Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tipsråd
Läst 1203 ggr
Kaptenalexa
0

Tom och "död" lägenhet

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min lägenhet, flytta just nu finns inte ekonomi eller tid för tyvärr. Kommer dock göras inom en förhoppningsvis snar framtid. Vi har bott här i 1½år.

Hela lägenheten jag bor i känns död och tom, den har ingen.. hemkänsla alls. Vi har bytt sovrum då det gamla sov jag riktigt jäkla dåligt i, mycket mardrömmar och oro/nedstämdhet i väggarna.
Vårat nuvarande känns bättre men inte bra det heller, min sambo sover sämre där än mig och katterna är mer bråkiga.
Lägenheten blir aldrig ren och mysig trots att jag städar, rensar på grejor, dammtorkar, tänder härliga ljus, mysiga gardiner osv.
Det Går Inte! Vi har även haft mycket otur sedan vi flyttade in här, bilar som inte alls har fungerat som de ska, allt möjligt går sönder, vi blir sjuka och får ont och humöret rent allmänt hos oss är inte som det ska men såfort vi kommer utanför lägenheten så mår vi båda två fantastiskt (oftast).

Vad kan jag göra? Vad bör jag vara uppmärksam på och hur ska jag gå tillväga? :/

[Svartkajan]
0

Jag bodde i en liknande lägenhet tidigare. Jag hade hur mycket inspiration och kraft som helst på vägen hem från arbetet och sedan när jag kom in i mitt hem så bara sögs all energi ut.

Jag köpte en bok om Feng Shui och började placera om möbler och prylar efter det och det hjälpte faktiskt en del. Det fick mig att hålla ut tills jag kunde köpa en ny lägenhet.

[Hukanson]
0

Sök professionell hjälp! Mycket troligt är lägenheten ett "hem" för jordbunden avliden och du behöver någon som kan städa i mörkret.

Ghosthunter
0

Kan ju också vara starka kvarvarande energier som sitter kvar. I så fall så kan det räcka att bränna salvia och går runt i varje vrå i lyan och sprida ut röken så mycket som möjligt och efteråt vädra ordentligt. Samtidigt som du gör detta, så visualisera att du fyller varje rum med helande och kärleksfullt ljus. Men om det är som Hukanson skriver….ja, då kan du behöva professionell hjälp!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

SegerSims
0
Ghosthunter
0

Det brukar dom ha i new age - butiker.

Värmland"

[Svartkajan]
0

Salvia finns bland örterna på ica också

Zamizen
0

Det kan också vara så att er hustomte har flyttat ut, alla hus (nästan) har en hustomte! Hen ger en tur och gör så man känner sig mer hemma, men om hen flyttar ut så försvinner turen och man känner inte att "hemma känslan" man känner sig inte välkommen osv..

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Ghosthunter
0

#7 Jo men det är fel sorts salvia som finns på ICA!

Värmland"

SegerSims
0
fossingen
1

Finns sådana ställen. Bara tanken på det ger mig huvudvärk och en kittlande känsla i armen. Försök helt enkelt ljusa upp rummen så mycket som det går både fysiskt och psykiskt, intala er själva att detta är vårat hem och vi vill ha och sprida glädje vidare. Man blir helt enkelt lite yr och tung i andningen där inne. Svårt att sätta tankarna i rätt bruk, någon vill helt enkelt ha kontakt, om du tar den och öppnar dig väljer du helt själv.