Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1052 ggr
celeste
0

Rysningar

Har läst om andra som har haft samma funderingar..ganska ofta får jag i bakre delen av huvudet ja inte rysningar men som om nån hade pillat så där kittligt i håret….lyft upp några hårslingor så att säga..svårt förklara men kanske de som själva känt det förstår :)  fundera på om nån kan "se" om det är nån eller något eller om det är en ren inbillningskänsla eller hur man ska tolka det… Om det då är nån / någon … vem ?? Tacksam för alla Ni duktiga här inne ska själv förhoppningsvis på min första kurs i helgen om bara barnvakteriet ordnar så,ig …så håll gärna en tumme för mig så jag själv kan hjälpa andra här snart  :)

Vibeka
0

Det som "kittlar" dig i håret kan vara någon som hälsar på dig från andra sidan, men också din/dina guider som öppnar upp dig mera,och med tanke på att du är på väg att lära mera så är det inte så konstigt att de arbetar med dig! Glad De vet juh! *ler*

Lycka till på kursen!

Ljus Carina

Tiia
0

Jag håller tummarna.Glad

celeste
0

Tackar :)  Trevligt att det finns fler nattugglor här alltid spännande att läsa era svar.

Elisabeth-J
0

Lycka till på kursen celeste! Någon från andevärlden söker din uppmärksamhet genom att röra ditt hår, kanske någon som hjälper dig i helgen också. Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tarotsanna
0

Jag håller både tummar och tår för att du ska kunna komma iväg på kursen! Äntligen Skrattande 

Jag tror inte alls att du inbillar dig att någon är och pillar dig i håret och jag tror också att du har en känsla av vem det kan vara Flört 

Lycka till och ha så kul! Kram Sanna

celeste
0

Ja som vanligt strular det med barnvakteriet men har pratat med ledaren så har ett par timmar på mig att fixa det för lillan …de andra är ordnade … hoppas de hjälper mig få ihop detta med mina "vänner"  *Ler*

Helleh
0

Jag brukar oxå få så där, ofta på samma sida i nacken & jag vet att nån killar mig,men det är så himla löst..Önskar den som gör det kan göra lite hårdare,för det är så skönt ju :)

Brokenfether
0

**Inte för att vara tråkig,men om man tex haft håret uppsatt,så kan det killa till eller kännas som det rör sig när man släppt ner det igen och det är hårrötterna i det fallet som rättar till sig…Glad i annat fall kan det kanske vara en kärleksfull ande..Flört
**

TantAlma
0

JAg har haft olika kännslor vid olika närvaro. Men särskilt efter min farfar dog började håret stå i nacken när jag kände av honom.

Opal
0

Oftast så kittlar det ovanpå mitt huvud. Ibland kan det vara på sidorna också.  Har märkt att när jag går och lägger mig så får jag en rysning längs mitt ben.

Helleh
0

#8 jag har nästan alltid håret i en slarvig tofs, men har även haft utsläppt när jag känt kittlingarna.  Men jag har känt det du skrev om oxå, men det är inte samma sak :)

Tuva-Lena
0

..och nu skall jag vara jättetråkig: På huden, över hela kroppen har vi känselreceptorer - små punkter - som känner av varmt, kallt, beröring, smärta o s v. Det är alltså nervförbindelser, och såna kan också reagera utan beröring. Det är ungefär som när du får en muskelryckning innan du somnar t ex, utan att du  har använt muskeln. Glad

Men visst, jag önskar också att det vore kära och nära, som genom beröring vill påkalla uppmärksamheten, men jag tror att man skall överväga andra förklaringar också. Det är inte alltid övernaturliga kontakter, vi har en kropp som reagerar rent fysiologiskt också. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Helleh
0

Det tror jag säkert Tuvstarr, men bara på ett ställe? Fy vad trist :(

Tuva-Lena
0

#13 Jag vet inte riktigt vad du menar Helleh, men visst kan man få sk "tics" bara på ett ställe. Brukar du aldrig känna att det rycker i ena ögat ibland, t ex? ganska vanligt, och det beror på att en nervände reagerar - som gör att en liten muskel drar ihop sig. Det kan ske spontant - lovar! :)

Därmed vill jag inte utesluta att andevärlden kan kontakta oss genom beröring, men jag tror att dom gör det på ett sätt som gör att vi kan skilja det från vanliga (fysiologiska) "tics".

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."