Mitt fel
Jag vet inte vart jag ska börja för det är så mycket jag vill säga, ni får tycka och tänka pricis vad ni vill om mig, det är upp till er. För en sak vet jag ingen av er känner mig, och jag känner inte någon av er. Jag har sätt både här och på anndra ställen, där människor har gjort samma misstag som jag och människor dömmer direkt, varför dömmer man människor, jag gör inte det jag kan dömma en handling men inte en människa. För det har jag inga rättigheter till här i mitt livet, det är inte därför jag har kommit till värden. Jag har en uppgift som alla anndra människor och det är upp till mig och göra och ta var på, jag är inte den som ger råd åt anndra men jag tar gärna i mot goda råd.
Varför jag skriver nu först är för att jag har inte vetat hur jag ska formulera mig, jag har tränat och försökt och det tycker jag är viktigt, jag har aldrig skrivit förut i anndra forum eller dyligt för jag är dyslextiker, och jag vågar inte. Första gången jag skrev var här på ÖN och det vart så galet det bara kan bli. Men jag skyller inte på någon annan än mig själv, jag står för vad jag har gjort och får ta konsikvänterna där äfter. Jag har mått jätte dåligt ska ni veta, för jag förstörde för många människor. Men jag är inte en sämre människa än att jag inte kan ta lärdom av mina fel och brister.
Jag tycker att varje människa bör sätta sig ner och fundera på vem är jag, vad har jag för uppgift här i livet vad är meningen med mitt liv, för det är nämligen så att vi har alla en uppgift här men vi glömmer tyvärr bort det, på grund av vissa omständigheter. Att våga älska sig själv det är en unik gåv och det är faktist så att det kan vi alla göra, jag har fått lära mig att titta mig i spegeln och tala om för mig själv att jag är en bra människa, jag vill bara tilläga att jag personligen har gjort detta i över 10års tid det tar tid men jag ger inte upp för kan jag inte älska mig själv ja då kan jag inte älska någon annan så enkelt är det, man ska vara ärlig mot sig själv är jag inte ärlig mot mig själv ja då kommer min omgivning att märka av det snart så är det bara. Från början när jag såg mig själv i spegeln såg jag bara vissa delar av mitt annsikte, men desto mer jag övade dessto mer kom jag att se av mitt annsikte, det är viktigt att jag måste titta hela tiden i mina ögon, inte på näsan eller dyligt utan se direkt in i mina egna ögon, och det är viktigt att jag säger att jag är en bra människa, att jag är värd mycket här i livet högt till mig själv.
Personligen så har dominanta personer alltid varit mitt störta problem här i livet, att jag ska tycka och tänka som dom, fast jag inte vill jag har inte vågat säga i mot jag har hållt med i tystnad, fast jag i gentligen inte tyckt så, jag vill inte höra saker om andra människor för jag vill bilda min egen uppfatning om människor. Jag har äntligen fått lära mig att bemöta dominanta personer och det är som en sten låsnade från mitt hjärta, jag har aldrig känt mig så fri som jag gör nu, det är en härlig känsla som jag önskar att fler människor skulle få känna av.
Jag är ingen dommare, jag är ingen advokat, jag är ingen åklagare, jag vet inte heller hur man gjorde under grott människans tid, dom måste ju på något vis ha kunat lösa saker och ting redan då, eller också så kanske dom inte hade några problem, vem vet? inte då jag i alla fall, den som kan lägga ner strits yxan först är nog den som går segrande ut ur striden Jag tillåt människor att göra fel jag försöker att bilda mig en god uppfattning om personen bakom tangentborden jag haka inte upp mig på ord för jag vet vem jag är, jag vet att jag har gjort fel. Jag vet också att jag får inte min omgivning att gråta av sorg jag får min omgivning att gråta av skratt, dom som känner mig vet att jag är en rakryggad ärlig människa jag har mycket hummor, dom har sällan tråkigt runt i kring mig, och jag vet att många som har gjort lika mycket fel som jag är gararnterat nog ganska lik mig.
Det finns inga elaka människor annser jag, alla människor som jag uppfattar som elak har ändå ett litet ljus längst där inne någonstans och det är det jag söker efter, min erfarenhet säger att det föds inga elaka barn det är något vi formas till och det är upp till var och en att göra något åt det när vi bir äldre det är aldrig försent.
För mig betyder ödmjukhet = ödets mjukhet för mig är det så att mitt öde är redan förutbestämt och jag lever efter mjukhet och godhet i den mån jag kan.
En ängel är som en diamant den går inte att tillverka dom går bara att hitta.
Många varma kramar FiaB

Fia du har inte gjort något fel och du har fått en ursäkt för det som hände. Det gläder mig att du skriver om det här nu för det visar på den inre styrka som du har! Se inte dig själv som att DU har gjort något fel för jag anser inte att du har gjort det! Alla kan vi skriva fel och vi kan alla uppfatta fel, ingen är felfri varken du, jag eller någon annan. Misstag och fel lär vi oss av och det är bra att det blir fel ibland just för lärdomar :)
Tack för att du skrev ner dina tankar och känslor!
Varma kramar / Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Glömde skriva också att jag har inga som helst negativa tankar om dig och jag tror inte att någon annan här heller har det. Jag tror verkligen att du är en tjej med ett stort hjärta så tro inte att någon här tycker illa om dig för så är det inte :)
Kramar
Elisabeth

Tycker oxå om att du funnit din inre styrka Fia!!Ditt inlägg berör mej,du har då inget att skämmas för tvärtom.jag tycker att du ska känna stolthet över dej själv!!Sen skriver du några för mej viktiga rader (bland många)Bilda ALLTID en egen uppfattning,låt ALDRIG någon annan styra ditt liv och säga vart du ska gå och åt vilket håll!!!Bestäm det även fortsättningsvis själv!!Kramar och tack för ett bra och tänkvärt inlägg!!/Ewa
ett mycket bra inlägg med många tänkvärdiga ord
kramar
Eva
FiaB tack för insperationen otroligt inspererande så fint tack !!
ElisabethJ jag vet att du har bet om ursäkt. Vill bara ge lite visdoms ord, tror jag att det heter
.
Kram Fia
#3 Det är klart att jag är stolt det tog mig nästan 14 dagar att skrivadet helt på egen hand har inte äns rätt stavat det men jag hoppas det är noge så när läs bart
Kram Fia
ElisabethJ Jag skickade ett PM till dig som jag aldrig fick svar på jag ville ju veta vad jag hade gjort för fel jag försökte ju rätta till det men sen försvan tråden sedan dess har jag funderat och tänkt och resultatet jag kom fram till har jag skrivit här uppe.
Kram Fia
#4 Tack för det
Kram Fia

#8 Jag har inte fått något sådant pm från dig, i så fall hade jag givetvis svarat på det! Jag skickade ett pm till dig och där skrev jag hur jag såg på det som hände och bad om ursäkt för att jag missuppfattade dig.
Kram
Elisabeth
#5 Roligt att du upp skatade det
Kram Fia
#10 Tråkigt att det inte kom fram till dig det måste väll ha hamnat i cyberrymnden då 

#12 Eftersom jag inte har fått något pm så kan du inte ha skickat något för då borde det ha kommit fram som sagt. Jag har nu tittat igenom men nej, det finns inget där.
Elisabeth
#13 vart tvungen och starta om datorn. Jag är 100% säker att jag skickade det till dig men nå galet vart det väll efter vägen
.
Kram Fia
#13 vart tvungen och starta om datorn. Jag är 100% säker att jag skickade det till dig men nå galet vart det väll efter vägen
.
Kram Fia
Vet inte vad detta handlar om riktigt, men att det är verkligen modigt att skriva som du gjort här :)
#16 Modigt det tar jag som en komplimang,
ville bara skriva av mig lite
.
Kram FiaB

Du verkar vara en person med stort hjärta och som jobbar med självinsikt! Upprepar än en gång här på forumet Tage Danielssons dikt som jag tycker det är bra att leva efter!
"En droppe doppad i livets älv,
har inte kraft att flyta själv.
Så ställs så krav på varenda droppe,
"Hjälp till att hålla varandra oppe"
#18 Vist har jag ett stort hjärta och jag jobbar mycket med mig själv, det är viktig för mig. Jag låser inte min dörr när jag åker på jobbet, när jag kommer hem från jobbet så kan en god vänn satt på kaffehurran, ja vad vill dom då jo dom vill nog han en liten pratstund och lite mat i magen. Det var en liten in blick hur en dag i mitt liv ser ut
.
Kram Fia

hej FiaB…mycket bra skrivit av dig…har själv den uppfattningen..att jag själv vill bilda min egen uppfattning av personer….man ska aldrig lyssna på någons annans…man kommer längst med att vara den man är..här i livet…visst alla kan göra fel o misstag…men ALLTID..finns ett förlåt…och en förklaring…man mår bäst av att vara sig själv…brukar alltid säga…ärlighet varar längst….så lyssa på sitt hjärta….lyssna aldrig på någon annans…(för det är då allt blir fel o galet)…ljus o värme

Dè är samma med mig.. jag har nog alldrig föjt med "strömmen"
utan Alltid vandrat min egen väg.. och den vägen kan vara rätt
ensam och smal, man utsatts för ständiga prövningar.. samtidigt
är det utvecklande och lärorikt..
Vill oxo bilda mig alltid en egen uppfattning av personer.. istället för lyssna på rykten o dömma människor m.m… Visst kan vi alla göra fel och misstag.. och allt blir bara galet och man kommer säkert att göra det igen.. Ingen är fel fri… dè är ju meningen att vi ska lär oss av misstagen.. förhoppningvis
Men tror dè är viktigt för sin egen utveckling och för andra att man erkänner sit misstag.. eller försöker klarar upp det.. Och inser själv att man kan faktiskt ha hanterat situationer fel ibland.. Man är ju bara en människa..
Men som sakt, att skriva i ett forum är oxo en konst..
tror all gör vi våra tabbar i början..
// River_Lord
/RL

Jag vet inte vad inlägget handlade om, men jag kan bara säga att oavsett vad det gällde, så tycker jag att du verkar vara en person med en mycket stark personlighet. Många gånger kan det vara svårt att säga "Nej, det där tycker jag är fel" eller "Det där håller jag inte med om" Jag blev berörd av ditt inlägg och tycker att det var fint skrivet. Alla kan vi ju göra fel och att den skrivna texten kan missuppfattas är väl solklart eftersom man inte ser personen bakom eller mimik.
Kram
/Tinnie.
Välkommen FiaB! Vi är jätteglada att du har hittat tillbaka! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."