Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 942 ggr
KuroTenshi
0

OT: Tvångstankar!

Har ni några återkommande tvångstankar? Jag har ett flertal som hoppar upp i huvudet vid olika tillfällen!

* Håller jag i ett spädbarn:
- Jag kommer tappa den!!!-

*** går jag förbi en mycket gammal person med kryckor eller käpp:
**- Mitt ben kommer hamna framför när vi möts och jag kommer av misstag fälla honom/henne till marken!! -

* Ute och går på en grusad väg:
- en sten kommer sprätta upp från en snabbt passerande bil och träffa mig i tinningen! -

Självklart har inget av detta hänt någongång, men dom tankarna kommer väldigt ofta upp i dessa situationer för mig! Har ni några knasiga tvångstankar? ^^

skruttan31
0

Japp,, jag har,, kan inte svara i telefonen  utan att de gått tre signaler,, vet ej varför,, bara är så,, sen kan jag inte äta de sista på en banan,, läste en gång i en tidning att spindlar kan lägga ägg där,, sen dess så lämnar jag ca 3-4 cm  i slutet på bananen..

[mangaa]
0

Jo det har jag . Om jag holder eller bär något tänker jag bara att jag kommer tappa det , och om jag spelar fotboll tänker jag jag kommer aldrig klara scoora .. osv

BuNNaj
0

jag måste dra i handtaget 2 gånger efter att jag har låst för dte kan ju gå upp efter första gången man låste xD

tinkerbell
0

Tror att alla har lite tvångstankar ,trampa inte på skarven i stenläggningen m.m,Så länge det inte stör det dagliga livet så är det väl inte så farligt.

Happyspirit
0

Jag svarar aldrig i telefonen om jag inte vet vem det är som ringer. Nästan aldrig i alla fall om numret är okänt.

lightseeker
0

flera personer i min familj har tvångstankar, min mor överförde mycket på mig, som jag har fått kämpa med för att få bukt med.

Min yngsta dotter har ibland haft så handikappande tics så att hon har fått svårt att gå, pga. misstänkt hundbajs under skorna. Men det ticset kommer från hennes pappa, som alltid har nojat barnen för sådant. Är själv av den bestämda uppfattningen att man inte bör överföra det, men det kräver ju att man är självmedveten, annars funkar det inte.

Min undran blir då om en del personer är födda predestinerade till att lättare fastna i dylika saker, dvs. det är inte enbart det sociala arvet som avgör, om det blir handikappande eller ej.

berry892
0

Ja har några tvångstankar, t.ex. att jag måste ställa glasen i skåpet i storleksordning, jag testade att ställa det fel en gång för att se om jag kunde låta det vara. Men jag kände hur det bara kom en klump i magen och jag tänkte bara: Det är fel!! Så gick jag och ändrade på det, men det är absolut inget som stör mig eller så:)

Jag måste också på kvällarna eller ibland på dagen plocka hårstån från mina knäskålar, det gör inte så ont där. Det kallas något när man plockar hår sådär men kommer inte på vad…det är inte så att jag absolut måste göra det, jag kan låta bli, men det känns inte så bra efter ett par dagar.

Happyspirit
0

Jag kom på en sak till faktiskt, jag sköljer alltid ur ett glas tre gånger innan jag dricker ur det.

_sussie_
0

#8#

Blis så full i skratt när jag läser om dina "tvångstankar".. Jag är likadan..svarar inte på skyddat nr om jag inte vet vem det är o sköljer oxå ur glaset 3 ggr, trodde bara det var jag som…Skrattande

Happyspirit
0

# Nej är det sant!!! Vad lustigtSkrattande

KuroTenshi
0

# 8 jag är också sån! ^^ Sköljer alltid glaset minst 3 gånger innan jag dricker ur det, vart jag än är! XD

Brokenfether
0

#8 Ja,det gör jag med,men det är för att jag ska va säker på att det inte finns diskmedel kvar i det…Skrattande känns inte som tvångstankar utan mer, att det är inte så hälsosamt att dricka diskmedel..Räcka ut tungan När jag var i 12 årsåldern hade jag en tvångsgrej för mig..det var när jag skulle cykla 7 km till min kompis (cykla dit varje dag) så fanns det en jättebrant och lång uppförsbacke  på väg dit…om jag inte klarade att cykla upp till lådan med sand i,som fanns vid dikeskanten halva backen upp,så skulle det gå illa för mig,så jag tvinga mig att cykla upp dit och tungan hängde på framhjulet,så jobbigt var det,men jag gav aldrig upp innan jag nått dit. Puh!! Skrattande

EwaKristina
0

Jag  sköljer oxå glaset minst 3 gånger innan jag använder det.Sen kan jag inte dricka av det rinnande vattnet om det hänger en disktrasa på kranen!!Någon sa till mej för ett antal år sen,att bakterierna från trasan kryper ner och får ett fäste i kranöppningen,och kommer därmed med i dricksvattnet.Där föddes en tvångstanke hos mej,och nu måste jag bort med trasan,göra rent kranen och låta vattnet rinna bra länge innan jag dricker vattnet.Så det gäller att man är lite diskret,Cooldå man gästar någon,blir törstig och upptäcker att trasan hänger på kranenGlad

drutten53
0

småler..sköljer glasetja det blir några gånger..men det gör jag för att få kallt vatten…detta med disktrasan på kranen..ja den får nog hänga en bra nedanför kranen så den inte kommer i kontakt med vattnet..sen ett måste är att titta en extra gång på spis o kaffebryggan..innan jag går ut…och att jag har nyckel i handen innan jag stänger..både ytterdörr o bildörr…asen oxå..att dukarna ligger rätt( ej på ava)..och någon har flyttat på någon sak hos mig så är jag fort som attans att ställa tillbax det på rätt plats…det finns nu mera saker ska ni se..mår dåligt om inte allt är på rätt plats..kram