Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2821 ggr
julia_directioner
1

Spöken som väcker mig

Hellluuu. Jo, det är så att exakt varje gång jag försöker sova i mitt rum så är det "spöken" i min säng och pickar på mig och allmänt försöker väcka mig. Jag har provat att ha musik i hörlurar, men jag kan inte sluta känna deras närvaro. Jag kan inte heller säga något till mamma och pappa för att dom lyssnar inte. Har något nåt tips jag kan få. Väldigt tacksam för svar.

[Glitterregn]
3

Är detta endast när du har somnat eller innan du somnar också? Om det endast händer när du precis håller på att somna in eller när du har somnat kan det var en sorts Sömnparalys. Minns inte exakt vad heter när det inträffar endast vid insomningen. Man kan höra saker, känna beröring och känna lukter så tydligt så att man tror att man är vaken, fast man egentligen sover :)

julia_directioner
0

Nej, jag sover inte, jag är vaken.

fredrikh
8

Hej Julia, har du försökt att bett de att sluta? Du kan antingen tänka det eller säga det rätt ut. Om inte det hjälper, fråga vad de vill (men gör det inte med en irriterad ton) kanske de bara vill ha uppmärksamhet och ger du dem möjligheten till det så kanske de slutar :)

Slem
1

Jag brukade känna av någon som kom och lade sig bakom mig precis vid insomningen och hela tiden trodde jag att det var en sömnparalysgrej, men sedan upptäckte jag att det endast skedde i mina föräldrars gamla lägenhet. Var det kanske då inte bara Sömnparalys utan faktiskt en ande? Kusligt!

Magi-cat
3

#4 Det är Sömnparalys och du behöver inte vara rädd!

Att det bara sker i en viss lägenhet kan bero på att sömncykeln blir annorlunda där eller andra helt naturliga saker.

Huvudsaken är: det är lugnt, var inte rädd!

kram till dig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Zlevin
2

Hej julia. 

Det du beskrev i din tråd hände mig också. det var bland de första symptom jag upplevde när jag började bli medial.

Men jag hade dessa spöken runt mig dygnet runt o de kallade på min uppmärksamhet oavbrutet. det som till slut hjälpte mig var när jag fick kontrollen över mina chakran.

Det tog några månaders träning men nu när jag kan stänga dem snabbt o enkelt har jag aldrig detta bekymmer längre. Så jag tror du behöver lära dig att få kontrollen över dina chakran .

Då får du kontrollen att avgöra ifall andarna kan se dig elr inte. stänger du dina chakran kommer dom inte lägga märke till dig.

Det finns många trådar här om hur du stänger dina chakran. Så om du är intresserad av detta kan du söka dig till den information du behöver här på övernaturligt iFokus. 

Sedan är det bara att öva tills du klarar av att hålla dig stängd för andlig aktivitet.

Alva33
0

Det kanske är så att du någon gång ''tänkt'' att det är spöken vid din säng och din fantasi var så stark att du faktist trodde att det var spöken och därför har du fortsatt att tänka att det finns spöken vid din säng. Så du egentligen bara tror att det är någon där, även fast det inte är någon.

Stjärnströssel
0

Att du inte kan berätta och att "ingen" förstår i din närhet kanske stämmer men det kryllar av människor här och på andra forum på nätet som både skulle bekräfta det du upplever och tycker dig känna (kanske också ser ibland?)

Du är inte ensam men alla kommer inte att kunna bekräfta att din tolkning av att upplevelserna skulle ha något övernaturligt inslag.
Jag skriver inte bara för att lusten faller på eller för att göra dig besviken. För du vill bli av med det eller känner jag av dig fel?

Absolut inget att vara rädd för heller. Ett vanligt (redan ovan nämnt) fenomen men som tolkas annorlunda om man redan har en tendens att tro på spöken eller utomjordingar m.m
Det är inte konstigt det heller för ska man finna en förklaring till något man inte förstår så tar man det som ligger närmast till hands även om det gör en rädd.
Få vill nog tro att hjärnan är kapabel att skrämma en så.
Jag skulle aldrig utgå från att jag var galen eller så. Men jag har varit i din situation. Mest när jag var yngre (gammal nu 🤪) Galen är jag inte heller. Vad jag vet 🤔

Man kan känna sig lite ensam tills man slutar att krydda sina upplevelser och verkligen pratar med andra (särskilt med sådana man vet har lite sömnproblem. Lite större chans att få stöd av dem).

Mitt råd till dig är att observera hur du sover rent generellt i dessa perioder. Vaknar du ofta, mardrömmar, svårt att sova eller många drömmar som känns väldigt verkliga? Händer det att du ibland inte kan skilja på verklighet och vad du har drömt?
Jag menar inte att du är tokig utan som vilken Svensson som helst.
Du är normal och spökena finns inte där. Väljer du att fortsätta tro det, utveckla dig eller öppna dig som en del kallar det kommer du börja se Tecken i allt. Tillslut kommer du vara mer än övertygad vilket är väldigt svårt att komma ur samtidigt som andra faktiskt kommer att ifrågasätta din mentala förmåga fast den är alldeles normal.

Man ska alltid stå upp för sin tro men bli inte blind.
Jag vet vad jag pratar om. Jag har erfarenhet av ganska mycket, jag har en tro som är min egen men som jag nu längre inte låter färgas av vad jag läser eller hör. 

Kan det vara så att om du hade varit mer inne på spåret om att aliens finns bland oss och undersöker och gör experiment på oss att du dragit slutsatsen att de var en sådan vid din säng?
Samma sak med tomtar eller som taget ur någon religion, en gud som vill kalla på din uppmärksamhet?
Fundera på det och tag ställning till hur pass övertygad du är, hur färgad du är av det du sett hört och läst och hur mycket av det som är din egna spontana slutsats.

Ingen uppmaning bara ett råd. Det finns mycket annat där ute som inte redan har förklaringar men som kanske skulle behöva ha en. Synd att att falla i den mest klassiska av alla fällor att tillskriva det övernaturliga det som är naturligt.

Skrivet med alls respekt oavsett vad man tror på då vi alla har rätt att tro vad sjutton vi vill.
Ingen har patent på vad som är sant och inte men många bra förklaringsmodeller som man kan använda sig av finns redan och därefter kan du leta efter avvikelser till det.
Det är mycket, mycket mer spännande.

Jag går min egen väg och söker svar inte bekräfta på det jag hört från andra.
Du finner din väg men håll båda ögonen öppna och leta inte bara efter det svar som du tror kommer tillfredsställa dig mest. Det är att lura sig själv.

Varm (godnatt) kram och Glad Påsk ❤️

….Det var hemskt vad det blev långt och det ber jag om ursäkt för om ingen orkade läsa det till slutet. Nu somnar jag nog som en stock….

julia_directioner
1

Hej. Ja, du kanske behöver läsa titeln igen, vadå aliens? Det är så att jag frågade om någon hade öpplevt samma sak. Jag vet inte om det bara är jag eller något annat. Jag ville bara veta om någon kände samma sak, inte någon som skulle ifrågasätta mig. Jag tänker inte heller att "ja nu så kommer spökena och håller på", varje gång när det händer så tänker jag inte på det. Du får säga vad du vill. Men ingen av gångerna har vart en dröm eller någon Sömnparalys.

Stjärnströssel
0

Jag utesluter inte att det kan varit jag som varit otydlig fast jag inte kan se det nu. Tycker mig också ha skrivit att jag upplevt som dig fast det är en alldeles för lång story för att ta här. Hjälper väl heller inte att jag förtydligar så kanske bättre att säga tack och hej.

Godnatt!

The_pearl
0

Vissa människor är mer mottagliga under nätterna för andevärlden. Jag har själv varit sån men har lyckats stänga och har då fått sova gott! :)
Jag har blivit väckt på så många sätt.
Så det är väl inte helt omöjligt kan jag tycka?
De påverkar en i drömmar osv. Mina andar kontaktade mig i drömmar tex.

julia_directioner
0

Jag har ifrågasatt mig själv nu men hittar inte någon logisk förklaring. Men som tur är så kan jag nu sova och jag vill tacka alla som hjälpte mig att "stänga" igen mig själv för andevärlden. ❤️

NadiaJohansson
0

prova att lägg dig i en "bubbla" när du skall lägga dig det hjälper alltid mig när jag har svårt för att sova när någon försöker få min uppmärksamhet! Tänk dig hubba bubba tuggummi som du blåser upp runt omkring dig som ett skydd! :)

Huygens
0

Jag har själv försökt dessa "skyddsmetoder". På mej har dom inte funkat.

T o m har aktiviteten ökat när jag sökt skydd bakom olika typer av "barriärer" och "skyddsvarelser", så jag ställer idag frågan om "försvar" drar till sej "anfallare"?

matttias00
0

Det kan mycket väl vara en ande.😐 Min morbror brukade bli väckt av andar när han var mindre. Och så lyfte dem på hans ben osv…Men dem ringde till ett medium som fick komma och hjälpa anden över till ljuset. 🙂