Varför just jag?
en kille som dog på 80 talet i USA hemsöker mig. Han dog på deathrow i TX. Sett honom två ggr nu, och börjar bli förbluffad.
Han avrättades alltså, sedan tar det ett bra tag, sedan kommer han till mig…helt plötsligt. Why me?? Och varför nu? Har han ett meddelande? Nästa gång jag ser honom, ska jag prata med honom…ja, jag vet att det låter konstigt, men det var han.
Hans hår (svarta lockar), hans bruna hy, (mexikan förmodar jag) och solglasögon…DET VAR HAN. Har sett kort, så vet. Nu undrar jag bara varför är jag utvald? Varför kom han till just mig? Och nu?
Såg också mammas väninna som gick bort i cancer…hon cyklade på en cykel, som om ingenting hade hänt. De döda finns, och även om man dör så är det inte döden, om man vägrar den.
Men hur ser du dom då? Ser du den cyklande kvinnan på gatan eller var? Och hur vet du vem killen i solglasögon är? Berätta gärna mer det är mycket intressant.
vet hur det är! haft besök av en klle från Tyskland som levde under andra värdskriget!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag ser kvinnan med cykeln på gatan, hon log och cyklade omkring.
Sedan kom killen med solglasögonen, i en bil, körde förbi och log åt mig. Ett gåtfullt leende…
De har varit döda i flera år. När jag var tonåring, såg jag Elaines (en fd vän) kille på stan, efter att han dött i en motorcykelolycka.
Jörgen hette han. Han tittade argt på mig och på sin klocka.
Han pekade på den medan han tittade på mig. Inte nog med tid?
Vad menade han? Killen m. solglasögonen vet jag är den avrättade killen, dödsfången. Han var rätt snygg faktiskt, med svart kort lockigt hår och mörk hy…men vad han vill, vet jag inte. Vad vill alla vilsna själar? Och vad vill mammas väninna? Ingen som vet, ingen som vet
Du skrev: "Han tittade argt på mig och på sin klocka. Han pekade på den medan han tittade på mig. Inte nog med tid?"
Kanske ville han visa i vilket sinnestillstånd han var i när det hände, varför det hände, var arg och kanske upplevde att han hade ont om tid så han fick skynda sej extra mycket?
Jag tror såhär:Andarna finns ju runt oss och du har förmågan att se dom med blotta ögat. De kanske inte alls är vilsna. Jag vet inte riktigt vad att killarna vill förmedla men din mammas väninna vill nog bara visa att hon är lyckliig och mår bra. Jag tycker det låter härligt att hon cyklar omkring och ler.
Jag är inte så säker på att de alltid vill oss något. När jag hade varit på Stutthof i Polen (det första koncentrationslägret som upprättades utanför Tyskland) och sedan satt hemma och läste om lägret på nätet så dök det upp en manlig fånge hos mig. Han såg judisk ut, var smal som ett benrangel och hade den randiga fångdräkten på sig. Han försökte aldrig kommunicera med mig, men han var kvar i min lägenhet i flera månader, sedan flyttade jag. Han flyttade inte efter mig och har inte dykt upp alls i min nya bostad.
Men testa du att prata med den avrättade mannen, så borde han försöka förmedla något om det är det han vill.
Jag är också väldigt nyfiken på hur det kommer sig att du vet vem han är och hur och varför du har sett bild på honom? Skulle vara intressant om du hade lust att berätta?
Tror ni att man kan se spöken utan att de faktiskt vill något?
Den avrättade mannens bild såg jag på en site för avrättade fångar i TX på 80 talet. Varför jag kollade på honom, var för att jag är emot dödsstraff. Det är så jag vet vem han är, och ja, jag ska prata med honom ja och se vad han vill. Och mammas väninna vill nog visa att hon mår bra och att allt är jättefint med henne. Det tror jag.
Tror jag med.