ormar
Finns det någon som kan hjälpa mig tyda min dröm?
Jag drömde om att jag var i en källare med en bassäng där det låg ormar i alla storlekar och färger. jag stod bredvid och kollade på alla ormar och vet om att jag kände rädsla. min pojkvän dyker helt plötsligt upp i drömmen och visar med händerna att jag ska springa därifrån. och sedan ser jag han stå upp bland alla ormar som slingrat sig runt honom. jag ser på ormarna att dem inte kramar om honom hårt utan bara slingrar sig. sedan plötsligt så bara tar han ut sina armar och bryter sig loss.
vad kan detta betyda?
finns det någon som kan tyda denna dröm?
Ett tips är att fråga på drömmar iFokus :)

Ja det är enbart du själv som kan tolka detta finns ingen annan i hela världen en du själv som kan tolka en dröm. Det du drömmer är bilder och symboler som har en speciell betydelse för just dig.
Så om du frågar 10 olika dröm tolkare så kommer du även få tio olika svar.
För den som är rädd för ormar så kommer du få ett svar.
Från den som har ormar som husdjur kommer du få ett helt annat svar.
Liksom prästen och kyrkan som ser ormen som ondskan och den som lurade Eva o Adam till synd.
Medans vi inom sjukvården har ormen som vårat skyddshelgon och för oss betyder ormen healande och läkande.
Så ormen är faktiskt den symbolen jag brukar använda som typexempel på att man inte kan tolka en symbol på exakt samma sätt. Utan symboler och bilder går inte att ha en enda grundtolkning på.
Utan måste i grunden titta på vad är ens egen tolkning och vad betyder just ormen för dig.
Går du in och läser en bok om drömtolkning så kan du mycket väl finna en betydelse av ormen av den författaren. Men plockar du sedan fram en annan bok om drömtolkning av en annan författare så kan den författaren ha en helt annan betydelse av ormen.
Så går du till en drömtolkare så beror helt hållet tolkningen på vilken skola drömtolkarens gått inte på vad drömmen just betyder för dig.
Så tyvärr så kan ingen hjälpa dig med att få den rätta betydelsen av drömmen för den är enbart du själv som kan göra.
Lasse
Tack för ditt svar.