Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 381 ggr
BuNNaj
0

OT - Da vinci koden

Alltså vad är da vinci koden egentligen? Finns den på riktigt eller är det bara Dan Brown som har hittat på den, men hur skulle han kunnat få alla kopplingar? Det finns ju vissa som har tagit livet av sig bara för att dom trodde att dom skulle bli mördade pga att dom visste för mycket om den.

tildus
0

Det menas som som att Da vinci koden finns. Det forskas i det, och en del viger sitt liv åt att finna ut vad den betyder.

BuNNaj
0

jag fattar inte vad det egentligen är för något?

Jag blev bara tvungen att fråga för vi har ett "område" om renässansen och då kommer Da Vinci upp väldigt ofta….

Perla
0

Jag kan inte säga säkert om Da Vincikoden existerar utanför skönlitteraturen men jag vet att det spekuleras mycket om konstnären, renässansmänniskan Da Vinci som i tanken låg långt före de flesta andra i sin samtid. Jag vet också att det spekuleras en hel del om Tempelriddare och om det är möjligt att det utgår något släktled från Jesus.

Människors fantasi tilltalas av det möjliga och det är väldigt vanligt att det blir myter om myten, dvs att en historia föder en annan och till sist så kan man inte säga vad som är sanning på grund av alla turer runt den. Det är på så sätt som det föds konspirationsteorier vilket också författaren till Da Vinci-koden bygger delar av handlingen omkring.

River-Lord
0

"Da Vinci koden"..och föregångaren.. "Helig blod helig gral"
Påhittad historia eller en verklighets avslöjande berättelse
Kring kristendomens.. barndom.??. Jag tror att vi kommer
inte att få reda på svaret.. För dè skulle vara en Katastrof för Kyrkan och Kristendomen.. Hela makt apparaten skulle sättas i gungning, Skulle dom alldrig tillåta..Glad

/RL

Tara
0

Jag har läst någonstans om att det finns en livskod eller koden till livsöde. Vem man är och varför vi är här. En del av den koden finns lagrade i kroppens DNA. Öververenskommelsen som vi gjorde om att leva här på jorden, finns kodad i vår själ och skrevs innan vi föddes.Så det är kanske så "Da Vinci Koden" kom till, ja vem vet? Hemlis

BuNNaj
0

Det verkar ju lite konstigt hur Dan Brown har fått till det alltså :D