Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 592 ggr
Mysan59
0

En liten undran...

Hej!

Undrar lite över mitt badrum och förra badrummet i porten bredvid där jag flyttade ifrån för ca 1½ år sen.

I det förra badrummet/lgh (som jag skrivit om förut här) så hände det lite saker, inget märkvärdigt men som fick mig att undra lite.

Bland annat så var det två hårspännen som "flög" förbi mig när jag gick in på toan en gång. Från badrumsmöbeln ner på golvet. Den ena ca en meter och den andra lite kortare bit.

Hur som helst i detta badrum så har det nu hänt två ggr att duschdraperiet har betett sig lite märkligt. 

En gång så hörde jag ett tydligt "ritsch" (stavningen?) som när man drar undan draperiet, men bara några cm. Kändes lite kusligt.

Igår hände det igen, men inget "ritsch" utan det böljade till/rörde sig lite. Till saken hör att det finns inget fönster där inne som kan ha gjort så det blåste eller så.

Och ofta när jag sitter på toan och är ensam hemma så låter det som om sambon kommer hem. Hör tydligt dörren och ljud men när jag kommer ut är det tyst och ingen hemma.

Jag är troende men rätt skeptisk ändå till sånt här, fast ibland har jag varit med om vissa saker (ganska många genom åren egentligen) som jag inte riktigt kan förklara och som varit av sån karaktär så det är inget jätte-uppenbart att det är nåt övernaturligt men heller inget som jag kan förklara på naturlig väg.

Vill egentligen bara höra vad ni tror om detta. 

Jo förresten, jag kom på nu att även köket "händer" det saker ibland, oftast i samband med att nåt hänt i badrummet. Vattenkokarens av/på knapp som knäpper till fast den är avstängd. Ett handtag på en möbel i köket som lät som att nån lyfte handtaget och släppte ner det. 

Lägger in det här på Andar/Spöken fast det kanske inte alls handlar om det, vad vet jag. 🤔 🙂

ALPHIRA
1

Får en känsla att det är en nära anhörig (kvinnlig) som vill visa att hon finns där för dig. Ska du inte försöka prata med henne? 

Men jag är inte något medium.

Mysan59
0

ALPHIRA - Tack för ditt svar, nästan så jag misstänker det också lite grann 🙂 Jag har sagt nån gång att sluta skrämmas, för det är lite läskligt när draperiet låter eller rör sig.

komkoma
0

Hände detta i din förra lägenhet? Hur länge bodde du där?

Mysan59
0

#3 komkoma: Ja det hände i förra lgh också, porten bredvid där jag bor nu. Jag bodde där i ca 4 år, tror jag.