Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 960 ggr
Nirvana_Ophelia
0

Näsoperation

Hur mycket kostar en nosejob och hur länge gör det ont efteråt? Måste man gå på Alvedon? Ska absolut göra en nosejob då jag inte är helt 100 med mitt utseende. Jag hatar min näsa. Slog den som barn mot is, sedan dess har den varit stor och bucklig. Hate it! har dessutom blivit mobbad för mitt utseende…genom åren och det har lämnat ärr. Är extremt osäker.
Med vänlig hälsning Sofia.

pirri17
0

Stackars dig! Vad tråkigt! Hoppas det går bra med näsoperationen. Så snart som möjligt!

Brunett

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
0

Ser att #2 är bortröstat, och kommer inte att lägga tillbaka det. TS har lagt sin tråd i OT-kategorin som är till för just det, Off Topic. OT rymmer i princip allt utanför de andra kategorierna här på Övernaturligt, så länge inläggen i övrigt följer våra Skrivregler så är de godkända.

Åter till TS fråga.

Huygens
0

Man kan ju börja att gå genom den vanliga sjukvården och se vad dom säger ifall dom kan bekosta operationen eller har några goda råd. Börja med en vårdcentral t ex.

fladdy
0

Priset på en näsoperation varierar beronde på hur mycket man fixar till. Från 30000-50000 är nog det vanligaste priset, om man vill ha narkos eller ej. Efter operationen får man smärtstillande.

aaaaaaaaaaaangelina

dododdordoden
7

Operera för sjutton inte din näsa! Försök att aldrig tro på vad mobbare säger! Det är dom som är fula på alla de sätt. Det är dom som är udda i och med sina konstiga empatistörningar.
Försök att känna medkänsla med dig själv. Försök att se näsan som något du ska omfamna och känna empati och kärlek till!

[tk1971]
2

Sen ska man komma ihåg att ingen operation är riskfri. Sambon opererade nässkiljeväggen (han hade svårt att andas) men ett par dagar efter operationen svällde hela hans huvud upp som en fotboll (jo, det såg faktiskt ut så). Det hade blivit nån infektion i näsan. Och inte fick han lättare att andas heller…

catcult
1

Jag skulle inte rekommendera det. Väldigt många som har opererat näsan behöver korrigera den efteråt, ibland flera gånger, eftersom det är en svårt att få den symmetrisk och jämn. Jag har följt flera bloggare och vloggare och nästan alla har blivit missnöjda efteråt, ett par har t.o.m. blivit deprimerade. :(

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

pandin
0

Självklart är det bättre att vara nöjd med hur man ser ut men vill du absolut ändra din näsa så finns det andra mindre riskfyllda alternativ beroende på hur mycket och vad du vill ändra t ex. fillers :) Men jag tycker du ska tänka igenom det först riktigt, lära dig att skita i vad andra tycker, det gjorde jag!