Meditation
Jag har väldiga problem med meditiationen. Kan inte sluta tänka.. Även om jag visualiserar att dom flyter iväg på moln osv..
Är nog inte den ända som har detta problemet:
"Okej sluta tänk nu. tänkerintetänkerinte… De funka! Nej, skit också! nu tänkte jag ju igen. Men nej nu ska ja va tyst. ja tänker inte. ingenting. är det här att tänka? attans.. okej ett sista försök då… funkar de? Men åååh"
Det är jätte jobbigt! Ingen som har något riktigt bra tips för att kunna 'stänga av' helt enkelt?
Mitt tips är att bara försöka slappna av..tänk på andningen och låta tankarna flyta iväg..låt dem vara..försök att inte tänka för mycket i en tanke..att den ska bort osv. När man mediterar är det fullt normalt att det kommer upp tankar, det brukar vara känslor som kommer upp o annat skräp som vill ut..
Nemii,
Sådär var det för mig i början. Det bästa tycker jag är att inte koncentrera sig på att inte tänka, utan att istället rikta uppmärksamheten på en ljuslåga, en sten eller vad som helst. Då brukar, i alla fall jag, slappna av efter en stund.
Men ibland kan det ju vara så att man helt enkelt inte kan slappna av just då. Då kan man ta en promenad, så att man får röra lite på sig. Kroppen brukar då slappna av av sig själv, och då brukar det gå lättare.
Lycka till! /Melina
Tack så mycket för tipsen!
Gjorde lite som du sa Melinda, att koncentrera sig på något. Men inte en sten eller så utan mina chakran. Det fungerade på ungefär samma sätt och nu har jag, tro det eller ej fått uppleva min första riktiga Meditation! Det gick fort men den var känslosam
Ja jag hoppas att även mina tips var bra också
_"Tack så mycket för tipseN!"
_Självklart var ditt också bra! ;)
ska testa det nästa gång. Experimenterar med lite olika metoder :)
Jag blev inte sur eller så..ville bara veta om dem var bra nog för att prova..
Ja det är bra o testa sig fram till det man tycker känns bäst

har ni några andra bra tips till Meditation?
Ledda meditationer är oftast enklare att genomföra då man lyssnar till en röst som ger instruktioner,då finns itne så mycket utrymme för "egna" logiska tankar 
Min personliga favorit är Terry Evans Bergmeditation
Tips på olika meditationer hittar du på Meditation här till vänster i länkdelen.
Lycka till!
Ljus Carina

Tack så mycket ska kolla upp det!
pratar han på engelska i de bandet?
Gör så 
Det finns både på engelska och svenska, men den på svenska är inte intalad av honom själv.
Ljus Carina

jahaa…då förstår jag…tack så mkt ännu en gång;)
Hur sjutton gör man för att inte somna?Har köpt Kristina Wennergrens cd (heter hon så?) och den är bra men jag somnar alltid. Så jag missar alltid samma del av meditationen varje gång. Eller ska man tro att det går in i alla fall?
Skönt är det men jag vet inte om jag direkt upplever något. Hur lång tid har det tagit för er att få fram klara bilder eller budskap? Är jättenyfiken på det.
En del påstår att man blir frusen av meditationen. För mig är det tvärtom. Om händerna är iskalla innan så kokar de nästan när jag mediterat färdigt -fast de ligger stilla i knät. Hur är det för er? Berätta
Jag använder mitt gamla mantra när jag mediterar, men svårigheten blir att försöka känna någon närvaro av andar, just för att man är upptagen av upprepa sitt mantra hela tiden. Hur går det att lösa? Har läst här på ÖN att man kan träna upp sin förmåga genom att meditera, men jag koncentrerar mig på mitt mantra hela tiden…
så dom andar som till äventyrs skulle vara närvarande märker ju inte jag av! :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag tycker istället att du först ska tänka på ett ställe som ger dig frid och trygghet. Där efter andas djupt och fyll kroppen med tyngd känsla. stanna upp ett ögonblick innan du släpper ut luften. Blås ut . gör detta 3ggr och se om det släpper sen.