Alver?
Hej! Jag brukade inte tro på naturväsen, jag tänkte att det var sådant som hörde hemma i sagorna. Men när jag var ca 14 satt jag hemma i vardagsrummet och såg väldigt hemska demonliknande varelser och det blev till slut för mycket så jag började storgråta. Mamma blev arg på mig som vanligt för att jag var för upprörd för att berätta vad jag såg. Helt plötsligt såg jag då en liten alv som stod vid vardagsrumsdörren, han halvt gömde sig bakom den. Han kikade på mig med sina stora, snälla ögon och gjorde försiktigt en vinkande gest. Han stod där rätt länge och rullade ett Guldmynt in sin ena hand. Jag kände ett lugn när jag såg honom och det där hemska försvann.
Jag fick senare berättat för mig av ett medium som gjorde en avläsning på mig att jag har en alv kopplad till mig och att han rullar ett Guldmynt i sin hand. Mediumet konstaterande även att jag sett alven. Han talade också om vad alven kallade sig, men jag minns inte det nu. Jag har det dock på ett papper någonstans, då mediumet skrev ner allt till mig.
Jag skulle så gärna vilja veta mer om alver, all "info" ni har mottages tacksamt! Och så vore det förstås kul att höra om era möten med alver!
"Stora boken om naturväsen" av Cassandra Eason kanske vore av intresse? 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Tack så mycket för tipset! Har sett att den boken nämnts här på forumet i andra trådar, ska se om jag kan hitta den på något bibliotek i närheten!
Nu när jag satt och läste på nätet om alver så beskrivs de på flera ställen som alverna i Sagan Om Ringen, långa, människoliknande och med ljust hår. Så ser inte "min" alv ut, han är liten som ett typ 5-årigt barn, är helt eller nästan skallig, har stora gröna ögon, långa öron och långa fingrar, nästan lite liknande alverna i Harry Potter.
Hur kommer det sig att 2 så olika varelser har samma namn? Den enda likhet jag kommer på är spetsiga öron. Är det meningen att dessa väsen ska vara släkt med varandra och att de därför har samma namn, eller ska Alver ha sett olika ut i olika kulturer/delar av världen? Känns lite förvirrande..
#3 Det är nog ingen som vet. Cassandra skriver om olika alver och väsen. Hoppas du tycker om boken :-)
Olika traditioner har olika namn och benämningar.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Cassandras bok är ett bra tips av Magi-cat och just det här med att vi ser dom olika hänger enbart ihop med att dom som oss har olika utseenden,personlighet och karaktär.
Ingen som vet,jo den som sett eller ser den vet men att det är som med oss vi är alla olika och vi får olika namn beroende på var i världen vi bor och befinner oss.
Jag ser tomtar och troll men dom kan se olika ut just för att dom är olika personer precis som du och jag.
Så det finns egentligen inget facit utan man får helt enkelt gå på det man ser,känner,hör och upplever och lita på det som kommer här och nu för med väsen som med andra så finns all sköns olika utseenden och personlighet 🙂
Ingen är den andre lik 😉
Precis, ingen är den andre lik som Twinflamewolf säger.
Har själv sett en alv, en vacker varelse (ca 1m lång). "Experterna" säger att hon var ovanligt lång för att vara en alv men jag vet hon var en alv.
Och Nevina! Även min alv hade glada, glittrande nyheter i nävarna!
(Hände för 50 år sedan när jag var i tonåren.)
Har sett andra också nu på äldre dar men dom var små, kanske 15, högst 20 cm långa, dom sprang här inne i huset. Sökte skydd här.
Samtidigt tror jag att det finns så mycket olika slags naturväsen att kan vara svårt ibland veta vad dom alla exakt heter. Vem ska veta det egentligen!
Tror inte det är så himla viktigt heller. Viktigast är att man respekterar dom.
Nevina, din Alv kommer att följa dig och ge dig lycka i livet. En speciell lycka som just du behöver (kanske något du inte alls kan föreställa idag vad det kan vara). Prata med hen så du kanske kommer att lära dig mycket. Vem vet.
Jag läste på nätet om ett medium som har kontakt med en alv och alven säger att när vi plockar blommor i naturen så dör en liten älva vid varje blomma som vi plockar!
Brunett
försök dröm endast när du sover, med alfen och se vad alfen gör med pengen. om du får pengen betyder det att du kommer få pengar av okänd person. om du inte får den får du inte ge upp men du behöver va ärlig inför naturväsendet. typ när när man har något å göra när du drömmer se till att inte somna på pendeltåget bussen promenaden os.v och sov ordentligt hemma så förbättrar du dina möten med folk och naturväsen. så orkar man gå promenader i skogen eller i stan. fråga dig själv och läs inte om drömmar eller religion för att få en klar uppfattning av att få tolka sin livsphilosophy.