Intuition!
Hej alla!
Jag tror att jag är ganska känslig för det övernaturliga, har varit med om ett flertal oförklarliga saker, sett skuggor och skepnader, haft drömmar som sen slagit in och liknande. För ett tag sedan pratade jag med ett medium/spådam över telefon, och hon sa till mig att jag har en väldigt "vacker" intuition. Sen dess har jag försökt verkligen leta efter den på något sätt, och försöker tillämpa den i mitt dagliga liv. Jag har ofta märkt att min intuition stämt, då jag exempelvis fått dåliga vibbar/känslor av vissa händelser eller liknande i mitt liv, men inte insett förrän efteråt att det nog var min intuition/magkänsla som sa åt mig att det inte var rätt. Så jag undrar lite angående det här med intuition. Vad är det egentligen? Jag tror delvis att det kan vara min andliga vägledare som försöker säga mig något, eller så.. ja jag vet inte. En annan grej jag tänkt på är att ju mer medveten jag har blivit om min intuition, desto mer känns det som att "nej nu inbillar jag mig bara". Jag är i ett stadium i mitt liv där jag känner att jag behöver guidning, jag behöver få svar, men då är det som att jag försöker få kontakt med min andliga sida men vet inte riktigt om jag lyckas eller om jag bara får för mig något? Är ni med på vad jag menar? Finns det något sätt för mig att utveckla det här, eller lära mig att skilja på när det är på riktigt så att säga? Exempelvis så har jag en otroligt stark känsla om en person som inte är i mitt liv just nu, men som jag har starka känslor för och känner att på nåt sätt ska i vara tillsammans. Detta har jag känt väldigt länge. Men som sagt igen så vet jag inte om jag kan lita på den känslan? Vad säger ni? Är väldigt nyfiken! :)
Mycket tacksam för svar!
Vad kul! Har funderat på att ta någon kurs eller liknande inom området? :)
/Sofia
Jag har funderat på det men inte kommit längre än så. Jag skulle definitivt vilja utveckla detta men det är tiden och orken som inte riktigt räcker till för att göra slag i saken, så därför försöker jag så gott jag kan själv just nu :) Har du gått någon kurs eller vet någon som gjort det? Skulle vara kul att höra isf!
Om du vill träna upp din intuition, så kan du t ex ta fram din kortlek. Håll den med baksidan mot dig, och välj ut ett kort.
Håll det i handen, eller kupa dina händer omkring det, och känn in vad det är för färg, nummer och om det klöver, spader osv.
För att förenkla det i början ta bort de klädda korten.
Du kan göra det lättare genom att fråga kortet vilken färg, nummer och sort det är.
Lycka till!
För övrigt ang kärleken, så kan det vara så att ibland vill man så gärna något, att man har svårt att se det som verkligen Är.
Ofta får man helt enkelt vänta och se 🙂
U R us
Tack Choklad, jättebra tips! Det ska jag testa :) Angående kärleken, det är precis vad jag är rädd för. Att det är för att jag vill det så gärna. Har dock haft ett par drömmar om personen i fråga, som jag kände hade ett budskap mer än vanliga drömmar. Vi får väl helt enkelt se. Har även pratat med medium om honom och fått svaret att det kan hända osv, men jag är inte helt 100 på att jag vågar lita på det. Tar sån tid och jag blir så otålig. Därför försöker jag jobba med mig själv så länge. :)