Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medium
Läst 1609 ggr
zhizhe
2

Besök hos medium

Hej!

I sommar kommer jag att träffa ett medium. Skälet är nyfikenhet. Jag anser mig i grunden vara skeptisk till mediumskap men har dock varit med om ett och annat som gör att jag ödmjukt håller alla dörrar öppna.

Är det någon som har några bra tips kring vad jag ska tänka på för att få ut mesta möjliga av ett sånt besök? Även intresserad att höra om ni kan tipsa om något att vara uppmärksam på som skulle kunna tyda på…tja….bluffmakeri eller nåt sånt?

Har en och annan släkting och vän på andra sidan och det jag är mest nyfiken på är om någon av dem skulle vilja ge sig till känna och om de har någon form av budskap.

Zhizhe

Stjärnströssel
10

Hej Zizhe!

Svara absolut inte på några frågor under sittningen.
Tänk på att påståenden du nickar på är ett slags svar. Det är inte du som ska ge informationen tvärtom. Informera inte mediet om det innan. Det flesta påstår att de inte vill att man ska berätta något för dom så låt dem jobba ifred och minimera risken för att du gör jobbet.

Låt inte mediet få dig att svara på något först du fått en väldigt tydlig beskrivning (inte bara en äldre man som känns som en fadersgestalt kan vara en farfar), då bara en kort bekräftelse inget mer och framför allt så var sann mot dig själv.
Inte fel att be att få sittningen inspelad så du kan lyssna på det efteråt och verkligen analysera om det är du eller mediet som sitter inne med svaren. De jag träffat har inte haft några problem med det men fråga gärna innan.

Tänk dig efteråt att du vore någon annan, någon du känner och ställ dig frågan: Hade de beskrivningar/budskapen du fått kunnat stämma på någon annan och hade det tagit en annan riktigt om du inte i alla fall, trots att du inte skulle, hade nickat, lett och bekräftat att mediet var på rätt spår (väldigt svårt att helt låta bli nämligen eftersom man blir känslomässigt berörd bara man tänker på någon man saknar)?

Om du svarar nej på frågan så skicka gärna mig ett PM för det mediet skulle jag också vilja träffa! Glöm inte att man kan be om att få pengarna tillbaka om man är missnöjd.

Det finns ett antal aktiva medium här på de olika forumen så skulle vara intressant vad de har för synpunkter och tips. De måste ju veta precis hur du ska agera för att inte bli lurad.

Lycka till! 🙂

zhizhe
2

Hej Stjärnströssel!

Kloka råd. Tack för dem. Tänkt i ungefär samma banor själv. Jodå, jag kan skicka ett pm och berätta hur det gick. Men det är några veckor kvar…

Z

Gesus Pettersson
9

Tja, fråga varför andarna aldrig kan säga sitt eget namn, eller vem dom är/var - om dom nu kan säga en massa annat..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Kärran
3

Bra där det har jag oxå funderar på… Varför kan dem inte säga namnet på den de får kontakt med😘😘vet inte vad man ska tro

Kärran
2

Kerstin😘😘

Jina.
3

Jag t.ex kan inte heller alltid får fram namn, men detta beror på att andarna visa mig saker, vissa mig känslor mm. men jag kan inte "prata" med dom så som man pratar med vilken människa som helst. Jag får bilder och känslor till mig, vad dom har på sig hur de se ut mm och när man beskriver en person på det sättet så vet ju klienten direkt vem man menar.

www.mediumjina.se

Huygens
0

Jag har själv funderat på varför viss info inte kommer fram. Har bl a nämnt det i tråden om informationsbarriär. Vore intressant att höra erfarenheter kring detta, men kanske ska komma som en av dom sista frågorna till mediumet så att man inte stör själva sittningen?

AnnikaIII
8

Jag tycker att alla som inte är nöjda med hur medium arbetar ska själv skaffa sig mer kunskap om hur ett medium arbetar i stället för att kräva hur ett medium SKA arbeta. 
Att gå till ett medium är väldigt privat, känslomässig upplevelse som kan göra att man inte kan sitta som en robot hela tiden. 
Det viktiga är att du innan du bokar en tid verkligen har fått information om hur just det mediumet arbetar så att det inte blir en överraskning för dig när du väl kommer dit. 
Du bör inte berätta mer än ditt förnamn och svara JA, NEJ, VET INTE på de påståenden som kommer. 
Om det blir för mycket frågor så kan du påpeka att det inte känns bekvämt att bli utfrågad, var vänligt och bli ingen "polis" för mediumet gör sitt jobb utifrån hur just det mediumet tycker att det ska gå till även om det inte inte passar dig, man behöver inte vara ovänlig.
Kräv att få spela in, den som säjer nej till att du spelar in har enl. mig inget förtroende för sitt eget arbete. 
Missnöjdhet kan man ha och man kan kräva pengar tillbaka men INTE för att det INTE kom igenom de som du hade tänkt dig skulle komma. 
Säj aldrig vem du vill ha kontakt med, det är ledande. 
Om du känner dig felbehandlad, utsatt, kränkt…osv samt tycker att mediumet inte levererade vad som står i hans/hennes information och beskrivning om sin kunnighet och sättet de sa sig jobba på inte stämmer överens med verkligheten så tveka inte att berätta vad mediumet heter, det hjälper andra att inte boka hos just det mediumet och gå inte på ursäkete "hade en dålig dag" för har man en dålig dag så jobbar man inte utan bokar om sina klienter. 
Lycka till…

Carpe momento

Gesus Pettersson
9

#6 "Jag får bilder"

Varför kan dom inte visa bilder på/med sitt namn då bara..?

Påstådda medium säger ju att det viktigaste är att identifiera anden, vem den är - det kan dom (ni?) ALDRIG..!

Men dom påstådda andarna kan alltid komma med en massa annat (som passar in på allt och alla fö) men som sagt, aldrig vem dom är eller sitt namn

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Jina.
1

#9 Jag kan tyvärr inte svara på det. Får till mig ibland bokstäver men inte fullständiga namn. De bilder de visar är bilder ur den tiden de levde och kanske tiden med klienten och på så sätt kan klienten känna igen anden. Hade gärna velat veta varför dom inte kan "prata". Men jag får alltid den informationen klienten behöver höra för att veta det är en nära släkt eller vem det nu kan vara. Jag kan precis beskriva vad anden har på sig, vad han eller hon visar för nåt, känslor och vad som har hänt mm. Det räcker tycker jag för att klienten ska känna igen anden.

www.mediumjina.se

hannan
1

Det mediet jag har haft kontakt med får ofta till sig namn. Inte alltid, ibland är det bara en bokstav och ibland är det en bild av personen.

Zhizhe, som flera redan sagt, berätta inget om dig själv i förväg eller under sittningen. Tala inte om att du vill ha kontakt med en speciell person etc. Försök vara så neutral som möjligt under sittningen (ibland ganska svårt, minst sagt!).

Berätta gärna sen hur det gick! :)

ALPHIRA
4

Jag är absolut inget medium. Har dock sett tiotals gånger andar som tillhör släkt och nära vänner och har kunnat prata med dom. Ser dom oftast klart och tydligt så det är klart också att jag vet vilka dom är. Några gånger har jag bara hört anden prata telepatiskt och sagt sitt klart och tydligt utan att använda bilder eller symboler. Vet då också telepatiskt vad do heter.

En gång hände dock att min pappa som jag såg "med egna ögon" pratade hur länge som helst men jag HÖRDE ingenting.

Bara två gånger har jag lett någon "till ljuset". Första gången visste jag vem det var.

Andra gången visade anden med sitt beteende att VAD HAN HETER ÄR OVÄSENTLIGT, HAN BARA VILL TILL LJUSET OCH FORT!!

Då hjälpte jag honom, han var så glad och vinkade.

Denna ande kom helt plötsligt och var och förblev för mig helt främmande. Därmed poängterar jag igen att jag är inget medium och kan inte kalla (för mig okända) andar till mig. Och vill inte det heller.

AnnikaIII
4

Ett medium kallar aldrig på andar….ett medium ställer sig till förfogande och väntar, andarna ska ta kontakt med oss inte tvärtom…
Och när det väl sker ska ett medium kunna ge tillräckligt med information om anden UTAN att ställa frågor till klienten.

Carpe momento

Jina.
3

Hade idag kontakt med andra sidan och jag fick ett namn till mig för första gången ett helt namn, det här är jätte spännande och ska se om jag kan utveckla det mer :) Tänkte bara tillägga det för att vi pratade här om namn tidigare.

Mvh

Jina.

www.mediumjina.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jina.
2

Hade en sittning och healing igår, och då hade jag för första gången kontakt samtidigt som jag healade. Och vägledaren nämnde sitt namn, jag skrev ju innan att jag brukar få bokstäver och sånt men inte den här gången. Det var även jätte länge sedan jag gjorde en sittning för jag hade så mycket privat. Men jag är nöjd och glad, du behöver inte tro mig men jag vet iaf vad jag fick uppleva och min klient.

www.mediumjina.se

Fjäril
14

JoHo får skrivförbud på Övernaturligt fram tills signaturen är borttagen/ändrad.

Sajtvärd på Övernaturligt

Stjärnströssel
1

#2 Hade missat ditt svar. Ser fram emot att kanske få höra talas om ett medium som är pricksäkert på riktigt. Tar du med dig alla råd är jag övertygad om att du inte blir lurad. Bara besviken över att du kanske inte får det du vill ha. Håller tummarna!

Klass
3

Det bästa, om man ska besöka ett medium eller liknande, är om man kan spela in med ljud och bild, eller med ljud. Då kan man lättare "analysera" sessionen i efterhand med mer öppna ögon än när man var i själva stormens öga, så att säga.

zhizhe
4

Oj vad många som svarade på detta. Kul!!

Jag tror inte att det finns någon risk att jag blir besviken. Jag har nämligen inställningen att jag inte väntar mig något över huvud taget. Vill bara bli en erfarenhet rikare. Kostnaden i sammanhanget känns ganska oviktig, jag ser det som lärpengar om det skulle visa sig ge noll.

En sak som fascinerar mig är att många hakar upp sig på det där med att medier inte kan presentera någon med namn. För mig är det inte ett dugg konstigt. Det är väl självklart att kommunikationen mellan oss och de på andra sidan inte sker på det sätt som vi själva kommunicerar med varandra. Jag tror inte att det är med lätthet som de på andra sidan kommunicerar med oss ens genom ett medium.

Jag har själv haft en och annan upplevelse fast jag inte anser mig vara speciellt medial och fast jag tydligt har känt närvaro och i ett fall kunnat peka ut exakt vilket rum på ett stort slott där det förekom aktivitet utan att ha haft någon ledtråd till detta. Men skulle jag tvingas förklara hur jag visste det, vem det var som åstadkom aktiviteten osv så skulle jag inte kunna det.

För övrigt vänder jag mig lite mot begreppet "övernaturligt". Jag anser att det inte finns något övernaturligt. Det är bara så att det finns en hel del som vi inte förstår. I alla fall inte än…

Z

ALPHIRA
1

Bästa #13 AnnikaIII❤️

…att "kalla till sig andar"..

Formulerade mig lite slarvigt, menar inte riktigt så…

Det är klart man ställer sig till andarnas förfogande! Samtidigt kan man tänka sig att under "väntans tid" kan det finnas en (innerlig) "önskan" att det skulle dyka upp en ande som verkligen har en koppling till den som söker hjälp.

Denna "önskan" KAN ses som "kalla till sig andar" om man vill klyva hår här…

Mvh Marjaana

Stjärnströssel
2

#21 Det är en bra inställning. Gör man det för spänningen och nöjets skull kan man inte bli besviken, bara positivt överraskad. Det där med namn. Det finns de som påstår sig få fram exakta namn och kan lösa brott och jag vet inte vad och så levererar de ändå inte. Det är som gjort för att folk ska bli skeptiska och få "hang ups". Även när man tror vill man se att folk presterar det dom påstår. Men alla kryddar inte sanningen tack och lov.