Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1459 ggr
tildus
0

Astral upplevelse...

Jag har en gång varit med om att sväva ovanför min kropp. Jag var i sömnen, men medveten om att jag sov. Ville vakna, så jag tvingade min kropp att sätta sig upp. Oj vad jag kämpade. Plötsligt så svävade jag ovanför min kropp, såg ner på mig själv där jag sov. Det varade en liten stund och som i en smäll var jag tillbaka i min kropp igen, klarvaken. Jag tyckte det var obehagligt och blev skrämd. Låg vaken många timmar.

Någon mer som varit med om att lämna kroppen?

april4
0

Jag hade en väninna för flera år sen som oxå upplevde precis det du berättar om. Hon skulle opereras för hjärtat och när hon låg nersövd så såg hon sig själv ligga på opertionsbordet. Hon svävade ovanför. Hon berättade att det gjorde ont att komma tillbaka och det är lite knepigt. hur kunde hon känna det när hon var nersövd.

melia
0

jag har haft nåt som liknar uturkroppen upplevelser, inte så att jag kunnat se mig själv, utan jag kände att jag studsade ut ur min kropp genom sovrummet och vidare ut i hallen, och det var inte nån svävande skön färd utan jag verkligen studsade hoppade i luften och var jätte rädd jag kämpade för att ta mig tillbaka till kroppen, men så fort jag kom tillbaka så flög jag iväg igen och fick kämpa för att komma tillbaka, sen låg jag och höll mig hårt i madrassen för det kändes som om nåt drog i mig och ville ha iväg mig igen. Det var läskigt, och tack och lov har jag inte upplevt det sen dess. Det här hände för några år sen mitt i natten när jag vaknade till.

Happyspirit
0

Jag har själv inte gåvan! Men min man har den och han har gett många bevis på att det fungerar på att träna upp sig att ta sig ur kroppen. Vi hade en tjej i våran cirkel som nu under sommaruppehållet var med på distans! Hon har också gett underbara bevis på att det går att ta sig ur kroppen och vara med på distans. Om du vill kan du säkert utveckla denna gåva.

Kram

Farwuq
0

Detta har jag råkat utför flera gånger; inget att vara rädd för.

Jag har även varit ute på "resor" det är ännu mera kul, man kan besöka platser, täffa eller få besök av "varelser" och om man så vill gå igenom väggar. Slappna bara av och lev livet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

magma
0

Min lillasysters sambo har haft många ut-ur-kroppenresor, både sådana han framkallat själv och sådana som bara…hänt. Det intressanta är att han har besökt min syster (detta var innan de flyttade ihop) och sedan korrekt återgett för henne vad hon hade på sig och vad hon gjorde.

Happyspirit
0

#5 Det gjorde min man med mig ocksåFlört Han beskrev vad jag hade på mig när jag var på stan och dessutom vart jag hade varit och vilken tid jag hade träffat vissa personer. Dessutom vad vi pratade om i korta drag. SpännandeSkrattande

angstorpet
0

Det här är oxå ngt som tillhör min vardag, inget att vara rädd för. Du har helt enkelt varit på en astralresa och besökt bekanta och bara råkat vakna innan du var helt tillbaks i din kropp.

tildus
0

Men kan det inte vara farligt igentligen, jag menar, tänk om man inte hittar tillbaka till sin kropp… Eller är det omöjligt att försvinna i rymden vid astrala resor?
Jag vill lära mig mer om det här för jag tycker att det är jätteintressant, och ju mer man vet desto mindre rädd är man ju Skrattande

Farwuq
0

Hitintills har jag alltid hittat tillbaks.

Jag tror att möjligheten för ett "försvinnande" är minimal. Min uppfattning är som så: Ju mindre rädd man är ju mindre farligt är det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

RexPect
0

Jag sökte mig till detta forum just för att hitta "likasinnade" som drabbas av Sömnparalys. Jag kommer inte till steget att jag lämnar min kropp utan hör bara mkt obehagligt ljud och kämpar som en galning att kunna röra mig. Ser oxå ngn som närmar sig sängen oändligt sakta.  Har hört att man ska "släppa taget", man jag har inte vågat..ännu…

Elisabeth-J
0

Astrala upplevelser har jag varit med om många gånger och det är härligt när man kommer till andevärlden och dom visar hur dom har det där. Sen har jag en vän som jag ofta besökte, med hennes tillstånd givetvis, hon bodde en bit ifrån mig så det var inte ofta jag var hemma hos henne. Det var kul för jag kunde sen ringa henne och tala om att hon borde kolla en viss sorts blomma som inte såg ut att må så bra t.e.x =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

angstorpet
0

Det är ingen risk att man inte hittar tillbaks till sin kropp för själen är kopplad till kroppen genom en tunn, tunn silveraktig tråd (låter lite flummigt, men jag har faktiskt sett den o den har ett fint namn som jag inte minns). Känslan av att vara förlamad upplever man när själen är på väg tillbaks till kroppen, man kan även uppleva ett högt dån eller susande. Inget att vara rädd för! Jag tror att vi alla besöker den andra sidan när vi sover, fast alla är inte medvetna om att de har varit där.

Kram

Malin

tildus
0

#12 Ja detta med dån och sus känner jag igen, det fanns också med. Det som är lite synd så här efteråt är att jag inte kommer ihåg någonting av resan, mest för att jag fick en sådan kick av det som nyss hade hänt och bara fokuserade på det.
När jag läser det som skrivs i den här tråden blir jag mer nyfiken och känner att rädslan försvinner.

Nu vill jag pröva det igen!!! Skrattande

Tuva-Lena
0

#13 Jag har också upplevt det där och precis som du blev jag rädd. Associerade upplevelsen till nåt hemskare än vad det är, men det var innan jag blev medlem här på ÖN. Sista gången det hände, i våras, så "vaknade" jag av att jag skrek: "Försvinn, lämna mig ifred!" Gissa om jag ångrar mig nu..? Såg två gestalter precis innan jag med all kraft kunde slå upp ögonen, och dom såg vettskrämda ut. Har bett dem om förlåtelse, men antagligen anser dom att jag inte är "mogen" för några nya resor ännu..för efter det har det varit lugnt, tyvärr..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tildus
0

Det har inte varit några fler resor här heller, inte som jag iallafall vet om.

Någon som har länkar till bra läsning om astrala resor?

Tuva-Lena
0

http://www.soultravel.nu/gor_det_sjalv/10-UKU-lektioner.shtml

Där har du en jättebra länk. Står om lite av varje där, och olika sätt att "påbörja resandet". Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tildus
0

#16 tackar så mycket! Skal genast in och kika!!! Skrattande