Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 663 ggr
Elisabeth-J
0

Föremål

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni är alla så duktiga med att läsa av ögon så nu kommer nästa övning! Jag har en bild här med en ask, vad kan ni känna in eller se om asken och dess ägare?

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=992dc2ed-2adf-4b00-9836-277b87b3cba6&Filename=Kraftplatsen 21 aug 2007 084.jpg)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Sissan3
0

En känsla att det var en äldre dam som har ägt asken o att damen ej lever mer. I asken förvarade hon smycken men även annat? De va vad jag kände av Fundersam

Almis
0

Det känns som ett barn fingrat på asken många gånger o önskat att den var hennes. Jag tror att där bland annat legat ett bärnstens halsband. Jg tor att asken nu är din, Elisabeth.

kath
0

Tänkte skriva förut men vågade inte riktigt, men nu försöker jag, lustigt, jag fick fram samma som ovanstående #1  En äldre dam som hade asken som sysaker eller smyckeskrin Cool

ps. måste tillägga, nu efteråt kom det fram "brev"

Soffe
0

Jag vet ju inte hur liten asken är, men när jag satt o titta på bilden av asken, så ploppade ordet foton upp..undrar om det kan ha en koppling till det kanske?

galdra
0

En ask gjord för hemliga småsaker som brev,foton,minnessaker.Asken har tillhört den mannen som har gjort den.Blommorna har tillkommit efteråt-för att bli mer kvinnlig.Du har den i din ägo,du fick ärva den av den mannen.Den är inte så jättegammal,skulle tippa på 70-tal.Den används som syskrin idag.

Du skriker till om det är helt åt…va?Har hållt på hela dan,så nu känns det lite som att jag gissar.Oskyldig

Elisabeth-J
0

#5 Du är på rätt spår galdra ;) men jag berättar mer sen :)

Elisabeth 

Tuva-Lena
0

Nu skall jag inte läsa dom första inläggen, för att inte bli påverkad…läser sedan. :)

Jag ser en ordningsam kvinna som sitter vid ett ovalt bord - med en fotogenlampa - och handarbetar eller dylikt. Hon är något gråhårig, håret är uppsatt i knut, och hon har en turkos!! klänning på sig med en liten spetskrage runt halsen. Hon handarbetar eller sitter och läser gamla brev, och därför förvarar hon antingen sygrejorna eller breven i den här asken. Hon tänker tillbaka på gamla tider, så breven kan vara gamla kärleksbrev. Hon känner en saknad av sin ungdom och tider som har flytt. ( ger henne en kram som tröst :)

Och vad får jag allt ifrån…?! Förvånad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pomperipossa
0

En pojke känns det som…Eller ja…en lite äldre pojke, din son kanske?? Tänker på min brorsa..*s*… Lite papper och småsaker i den??Glad

[Vargnatt-]
0

Jag ser också en äldre dam som sitter och stryker med händerna över det där skrinet, hon har det väldigt kärt :).

melia
0

skriver innan jag läser andras för att inte bli påverkad.. plirig gammal gråhårig dam med kort permanentat hår var det första som poppade upp i min skalle, såg en bild på henne vid ett köksbord :) mycket vänlig dam :) haha gud så jag är modig idag! gissar hej vilt, har nog aldrig testat nåt sånt här förut Glad förutom det där på träffen med serpentinen :) kul är det!! Skrattande mer övningar vill vi ha :)

Tiia
0

din mormor,i asken liggerfotografier

Agila
0

Jag ser en äldre dam,med humor,kanske din farmor

asken har tillhört henne och i den finns tidningsklipp och fotografier

tarotlasse
0

Hej jag blev väldigt rörd när jag såg bilden så jag tolkar detta som att det rör sig om en väldigt känslosam och kärleksfull person.

En person som visade myckt glädje men även kunde visa sin sorg.

En väldigt spontan och påhitig åperson med mycket humor.

Jag får också  så mycket empati och att hjälpa andra skulle inte förvåna mig om personen var medial och var en bra rådgivare.

Ser även äldre dam framför mig som kommit upp i åren för jag ser ett vitt hår och lite i hopsjunken i kroppen så 80+

skulle jag tolka det men alltid svårt med ålder.

Men får även till mig ett svart vitt fotografi med en glad liten flicka med flätor.

Så ngt som måste finnas kvar i dag.

Lasse

Bybo
0

Lingon :-/

Sissan3
0

#14 Lingon?? Bybo! Skrattande Tack.. Jag behövde verkligen få skratta ett tag.

topsie
0

Damen har förvarat sina brev i asken samt lite fotografier.

SusanneStromstedt
0

Hade denna person ont i vänster sida av ansiktet?

Över näsan/ögat typ….

Det var det första som kom upp.

En hettande känsla som av näsblod  och svullnad över ansiktshalvan….

emji
0

Jag tror att det är din mormors skrin (kanske ditt nu) och att hon förvarade brev och för henne speciella smycken i det.

Pomperipossa
0

Nu är jag så nyfiken att jag håller på att spricka ju!!!Skrattande

Elisabeth-J
0

Asken har tillhört en man som var medial, glad humoristisk, omtänksam bl.a. I asken förvarades en tarotlek. Skrattande

Elisabeth 

Tuva-Lena
0

Som sagt, fantasin är det inget fel på…Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tarotlasse
0

Vad kul då stämmde i alla fall en person.

Men en fråga damen som också dök upp kan det vara ngn med nära anknytning till den mediala mannen ?

Lasse

galdra
0

#20 Berättar du mer.Har han gjort skrinet själv.När i så fall?vad innehåller skrinet idag?Blommorna,-har det sett likadant ut jämt?

melia
0

AAAAAAAAAAAAgh "#¤%¤"#&¤% inte ett rätt Skrikandes Glad

Pomperipossa
0

Jo men då var man ju inte helt vilse ändå….en man är ju en stor pojke..Glad

Elisabeth-J
0

Var han har fått asken ifrån vet inte jag så det är mycket möjligt att den kvinnan som ni har sett har haft en anknytning till den tidigare, så ni har säkert fått in energier från asken innan han hade den också. Hans tarotlek förvaras fortfarande i den.

Tack och kramar! Skrattande

Elisabeth 

Pomperipossa
0

#26 Det är vi som ska tacka för alla kuliga saker du hittar på åt oss…Glad

Kram

Tatsu
0
Sunflower
0

Tänkte inte läsa vad ni andra hade skrivit ifall ni hade fått lösningen eller inte innan jag gjorde ett försök. Skriver ändå nu när jag ser att ni faktiskt fått en del ledtrådar. Längre bak i tiden uppfattar jag en kvinna, lite ihop sjunken, med kjol och sjal som ägare, denna kvinna hade eventuellt en käpp och jag vill säga att hon har blivit påverkad av 2:a världskrigen på något sätt eller hennes familj. Jag får ett årtal som är 54, därefter ser jag en ganska färgstark man som jag upplever som respektingivande, som hade åsikter om mycket, mest på ett bra sätt och kunde uttrycka det så att människor förstod och tog det på ett bra sätt utan att lägga sig i för mycket. Att det eventuellt kan finnas ett kort med honom i en svart kostym utan slips med skjorta med bla. ljusblå ränder på som jag tror är vit. Han kan eventuellt haft problem med magen och haft halsbränna eller liknande.

Bybo
0

#20 Å så älskade han lingon!! *fniss*

galdra
0

Hahaha bybo-du med dina lingon.Denna övning var kul att öva på.Gärna mer sånt…Och tack Elisabeth

Elisabeth-J
0

Vad roligt att ni tyckte det var kul! Skrattande Det kommer fler övningar snart! Räcka ut tungan

Kramar!

Elisabeth 

Soffe
0

Jaa! Fler roliga o bra övningar Elisabeth! Glad