Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 8641 ggr
[MaritaJ]
4

arg i drömmar

Hej på denna trevliga sida. Skulle behöva lite rådgivning. De senaste har jag haft väldigt mycke drömmar, blir fundersam, för jag har sån aggression mot alla jag möter i drömmarna, känns konstigt o vakna o va så arg och irriterad för det är inte en sån människa jag är. Med vänlig hälsning Marita '

Niklas
0

Har du ingenting du vill ändra på eller irriterar dig över?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[MaritaJ]
1

Jo det finns mycke jag vill ändra på, vart sjukskriven ett tag och de e ju aldrig skoj iof sig, men inte irriterad. Men kanske det som kommer i drömmarna då. Tack Mvh Marita

Niklas
1

Jag tror att det ofta är något från våra liv som flyter upp i våra drömmar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Fjäril
4

Hej,

Du har fått bra svar av Niklas. Jag tror också att vårt mående kan spegla sig i våra drömmar. Exempel på det kan vara att man blir jagad i drömmen, vilken kan indikera på att man är stressad i verkliga livet. Andra vanliga drömmar är att man aldrig kommer i mål. Man springer och springer, ropar och ropar (men ingen hör) och inget händer. Ofta innebär det att man är osäker och inte vet hur en situation ska lösa sig eller känner att man står still på samma ställe hela tiden.

Irritation i drömmen känns ändå ganska "självklar" om du känner att du skulle vilja göra mer nu (än vad du klarar av).

Försök tänka på positiva och roliga saker innan du somnar. Gör något annat än vad du brukar.

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
5

Sajtvärd på Övernaturligt

Slem
2

Jag brukar vara otroligt arg på mina familjemedlemmar i mina drömmar. Jag är inte arg i vaket tillstånd men jag vet exakt varför mitt undermedvetna är så arg och besviket. Det är saker som hänt långt borta i tiden som då och då dyker upp i mina drömmar som aggressioner gentemot dem. Jag fick fundera ett tag tills jag kom på det.

Twinflamewolf
3

Hej Marita J Glad

Min första tanke blir som så att du själv stänger inne vissa saker i ditt liv genom att du är en fredlig person och sånt kan ge uttryck i våra drömmar just för det är vårt undermedvetna som ska komma fram.

Om du tänker lite på din egen vardag exempelvis,kan det vara som så att du av nån anledning inte får ge utlopp just för dig för du är en fredlig person som vill alla gott och att allt ska vara lugnet självt så du helt enkelt stänger inne sånt som du skulle behöva säga och tycka i din vardag.Att du på något vis är begränsad.

Alla vill vi ju vara fredliga men inte till den grad att vi stänger in olika former av känslor.Det kan vara allt från att våga säga ifrån till att vilja protestera hej vilt men vi håller det inom oss för fredens skull.

Dom man möter i sina drömmar är en spegel av sig själv,vi jobbar genom vårt undermedvetna och för att göra förändring även i våra drömmar krävs att vi gör förändring i vår egen vakna vardag därför frågar jag dig Marita ? får du ge utlopp för dig och den du är eller tystas du ner på något vis i din egen vardag ???

Det kan bottna mycket i det här eftersom drömmar är också en form av läkning och en fingervisning om att vi behöver förändra som i ditt fall du behöver utrymme för den Du är oavsett hur fredlig du är som person så ska jaget fram och det kommer i formen av ilska och arghet under dina drömmar.

[MaritaJ]
0

Tack för era svar. Är nog så att jag håller tillbaka väldigt mycket och finner mig oxå i det. Får ta och försöka rätta till det på nått vis. Har nog alltid varit sån så det blir inte enkelt. Marita