färgblixt?
**Jag upplevde något märkligt igår. Det blixtrade till snabbt , ungerfär som en kamerashot och samtidigt en färgexplosion av färger, rosa, blått, turkost och grönt. Ganska vackert
**
Det gick så fort att jag hann inte med.
**Det var mörkt ute utanför fönstren och inget som kan reflektera ett sådant femomen.
**
**Vet ni vad det kan röra sig om?
**
norrsken..
Nix det fenomenet var inne i rummet och det var mörkt utanför. Det var framför mina ögon.
Jag bor i Stockholm, så inga norrsken här inte :-)
Hoho? Någon som vet? :-)
Tyvärr jag vet inte.
Ja, här var det inte så mycket aktivitet. 😴Blir så ibland. 🤪
Själv såg jag ett konstigt ljus i min bil ganska nyligen från köksfönstret. Vid passagerarsätet, ett ovalt starkt ljussken, inte så stort dock. Såg det i flera sekunder, det försvann och kom tillbaka, försvann igen. Men visst, det kan också har varit en reflex från lampan på garaget. Ibland får man tyvärr inga riktiga svar på olika saker. 🙂
#0 Hej!
jag undrar om det kan vara ett synfenomen, med den där ytterst snabba ljusblixten. Det händer ibland att synsinnet överreagerar.
#4 ett sken som syns så pass länge låter som något annat. Reflex? Som du säger, ibland får man inga svar….🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
vi såg en liten "blå boll blixt" bara poff så där engång jag och en nära vän, den tredje såg den inte. Vi kollade om ngn glödlampa gick sönder lr exploderade även nu om dom inte var blåa men alla var hela och vi hittade ingen förklaring till det. var ute i skogen och det var kolsvart utanför! jag tycker det var häftigt iaf! :)
jag har fått lära mig att dessa ljussken kan vara orsakade av "Katter". I varje hem finns det en katt som reflekterar och tar bort det onda, I nästan varje hem. Desto fler färger, desto mer förvirrad är den. Och det betyder att du är ganska förvirrad i sinnet? Det är inget ont. Det är bara ett sken som reflekterar alla känslorna i hemmet :)
Jo.. Det känner jag inte igen, man brukar ju känna på sig hur det är. Eftersom i efterhand kom denna fenomen efter att jag mediterat.
Det var precis framför mina ögon efteråt. Jag har läst att änglar kan också visa sig genom aurablixtrande eller speciella färger. Detta var så snabbt men vackert!
Någon som känner igen sig kanske?
Hur menar du? 🤔
Sajtvärd på Övernaturligt
#7 Isåfall måste "katten" vara väldigt förvirrad väldigt ofta, då jag råkar ut för det iaf 7 ggr per vecka.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#10 är det bara du i hemmet, eller är ni fler? Det kan lika gärna vara så att den "katten" som du har hemma har en explosion av färger pga människor i huset, runtomkring och så även de som är på besök. :) det är super svårt att förklara!
Jag tror absolut inte man behöver vara rädd för "ont" "förvirring" eller sådana "katter". Är det något som inte står rätt till visar det sig på andra sätt än färgglada ljusblixtar!
Jag tror det är en effekt hos synsinnet. (för mig blixtrar det ofta.)
Så länge man inte har ultimata svar får man känna hur det känns för en själv.🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
det var nog besøk från plejaderna….

Ja eller var det din hjärnas spratt eller dina synnerver.
Alla har väl upplevt när man blundat en stund efter en Meditation eller liknande att när man öppnar ögonen kan se massa olika färgfenomen när man öppnar ögonen och har något med ögonens funktion att göra.
Jag har inte den medicinska kunskapen så jag kan gå närmare på det men det ingick lite i våra fysik lektioner på fotoskolan eftersom vårt öga och kamerans optik och bländare fungerar på ett liknande sätt.
Men var många år sedan jag gick i skolan nu så kommer inte i håg allt det där teoretiska.
Men det kan alltså finnas en helt naturlig förklaring till det du upplevde.
Men jag har även upplevt det du beskriver med helt öppna ögon ett par gånger under healing behandlingar.
Då jag sett både färgglada blixtrar och helt vita blixtrar i rummet under healing sessionen.
Blixtrar är ju uppladdad energie som laddas upp krockar med varandra och kan bilda blixtrar och ljussken.
Både healing och när det gäller andevärlden så är det ren energie det handlar om och även det något helt naturligt.
Även om vissa kallar det övernaturliga fenomen.
Så det du upplevde kan ha dels detta med ögats funktion att göra eller ha med en energi laddning att göra om den var av elektrisk art eller om de var av annan energi art att göra ja det är svårare att avgöra.
Lasse
När jag började se ljusblixtar visade det sig sen vara näthinneavlossning, vilket man direkt bör söka sig till en ögonläkare för annars riskerar man att bli blind. För mig var de dock enfärgade som åskblixtar mer.
Blixt och dunder!
Brunett