Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 14399 ggr
wilmakrook
9

Dog i drömmen

Hej allihopa!

Jag har drömt mardrömmar/konstiga drömmar ungefär 4 av 7 dagar i veckan ända sen jag var 5år gammal kanske.
Inatt drömde jag att jag faktiskt dog, det började med att jag var någonstans i södra Sverige vid havet, så blev det krig i Sverige och jag hoppade ner i havet för att försöka gömma mig men tillslut var jag tvungen att ta mig upp på land igen, då jag blev skjuten av ca 10skott, dog inte direkt men jag la mig ner på backen och dog en stund efter. Då tänkte jag att allt kommer att bli svart nu, men då känner jag ett enormt lugn och själen släpper kroppen och ställer sig bredvid min döda kropp på backen. Efter det går jag vidare för att leta efter mina bortgångna änglar.

Alla säger ju att man inte kan dö i drömmar, men det kan man ju tydligen. Någon som vet vad det här kan betyda?

Najan13
0

Jag har ingen aning, men det låter ju inte kul! 😮

SegerSims
4
Tatemelen
4

Det finns ingen död. Bara födelse.

[Svartkajan]
3

Man kan visst drömma att man dör. Att man inte kan är bara snack. Dags för förändring kanske?

parsley
3

Död i drömmar brukar inte betyda död, utan snarare förändring eller något som dör bort. Det kan vara positiva eller negativa egenskaper som dör med personen i drömmen. Har du någon aning om vem som skjuter dig i drömmen och vad den personen betyder för dig?

Om du drömmer om krig och katastrofer så är du orolig för något som hotar att trasa sönder din privata värld. Du kan vara rädd för förändringar och för att något ska vara förstört för alltid. 

Vatten i drömmar brukar symbolisera hur en liv ser ut. Det är skillnad att drömma om en porlande vårbäck eller ett stormande hav.

[JapanFan!]
3

Drömde också en gång att jag dog, jag åt en macka och blev skjuten, först i kinden och sen i ryggen och hörde två röster den ena sa:

"Tugga ur innan du dör tack." Och den andra sa:

"Det händer igen och igen…"

wilmakrook
4

När jag läste om det på internet så fick jag fram just det var du skrev Parsley, men vad jag kan komma på så har ingenting dött ut eller skett någon förändring. Vattnet var stort och stormigt, men jag tänker ofta på krig för jag verkligen inte vill det ska bli det i Sverige nån gång. Så kan vara för att jag är så orolig jämt över både mig själv och alla mina nära och kära.

wilmakrook
3

Och du som säger att man inte kan dö i drömmen, antagligen så kan man det eftersom det var det jag gjorde. Trodde också på vad alla sa om att man inte kunde det förut innan jag själv upplevde det. Så man kan visst dö, men kanske inte är så vanligt.

Amandla
0

Jag tror att det kanske är ett missförstånd, wilmakrook, man kan visst drömma att man dör i drömmen men man kan inte dö på riktigt av en sån dröm som det finns folk som tror, om du förstår hur jag menar. Jag såg rätt nyss någon tv-serie (Förhäxad?) där de spann en historia runt det hela i ett avsnitt.

[Rumpstek]
0

#8 Fast du dog ju inte, du skriver ju här.

wilmakrook
0

Till dig amandla, nej men det förstår jag ju att man inte kan dö på riktigt av att man drömmer att man dör. Men jag dog ju i själva drömmen.

[Rumpstek]
0

#11 Fast vad folk menar är att du inte dör av att dö i drömmen. Inget annat.

Carrolinline
0

Jag har också alltid fått höra att man aldrig kan dö i en dröm. Trodde på det tills jag själv dog i ett flygplan som körde rakt in i en byggnad, sen när jag berättade om drömmen så trodde inte folk på mig för dem sa att man kan inte dö i en dröm för då dör man i verkligheten också :/ Jag blev irriterad och arg för jag viste ju att jag dog så prata inte mer om de haha.. hade gärna velat veta vad dem drömmen också betydde då men ville inte säga de till fler då :P Det var jättelängesen nu men kommer ihåg det som igår :D

wilmakrook
0

Carrolinline, jag förstår precis vad du menar. Alla jag berättade åt sa att man inte alls kan dö i drömmen, att det inte är sant osv. Men jag vet ju själv att jag dog inne i drömmen, jag skildes ju från kroppen och var en själ. Så att man inte kan dö är bara bullshit, men att man inte dör på riktigt det fattar man ju. haha jaa jag kommer också ihåg det jätte tydligt :D!

Carrolinline
0

Ja den känslan när man var "död" i drömmen kändes konstig hehe kanske känns så på riktigt också :)

Jina.
0

Visst kan man dö i drömmar!

Men för mig betydde det alltid att det är en stor förändring på gång. Typ byt av jobbet, ny kärlek, gravid mm stora grejer alltså.

www.mediumjina.se

Draug
0

Har många gånger drömt att jag dött i drömmar, vet inte riktigt vad det betyder (Om det betyder något överhuvudtaget)

Hade en dröm för ett par år sedan som var riktigt hemsk rent ut sagt , Befann mig i ett  timmerstocks hus på 2 våningar med en massa människor från 1600 eller 1700-talet vet inte helt säkert, riktigt gammalmodiga kläder hade alla i varje fall från den eran. Medans vi var i huset och hade en festtillställning kom en större grupp soldater utifrån och tände eld på huset. Det enda de sa var att -antingen kommer ni ut och vi skjuter er eller så stannar ni kvar och brinner upp. Relativt snart var huset helt övertänt och alla sprang ut en efter en och blev nerskjutna. Det hemska var att jag fick bevittna det från deras egna ögon hur de dog. Det sista jag såg hos varje människa var hur de sprang ut i total panik skrikandes och en gevärsmynning som avfyrades och allt blev svart för var och en. Att se alla bli mördade ur var och ens personliga synvinkel var riktigt horribelt att uppleva.

Kommer ihåg att det tog flera timmar efter att jag vaknat att återhämta mig efter den drömmen. Många drömmar glöms ju bort ganska fort men just den här var så intensiv och detaljrik så kommer nog aldrig glömma bort den helt. Jag Undrar varför man kan drömma om sådana hemskheter. Finns det någon mening med det hela? eller är det bara ett ruskigt hopkok av hjärnan.

pirri17
0

Kanske en dröm från ett tidigare liv om hur du dog i krig i Södra Sverige vid havet. Reinkarnations minne i drömmen!

Brunett