Spökar på ridskolan?
Hej! Jag går på en ridskola där jag har hört nästan enda sedan jag började att det spökar. Först var jag tveksam och trodde att det bara var rykten.
Vid läktaren t.ex blev/blir hästarna rädda och gör några skutt. I början sa de att det var porten de var rädda för, då det small av den när det blåste. Så jag trodde på det. Även vid ett ställe på långsidan i ridhuset var det en ponny som ALLTID hoppade till och slängde av ryttaren.
Jag började tro på det spökade där mer och mer. Nu är det helt nya hästar där och porten till ridhuset är utbytt så det inte ska smälla. Även de hästar som är där blir spända och rädd när man rider förbi läktaren och vill helst gena. Första gången den nyaste hästen kom dit blev också också rädd där, dacke som hästen heter har aldrig varit där inne.
Jag tycker också väldigt obehaglig känsla på anläggningen. Jag vill vända mig om hela tiden och kolla om det är någon där.
Tror ni att det är något övernaturligt? Har ni varit med om liknande? Eller är det bara hästarna (och jag) som fjantar sig?

Var precis samma med hästarna på min gamla ridskola, det sägs att djur har ett sjätte sinne som vi människor saknar.
#1 kontaktade ni något medium eller liknande? Vad "skönt" att det inte bara är på våran ridskola där det händer!
Det behöver inte alls vara något övernaturligt. Hästar är lite försiktiga av sig, reagerar på skuggor eller ljud vi inte hör eller på att hästen framför reagerar eller att något hände i det hörnet en annan gång eller…
Jag har själv ridit på ridskola, så jag drar mig till minnes alla gånger hästarna hoppat högt för ingenting…Tror att de roar sig ibland…:-)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#2 Näe vi kontaktade inget medium, finns det spöken så finns det :-) Men jag tror också på #3 hästar har lite hjärnspöken och eftersom dom är flyktdjur så är det normalt för dom att reagera som dom gör, även fast det inte finns någon logik för oss :-)
Stackars hästarna som är mer känsliga för övernaturlig. Det är någon som är där som vill ha hjälp att gå vidare och vila i frid!
Brunett
Hästarna är framför allt känsliga för sinnesintryck, plötsliga förändringar och allt som-skulle-kunna-vara-en-hungrig-tiger, de är bytesdjur och flyktdjur, som någon skrev ovan.
Därför är de alltid lite "på tå". Om en reagerar, gör alla det. De är flockdjur också. 🙂
Särskilt läktare brukar vara läskiga. Det är skuggor där, det är folk som plötsligt reser sig, tappar något, prasslar med godispåsen.
Just när hästen är koncentrerad och jobbar brukar det inte hända något, det är är ekipaget slappnar av som de yttre intrycken ger mer reaktioner.
Så, det behöver inte vara något övernaturligt…Det behövs inget medium. Hästar är hästar. Tala om för dem att det inte finns något att vara rädd för, varken prassel eller spöken.🙂 Ryttaren fixar allt!👍
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen