Andar/Ljus
Ofta tänds det ljus när man har med det andliga att göra..tex…i kyrkan,om man behöver hjälpa någon över till ljuset..etc…tänkte då på att då borde väl alla som tänder ljus få andligt besök i sitt hem…dom dras väl till just ljus…
eller måste man vara öppen,för att andarna ska göra hembesök vid ljuständning??
Fundersam/B
**Då måste dom väl vara fyllda med gas?? ingen aning alls hörru…
**
Vad heter dom nu..? Molotov coctails! Vilken smäll, där kan man snacka om Big Bang! (Får man skämta om sånt..?) 
Annars så tror jag att det är som du tror - fast vad vet jag - att man måste vara öppen för besök. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hmmmm? Hur öppnar man sig för andliga besök då?

Jag tror att alla har förmågan. Det handlar om att få tillgång till hela sitt register. Alla sinnen. Vara lyhörd för. Och kanske också att vara trygg och inte bli rädd.

Andevärlden finns med oss alla oavsett hur öppen man än är men ju mer mottaglig och öppen man är desto lättare är det att förnimma dom. 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#6 Tror nog på din teori Elisabeth, jag har då aldrig känt så mycket som jag gör idag. Jag är verkligen glad att jag får uppleva närvaron av min bortgågne anhörige och visst beror det på att jag är mera öppen och mottaglig idag än för några år sedan, det finns så många Tecken runt oss som vi missar och inte ser eftersom vi stressar genom livet för att hinna med allt. Idag känner jag respekt för andevärden och är tacksam för de tecken jag fått därifrån och jag tror oxå de är med oss ,fast vi inte känner det. Alla kan nog få kontakt med andevärlden på ett eller annat vis/kram
**Så med andra ord så har det inget med att tända ljus att göra då??
**
Min anhörige kommer när som helst utan att jag har något ljus tänt, jag känner närvaron när jag besöker graven eller kör bil och jag har då inget ljus med mig där. Det kanske är olika och i vilket sammanhang man vill ha kontakt, inte vet jag kanske någon annan kan svara/kram