berätta om huset. Detta hus är ett hus som har gått i generationer. Min mamma är uppvuxen i detta hus och kände ALLTID obehag över att gå upp på övervåningen. Och det prickade någon här att undervåningen är ok men övervåningen obehaglig. Så av ren nyfikenhet så ville jag lägga in bilden för att se om någon kunde känna av något:). Även jag kände obehag av att gå upp när jag var liten. Det kom som en vägg vid ungiefär halva trappan. Ska se om jag har någon bild från undervåningen och övervåningen.
Jag får egentligen inga obehagskänslor av någon av bilderna, tyckte huset gav ett obehagligare intryck utifrån. Men det vore intressant att se fler bilder från övervåningen :) Och det är en intressant historia om huset, att det gått i generationer osv.
Får heller inga obehagliga känslor. Inte av senaste bilden heller. brukar annars vara väldigt snabb att inbilla mig att det är jobbiga saker som hänt och tryckande känslor på stället bilden visar. ;)
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag ska försöka kolla om jag hittar fler bilder på övervåningen. Kanske finns hos mina föräldrar.
Får inte till mig dåliga energier ifrån huset men är ju energier där.(men sedan är ju allt upplevelse tolkning hur man själv känner av det som) Som tidigare har sagt. Fönstret högst upp känner jag av o är nog en flicka som tidigare nämnt men jag dras mest till fönstret som är näst längst til vänster på andra våningen. Orsaken att det är mer positiv energi vid fönstret högst upp. Medans det inte är lika positiv energi vid förnstret som är näst längst till vänster på andra våningen. Är en man där som är lite butter av sig o så. Men inte arg o så men så där butter o ingen glädje spridare får man vill säga. Medans flickan är go o glad o nyfiken. Som jag fick till mig. Så därför dras jag mer till fönstret näst längst till vänster på andra våningen. 🙂
Men finns mycke historia i det där huset tror jag. (Inte dålig historia att det hänt massa negativa sake o så men ändå mycket historia där) 🙂
Men är bara vad jag får till mig 🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag kände nog också av mannen som J-Arthur-K skriver om när jag ser den första bilden.
#21 vill du berätta mer om mannen? :) har mina aningar om vem det kan vara på din beskrivning,
Huset fick jag bara En obehaglig känsla av, när jag såg bild 2 och 3 Kändes det som någon Sakta drog ett kallt finger över ryggraden på mig 4 och 5 Bilden kändes Det jätte mysigt SÅ kanske om bild 2 och 3 Var Precis vid Trappen båda två fast på olika våningar så skulle JAG tippa på att nåt har hänt i trappen
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag kan försöka beskriva det jag känner om den här mannen. J-Arthur-K kan säkert ge dig en mer detaljerad beskrivning men jag ger det ett försök!
Jag tycker det känns som att det är mannen som gör atmosfären lite obehaglig i det här huset. Han kan ha en familjekoppling till dig, kanske är han en morfars far eller liknande (du nämnde ju även att huset gått i generationer) och det är definitivt han som gör att du/ni känner en negativ energi. Kanske ger han sig till känna ibland genom att du/ni hör konstiga ljud, eller att saker och ting inte är där de ska vara? Jag tycker det känns som att han håller till på övervåningen, som jag sa förut tycker jag det känns som att han står i ett av de övre mittersta fönstren och tittar ut, han håller koll på vilka som vistas i huset. Han känns lite vresig. Jag får tyvärr ingenting om hur han ser ut, men han är lite äldre, runt 60-70 år skulle jag säga. Får inga känningar av några sjukdomar eller andra smärtor. Tror även att han vet att du/ni känt av något i huset. Han vill nog märkas. Han håller sig nog kvar med anledning av att det är ett familjehus som gått i släkten, han vill hålla koll. Det var nog det jag fick fram tror jag! :)
Spännande. Någon mer som kan snappa upp något innan jag berättar vem jag tror det kan vara?
#28 ska se om jag kolla mera imorgon. Har precis flyttat så har inte haft tid att kolla mera :)
Ny dag nya möjligheter