Museiandar..
Alltså andar på museum. 
Minns att jag när jag bodde i S-holm tillbringade mycket tid på musèer. Någonting drog mig dit. Och en gång när jag besökte Nordiska Muséet och ser en kvinnodräkt från 1700-talet, så känner jag liksom hur kvinnan "lever kvar" i dräkten. Det var en liten hätta, en lång kjol, en väst och ett förkläde. Jag tittade också på Karl XII:s uniform en gång, den han stupade i med kulhål o allt, och samma känsla kommer där. Nästan så jag upplever mig stå o prata med honom, och han berättar vilken kamp det var innan han somnade in. Skogsmusèet i Lycksele visar också många arbetsmetoder från förr, och hur man levde som skogsarbetare bl a. Jag kände nästan rysningar ikroppen, för jag vet ju vilket hårt liv dessa människor fick leva.
Har ni som är mediala känt av några musèer, och fått samma känsla där? Det borde ju finnas många andar på såna ställen..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag ska försöka känna efter nästa gång jag går på museum. :)

Hej på dig jag tror knappast det är andar du har kontakt med på museumen.
Jag har alldrig stött på en sådan gammal ande när jag länkat med andevärlden förutom iett fall då det rörde sig im en ande från 1800 talet men då rörde det sig om en vilsen själ.
I övrigt misstänker jag att dom flesta från den tidsåldern har återfötts.
Jag tror mer att det är minnen från kläderna du känner av som när man gör en psykometri.
Då man läser av ett föremål med hjälp av sin intuition och inte ngn andekontakt.
Stor skillnad med att ha en kontakt med en ande eller läsa av ngt med sin intuition.
Lasse
En gång när jag var på jamtli i östersund fanns det en trolltrumma där. När jag satte mig ner i rummet hela rummet var det saker om samer då kändes det som om det var någon där Det kändes som om det var ägaren till trumman och att han inte kunde lämna den. PS dom har ändrat där nu tyvärr så rummet finns ej kvar.
Allting är möjligt