plingande klocka
Hej, jag och min sambo hör ofta ljudet av en liten silverklocka i vårt hus. Ljudet förflyttar sig genom huset. Vi kan också höra det när vi är ute på altanen. Vi har även haft ljudet med oss i bilen när vi befunnit oss flera mil hemifrån. Allt började på nyårs-dagen och till en början trodde jag att ljudet var ett inslag på radion, nu många månader senare vet jag att det inte går att förklara mer än att det rör sig om något övernaturligt. Jag började anteckna klockslag och datum 28 februari och fram till idag har vi hört 736 plingljud, varav tre hörda idag. Min x-man som ofta är på besök hos oss har också hört ljudet, skulle så gärna vilja veta vad det betyder, har inte upplevt något avvikande i samband med ljudet. Är det en astralklocka? Och i så fall vad betyder det att höra plinget?
Undrande
Låter som om det vore Astralklockor som ni hör. När ni hör detta, så var uppmärksamma, för då kan ni få ett budskap i form av en tanke eller en inre röst eller en bild av de högsta änglarna ("mästarna")
Men ibland eller kanske oftast, så hör man bara klockan utan att få budskap. Men då kan det vara en bekräftelse på något som ni precis har gjort, sagt eller tänkt.
Jag har själv hört klockan ett par gånger och en gång lyckades jag t.o.m spela in ljudet av pinglandet på min diktafon
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"