Atlantis
Var på RK för att inhandla lite läsbart igen, att läsa böcker är gympa för hjärnan, nåväl hittade en bok som heter "gåvan från stjärnorna"
, började läsa och gick in i en sinnesstämning som jag glömt bort att den fanns, jag fattar det inte men jag har helt enkelt haft en lång paus från mitt sanna jag som ÄR en väldigt gammal själ som har levt i Atlantis, detta vet jag genom regresionsterapi bl.a , idag lever jag ett helt annan typ av liv än då Med Elisabeth M. Som fortsatte leva med sin beskyddare ja vår tid var kort men enl plan.
Min sinnesro och "jag " själv är tillbaka , men nu med 2 fina grabbar ,hunden selma & katten Nelson. Och en ny stark kvinna vid min sida.
Det var ju märkligt hur jag hittade den boken.
Jag ska nu fortsätta där jag slutade 1997. dvs stärka mig själv med mer andlighet.
Lev så gott ni kan där ute "sanningen om dit liv finns i DIG om DU bara söker den på rätt sätt för DIG"
Ha en underbar dag ni alla där ute. Jag ser fram mot spännade nya och gamla kontakter.
Hälsar Johan Öhman

Frågan är kanske om Atlantis är gammalt eller bara gammalt ur mänskligt perspektiv… Om Atlantis är ett rike som kommit o gått på jorden så kan det kanske inte räknas som gammalt ur annat perspektiv än det mänskliga. Men det är stenåldern också. En tanke bara…
Annars intressant läsning!
Alis volat propriis 
Med tanke på tidsperspektiven vi lever i IDAG, där allting ska gå såååå himla fort. Gäller det att dra ner på tempot lite grann.
Om vi mäniskor härstammar från Plejaderna? då blir tidsperspektiven en aning luddiga faktiskt, våra korta nuvarande liv är ju bara så korta ur ett kosmiskt perspektiv.
Atlantis blev och försvann som så många andra gamla civilisationer(gamla?) några tusen år hit och dit är ju väldigt kort tid ,
Och för att perspektiv på min egen tillvaro här och nu, läser jag om vår korta svenska historia dvs att det var inte så länge sedan vi levde i ett bondesamhälle.Jag läser alltså Widding Fogelström tex. bara för att jag vill påminna mig själv, att det inte var så länge sen dom flesta levde rent eländigt och inga rättigheter hade heller och om hur Samhället tror att våra resurser äro oändliga……..
Samhällen kommer och går och vi består…..
Här och Nu.
Johan

fast människan är trots allt en utveckling på jorden, genom år av evolution. Däremot själen härstammar från andra sidan. Plejaderna är alltså parallellt med oss människor snarare än vi från dem. Om de inte vandrar med oss.
Alis volat propriis