Åldersgräns
Varför har dom som jobbar som medium åldersgräns? varför finns åldergräns på det?
Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.
Många har det för att barn och unga nästan alltid är väldigt lättpåverkade och kan bli rädda för andevärlden för resten av livet. Min mammas kompis t.ex fick höra av ett medium när hon var liten att hon hade en ande fest vid säg och liknande saker, hon är än idag rädd för mörkret. Mediekurser har ofta också åldergräns av samma anledning och för att andevärlden inte är något att leka med :)
Aa, men synd att det förstör för dem som verkligen är intresserade av andevärlden (och som inte är rädda för mörker 😉)
Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.
#2 Ja, fast om man jämför hur många som tror på andar som är rädd och hur många som inte är rädda, så skulle jag nog tro att många fler är rädda och tycker tycker att andevärlden är läskig. Det är nog bäst enligt mig att ha den där gränsen :)
Sant, men varför skulle man gå till ett medium om man är rädd för mörker eller andar?
#4 Man kanske inte vet att man är rädd. Tänk att några stycken tonåring som ska försöka vara lite coola går till ett medium, blir jätte skrämda och är sedan rädda i många år.
Men det kostar ju, jag tror inte någon hade tyckt någon annan var cool om den hade varit hos ett medium.

#0 Jag tror att de skulle bli polisanmälda illa kvickt om de sålde sina tjänster till barn. Huruvida det skulle leda till någon dom vet jag inte.
#4 "Sant, men varför skulle man gå till ett medium om man är rädd för mörker eller andar?"
Kolla i vilken tråd som helst på den här sidan som handlar om att någon är rädd. Ett par inlägg ner kommer du se ett tips om att kontakta ett medium.
Rädda människor verkar vara en viktig kund-grupp för medium.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Sant