Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 11135 ggr
_sussie_
0

Tyda drömmen?

Hej alla! Behöver HJÄLP med en dröm som kommer gång på gång, den är så otäck, har haft den säkert i 10år, kan gå bra lång tid emellan SEN är det dax igen..

Sover i mitt sovrum i en lägenhet i uppsala (som jag flyttade från 1987?) vaknar av att jag hör mina bägge schäfertikar yla något förskräckligt, går upp o får då se att det VIMLAR av kobror i min hall, bara väller in genom brevinkastet, hundarna är helt inlindade av ormarna men jag ser inget hugg eller så? Inser att jag inte kan rädda dom utan rusar in mot sovrummet igen med en massa kobror i hälarna, stänger dörren, hör hur dom "dunsar" emot den, lyfter telefonen för att ringa efter hjälp, den är ur funktion… Kommer på att jag bara bor en trappa upp så jag kan ju faktiskt ta fönstervägen. Sagt o gjort, öppnar fönstret, kollar ner, inga ormar (hör hur dom dunsar mot sovrumsdörren hela tiden) klär på mig snabbt o hoppar, precis när jag hoppat kollar jag ner…fullt m ormar…VAKNAR tvärt, ibland panikslagen eller hysterisk, ibland tvärledsen men ALLTID helt genomsvettig..

Fattar inte varför denna dröm återkommer gång på gång, ibland har det varit ormprogram på tv, blir helt faschinerad o kan inte låta bli o kolla o då kan jag ju faktiskt förstå att den kommer men andra gånger finns absulut ingen koppling till orm? Sista gången nu då hade jag varit ute på långpromenad, mediterat o för en gång skull lagt mig tidigt? Eftersom den kommer gång på gång o gjort så under så många år så tror jag att den vill säga mig något men VAD??? Hoppas nån kan hjälpa mig..Gråter mår i övrigt ganska bra?

Kram på er

Sussie

dina2
0

Har en bok "djurens språk" skriven av Carina Solöga Högman. Här är hennes tolkningar till orm och kobra.

Orm:"För att nå världens visdom eler den insikt du behööver, förändra dig, bryt med gamla vanor och kliv ur dina gamla mönster. Att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften. Din gåva är förändring. För att något nytt skall hända dig/komma till dig-tillåt en förändring äga rum."2

Kobra:"Förlåtelse ger frihet. Din gåva är att få sinnesro. Att bära agg till dig själv eller till andra skapar bara ofrihet lärde kobran mig."

Lycka till

noita86
0

ja du du har fiender samt dina hundar!

även: livsprocess kraften bakom rörelser ,även sexualitet, Tecken på sjukdom,hat,om du ser må¨nga ormar i drömmen: kommer du att bli lurad av en kvinna,fara osv…

är expert på att tyda drömmar, med hjälp o tackvare min bok som säger hur man ska tolka olika händelser i drömmern…är själv lärd! behöver inte gå på kurs utan jag går igenom böcker som ger råd o hjälp…men även av egen känsla kring detta! hur jag själv tolkar utan att ta hjälp av en bok!

Happyspirit
0

Det enda jag får till mig är att du behöver möta din egen kraft, du kan inte springa i från den eller komma undan. Kan det vara så att du är lite rädd för din egen kraft? Och vad det för med sig om du tar tag i den hela vägen ut.
Kram anki

Tara
0

Du kanske bör se upp med elaka människor som finns i din omgivning:) kram

annemarili
0

_Hej!

När det gäller drömmar så är det vårat undermedvetna som arbetar. Drömböcker generaliserar och det är inget att rekommendera att använda enbart.

En dröm som återkommer är ditt undermedvetna som vill göra dig uppmärksam på något du behöver bearbeta.

Man måste se helheten när man tyder drömmar. En orm betyder inte alltid samma sak. Jag skulle råda dig att få hjälp med att tyda din dröm hos en professionell drömtydare._

_Skriver ett pm med adress till en som är riktigt duktig på detta.

Var rädd om dig! Det ordnar sig!_

Kram Anne Mari

Clary
0

Instämmer helt med dig Anne Mari.

Kram

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Clary
0

#2Noita86

Att kalla sig expert bara för att man läser i böcker är att gå för långt i mitt tycke.

Att kunna tyda drömma, tolka tarot kräver långt mer än att bara kunna läsa, livserfarenhet, mognad och egen utveckling är en stor del också samt framför allt empati!

Happyspirit
0

Ja, man kan ju vara expert på att tolka sina egna drömmar! Flört

Clary
0

#8 Exakt!Flört

_sussie_
0

Tack Tjejer!

Ska grunna lite..återkommer i fråganSkrattande är själv lite inne på detta med min egen kraft men vet inte.. Alla personer som stjäl energi eller på annat sätt känns obekväma för mig är bortsållade ur vänskapskretsen sen ganska lång tid tillbaka.. Satte ner foten REJÄLT i samband med min "kris" för ca 2år sedan..

Kramar Sussie

noita86
0

#8  Happyspirit  tack för stödet!

#7 Clary, ja asså jag är expert på att tyda mina egna drömmar! det var det jag ville få fram! men visst har jag kunnat hjälpa många med att tyda drömmar så det är inte omöjligt…det du skrev:

"Att kunna tyda drömma, tolka tarot kräver långt mer än att bara kunna läsa, livserfarenhet, mognad och egen utveckling är en stor del också samt framför allt empati!"

det är precis dom sakerna som jag har arbetat med också så att säga, inte enbart läst böcker!

Clary
0

Om man är en empatisk person skriver man inte som du gjorde.

zeretki
0

#5 Jag håller faktiskt helt med dig. Även om det är kul med såna här böcker och tester om vad ens drömmar betyder och vad olika djur betyder så bör man nog associera och tänka själv vad dom betyder för en.

noita86
0

#12  Nähee…men hur ska man skriva det? du som är så duktig…förklara för migFlört

Elisabeth-J
0

#14 ja du du har fiender samt dina hundar! även: livsprocess kraften bakom rörelser ,även sexualitet, Tecken på sjukdom,hat,om du ser må¨nga ormar i drömmen: kommer du att bli lurad av en kvinna,fara osv…

Du skriver att hon och hundarna har fiender. Om sjukdom och hat. Att hon kommer att bli lurad, fara. Det här kan göra att man gör en människa väldigt rädd och ledsen så jag håller med Clary att man inte bör skriva så till någon. Om man läser i olika drömlexikon så står det olika i många böcker om vad symbolerna betyder. I en bok står det att ormar betyder att man får pengar t.e.x. Så drömmen kan vara något positivt också. Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

melia
0

uch ja det där med sjukdom var inte så bra skrivet Ledsen

jag har unde många år lidit av depression och i stort så har det handlat om rädsla för olika sjukdomar, så hade jag fått det där beskedet av dig så hade jag direkt varit tillbaka långt ner i deppträket och mått riktigt pyton och allt hade börjat om, mer än så behövs inte för mig som mår väldigt skört psykiskt.. så jag tycker nog du ska tänka dig för innan du skriver nåt sånt igen. Menar inget illa utan tänker bara på dom som tar emot ditt medelande.

Helleh
0

Jag tror inte Noita86 menade nåt illa utan bara uttryckte sig lite tokigt. Alla är inte så bra på att uttrycka sig skriftligt :)

Happyspirit
0

Jag fick den uppfattningen att det faktiskt inte var en tolkning utan att hon rabblade upp det som stod för "ormen" ur en drömbok.Flört Olika tolkningar som man kan välja själv. Det var min uppfattning av det hon skrev.Glad Men det är sant man ska vara försiktig hur man uttrycker sig i text. det blir lätt missförstånd. Man lär så länge man lever och det är nyttigt att få reaktioner från andra så man lär sig vad som kan påverka och hur.Skrattande

noita86
0

Tack Helleh och Happyspirit för att ni rättar mig! och det är sanningen i det hela!

Alltså plockade jag fram ord från ett drömlexikon,  man får välja/tolka själv det rätta som tycker att det passar in!

Visst jag är inte perfekt i allt, det kan bli fel och jag accepterar att jag gör det, alla gör fel nångång!

Nu har jag lärt mig ännu en läxa tack vara att jag förstod och vart rättat att jag accepterade att det vart fel! nu vet jag det här nästa gång…

Så nu glömmer vi det här!

Putt---------------- puts veck! gone!

Happyspirit
0

Vi lär hela tiden av varandra!Flört I det här fallet hur saker lätt kan missförståsFlört. Och Noita har lärt sig att man ska vara försiktig hur man uttrycker sig i text. Jag fick ett mycket bra råd av en svenska lärare på gymnasiet en gång och jag tänker alltid på det.

Nämligen, Om det du skriver kan missförstås! Så ska du veta att det kommer att missförstås! Det brukar jag alltid tänka på när jag skriver. Man måste försöka vara så tydlig man kan i text.

Kram på er allaRäcka ut tungan

noita86
0

kram kram! positiva energier till er! saker o ting löser sig!Oskyldig

tarotlasse
0

Hur tolkar du själv ormen och vad känner du när du ser en orm ?'

För mig är ormen sjukvårdens och läkemedlens symbol så jag tolkar ormen som helande och att ta hand om sig själv.

För en person som är rädd för ormar kommer ju tolka din dröm  på ett helt annat sätt.

Och en som har terraier och gillar ormar så kommer du få ytterligare en annan tolkning.

Så bara du själv kan tolka vad ormarna betyder för just dig.

Du har ju fått till dig denna dröm bara för att det har en betydelse för just dig det kan inte ngn annan tolka åt dig.

Om du går till 10 olika personer som ska tolka din dröm så tror jag att du får 8 olika svar och 2 svar som är rätt så likavarandra.

Men det behöver inte betyda att det var det som var ämnat för just dig.

Lasse

Happyspirit
0

Jag håller helt med Lasse där! Även om jag för första gången tolkar en dröm på det här sättet över nätet. Borde nog inte ha gjort det men kunde helt enkelt inte låta bli. Fick ett så tydligt svar där. men sen är det upp till dig att känna efter vad det betyder för dig SANT! Frågar du hundra personer kommer du få minst 80 olika tolkningar på den tyvärr och det gör dig bara mera förvirrad.

Kram

dina2
0

Happy Spirit du har en poäng där med att man aldrig ska tolka andras drömmar. Tack.Cool

_sussie_
0

Har haft en helt otrolig upplevelse!! I torsdags em gjorde jag en djupmeditation o kom i kontakt med en för mig helt ny guide..han förklarade för mig att han funnits här "en tid" o väntat på att jag skulle ta kontakt.. GISSA VAD ORMARNA BETYDER!! jo, det är dax för mig att ta tag i min kraft, den är inte farlig o att jag ibland blir rädd beror på min okunskap, jag ska gå helandets väg..kommer att få hjälp på vägen, ska även läsa om växter o örter from nu o till i vår, då är det dax att plantera.. Tack alla ni som försökte hjälpa mig, jag är er evigt tacksam! Har sett denna man förrut i mina meditationer men aldrig kopplat honom till mig själv?! Detta möte grep mid så djupt så jag har inte funkat i verkliga livet förrän nu Skrattande.

Kramar till er alla!

Sussie

Clary
0

Så underbart Sussie, jag gläds verkligen med dig.

Kramar i massorSkrattande

noita86
0

Hur får man kontakt med sina guider? via medititation? ska man fokusera på någe speciellt då??

Elisabeth-J
0

Det finns en kategori som heter distanskurser, där hittar du en övning i att Ta kontakt med dina guider och andra övningar. Sen kan man köpa skivor med guidade meditationer med olika övningar, dom kan man hitta på nätet i olika webbutiker bl.a.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

noita86
0

#28 Elisabeth.J    tack ska kolla på känken!