Hjälp
Hej. Min första kärlek dog för nästan precis 3 år sedan idag, kärleken var dock inte ömsesidig men vi spenderade ändå en del tid tillsammans via vänner och även ensamna några gånger. Sedan hade vi inte kontakt på ca 2 år trots att jag egentligen ville det och sen gick han bort. Jag har ganska nyligen insett att han är död och inte kommer tillbaka efter att ha umgåtts mycket med hans gamla vänner och pratat en del om honom, då hans död var en sån chock för mig så har jag inte börjat sörja förrän nu tre år efter. Jag tänker på han varje dag nästan hela tiden och jag pratar ofta med honom och om honom. Jag var vid hans grav och pratade med honom den dagen då det var 3 år sen han dog, och jag har verkligen försökt att få kontakt med honom men jag har inte fått något svar. Det finns så mycket som jag skulle vilja säga till honom som jag aldrig hann säga då jag trodde han var den sista personen som skulle försvinna bara sådär, och trots att vi inte hade kontakt den sista tiden innan han dog så har jag alltid varit fast vid honom och tänkt att han någon gång skulle släppa in mig i sitt liv igen efter att han kapade all kontakt med mig. Han dog av en överdos, och jag som är en människa som gärna vänder ut och in på mig själv för andras skull mår så himla dåligt för att jag känner att jag skulle ha gjort något mer än vad jag försökte även fast han inte ville det. Min fråga är om det finns någon möjlighet att jag ens skulle kunna få någon kontakt med honom eller om det endast är personer som stått honom nära hela livet eller sista tiden i hans liv? Jag skulle så gärna vilja prata med honom och det gör så ont i mig att han inte finns kvar här och den killen var så speciell för mig att jag utan tvekan hade bytt plats med honom om det vore möjligt. Jag mår även väldigt dåligt psykiskt och tänker ofta på döden och har många gånger tänkt att jag skulle vilja avsluta mitt liv pga många olika orsaker, men den största är för att jag vill träffa honom.
Finns det något medium som skulle kunna hjälpa mig via mail eller telefon eller en privatsittning eller vad som helst att försöka, om det anses möjligt att få kontakt med honom? Självklart mot betalning.
Efter att ha läst ditt inlägg så skulle jag rekommendera att du söker hjälp gör ditt dåliga mående. För man rekommenderar inte att folk som mår dåligt psykiskt ska gå till medium. Tror dels att du fastnat i en spiral av sorg och att må dåligt. Och det är inte den bästa kombinationen. Det är vad jag tycker.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Tack för ditt svar, men de har jag redan gjort flertal gånger då jag levt med ångest och depression så länge jag kan minnas men jag har inte fått den hjälpen jag behöver överhuvudtaget så ja lär må såhär resten av mitt liv..
Jag vill även tillägga att jag satte mig och skulle meditera igår, och hade tända ljus och satt där en stund och fokuserade bara på andningen, men hans ansikte dök upp flera gånger och det såg ut som om han försökte vinka dit mig. Men det kanske bara är önsketänkande då jag inte är jättevan vid Meditation..
okej, tack så mycket. ska kolla upp de