Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1750 ggr
Popflickan
0

Är alla mediala?

Hej!

Jag har smugit runt här på sajten ett par veckor nu, och både lärt mig mycket och blivit fascinerad av allt som alla skriver om. Många verkar ha sina "husspöken" och dagliga kontakt med andar och det är en del av vardagen helt enkelt.

Andra har kontakt av olika slag då och då och kan känna av energier o s v.

Vad jag funderar på är om alla människor är mer eller mindre mediala? Föds alla mediala, eller kan man som vuxen lära sig att bli medial?

Barn sägs ju ha lätt att få kontakt med andar, innan de växer upp och av omgivningen lär sig att det "bara är inbillning" och så att säga stänger av.

Jag tror inte att jag är medial, jag har aldrig sett andar eller känt av energier o s v, men jag skulle gärna vilja det. Går det då att lära sig, eller måste man ha något frö från början som man kan få att gro? (fint uttryckt va?)

Teorier? Tankar? Vad tror nu?

tarotlasse
0

Hej popflickan  jo alla mäniskor är mediala och vi har det från födseln.

Att vara medial är inte en speciell gåva som vissa personer fått.

Utan jag vill säga att den mediala sidan är ett av våra sinnen.

Alla kan träna upp denna sida hos sig men alla blir inte medium för det.

Jag brukar jämföra det med att sjunga alla kan sjunga  en del bra andra sämre men alla kan och precis som med sången så är det ngt man kan träna upp så det blir bättre.

Lasse

Happyspirit
0

Min tro är att alla föds medialaSkrattandeDu säger att du aldrig upplevt någontin alls. Du kanske bara tror att du inte gjort det, för att du själv tror, att det ska se ut och vara på ett annat sätt än det är….Flört Medialitet är en helt naturlig egenskap från början. Men precis som jag säger att alla kan sjunga så kan alla vara medialaSkrattande Sen kan man utveckla sin medialitet precis som sin sångröst. Det handlar om vad man väljer själv och hur intresserad man är. Jag tror att bara det att du hittat hit antyder till att du har ett intresse, eller hur!!? Och man kan själv välja om man vill träna upp sig och utveckla sin förmåga. Men det krävs mycket jobb förstås, och en beslutsamhet, och en mycket stark vilja för det.

Kram Anki

Morsan1
0

TarotLasse, du skriver så bra! Enkelt och alltid lättöverskådligt!

Jag har också funderat mycket på frågan om alla är mediala. Har aldrig trott att jag haft ett uns av "gåvan". Men på forumträffen i Avesta fick jag möjligheten och hjälpen under den vägledda meditationen att känna att även jag "kan". Jag "kan" inte bra, men jag kunde!

Åsa

Happyspirit
0

*skrattar* jag tror vi svarade samtidigt där LasseFlört Så då borde du vara dubbelt övertygad nu dåSkrattande

Kram Igen

loreena
0

Jag håller med er andra. Som barn är sinnet starkare men så blekanra det lite när omvärlden lär en att det bara är fantasier.

Vem vet popflickan händer det saker i din omgiving, men du är kanske så jordbunden och har naturliga förklaringar till allt att du avfärdar det? Eller så har du så fullt upp att du går miste om det? Jag tror det häönder saker i allas vardag, men det kan vara så små Tecken att man avfärdar det eller inte ens tar det som nåt övernaturligt.

Kram

zeretki
0

Jag tror att alla kan utveckla det, som en talang som alla andra. Alla kan sjunga men vissa har det från början och behöver inte jobba för det.

Popflickan
0

Jag tror absolut att ni har rätt, jag vill gärna utveckla min mediala sida, och lära mig mer, men hur går jag då tillväga?

Jag har alltid varit intresserad av det övernaturliga, men har väl aldrig riktigt vågat tro på att det faktiskt är en realitet med "den andra sidan". Men som jag skrev så har jag nu förstått att många lever med det i vardagen och att det ÄR helt naturligt så att säga.

Jag försöker att alltid vara öppen och vill ju gärna få kontakt eller se något, men jag tycks aldrig få besök… :-(

Det enda jag kan säga att jag har upplevt var när jag som tonåring gjorde Anden i glaset med en kompis. (aja baja på oss, men men) Vi fick kontakt med en ande som nästan korrekt bokstaverade sitt efternamn. Det kan bara ha varit en av min mammas släktingar, som min kompis inte hade en aning om. Hon sa att hon hade fuskat när vi gjorde Anden i glaset, men den släktingen visste hon inte om, så det VAR på riktigt…

Hur kan jag som "otränad" göra för att i min vardag försöka lära mig mer och utveckla min förmåga att "se" saker o s v? (Vad jag egentligen vill är att få kontakt med mina morföräldrar.. jag har alltid känt att de finns nära mig, men har nog inte vågat lita på att de finns där "på riktigt" men det gör jag nu…. ) :-)

Morsan1
0

#7 Jag har fått tipset av en god vän här på forumet att köpa Iris Halls CD "My secret garden"

Den ska tydligen var jättebra! Har dock inte provat än. Kan inte begripa när jag ska kunna få en stund av ro till att lyssna på en skiva!

Happyspirit
0

Ja, mitt tips är att börja meditera!Flört

Dravcena
0

Eftersom vi alla är själar så måste ALLA vara mediala.

Att vara medial innehåller ju så mycket - en del kan sia, en del sanndrömmer, en del kan heala - en del kan få kontakt med andevärlden eller se spöken - eller så handlar det helt enkelt om intuition, att lyssna till sin själ. Det skulle kunna vara så att vi ALLA kan göra detta, men jag tror som Tarot-Lasse - om man vill så kan man alltid lära sig att spela piano men alla är inte menade att bli en Liberace kanske. :-)