meditation
På forumträffen ledde EwaKristina oss i Meditation, kan jag göra en sån Meditation själv (frågan kanske riktas just till Ewa kristina eller nån av oss som var där) Jag är helt slut helgen har varit enormt jobbig , så kom jag bara att tänka på att :ah meditatation vore kanske något …att koppla av och stänga av allt annat runtikring eller vad tror ni?

Du kan göra en Meditation själv det är bara positivt att meditera emellanåt :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag mediterar + affirmerar varje kväll när jag lagt mig. Kanske inte det bästa stället att göra det, för jag somnar och sover som en liten blå gris. Vilket jag inte gjorde innan.
Vidare kommer jag upp vid 9-tiden varje dag (till klockans ringning förstås). Men jag ORKAR!
Eftersom min Nalle jobbar natt, sov jag lika länge som han innan vilket kunde bli både till kl 13, 14 och 15 på dagen!
Nu arbetar jag på boken tills hans vaknar istället.
Med Ljus // Shintaida

Så frustrerande! Jag hade tänkt mig att ta mig fram till den lilla röda stugan i den vackra gläntan i skogen. Jag hamndae i skogen , det var mörka döda granar över allt jag såg gläntan dit jag skulle men sen var jag tvungen att klättra på stor stenar med hal mossa sen vek "stigen" av och jag kom fram på baksidan och det var fullt med "törn" vassa taggar över allt jag kunde inte ta mig igenom. fick nästan aångest och var tvungen att bryta. Törs jag prova igen nån dag tro? Eller vad var nu detta som jag upplevde, nån som törs sig på en tolkning?
Thinka!
Jag tror att Du försökte krampaktigt, istället för att låta det fungera naturligt. Det är MIN teori.
Försök att hitta en ANNAN rofylld plats!
Själv använder jag en stig/väg genom skogen och jag ser och hör olika djur och fåglar. hela tiden och jag hör vatten porla. Blir jag törstig, dricker jag ur en bäck, sen går jag vidare genom skogen. Jag har en skiva med porlande vattenljud och fåglar på samtidigt - då blir det lättare att "se" det.
Kommer sen ut på en snirklig "gammaldags" väg som går in i nästa skogsparti.
Eller varför inte bara ligga på en äng med blommor och humlesurr och titta på moln? Se vad dom liknar. Slappna av och bara VAR!
Slappna av, Thinka-vännen!!
Med Ljus // Shintaida