Drömma i färg...
Någon som vet om det är skillnad på drömmar där man ser tydliga färger och drömmar som "bara" är svart-vita?
nyfikna moonflower…

hmm.. jag minns aldrig vad jag drömmer xD

Jag drömmer ofta i färg. så det skulle vara spännande att höra om någon vet om det är skillnad. Så jag hänger på den här tråden jag med..Ofta klara färger ser jag i mina drömmar.
När man drömmer i färg, har man direkt kontakt med sin ledare. Man är med andra ord på den andra sidan. Det är helt naturlig sak. Jag har gjort så att folk har kunnat se det i "vaket" tillstånd, via en kanaliserings övning. Med all ödmjukhet.
Egge
Men, jag drömmer så gott som alltid (av de drömmar jag kommer ihåg alltså) i färg. Jag trodde alla gjorde det?
Finns det alltså männsikor som drömmer med svartvitt som "standardfärg"?
eggebanroth, vad menar du att man har direktkontakt med sin ledare? Eller är på andra sidan?
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Vi lever här på jorden, mycket av det är dock en illusion av själva "livet". Det är anden, den heliga sidan av oss. Den som fortsätter leva, liv efter liv. När vi sover så drömmer vi , det gör alla. Men alla kommer inte ihåg det. Ursak är oftast kroppslig/mental. Hur som helst, om vi tänker på jordik nivå dröm i färg, säger det inget specifikt. Nä'r du drömmer i färg är du nära den älskade , saknade, din guide . Den som du saknar (tomhet i sökande) i illussionen. Det är dock kanska enkelt o logist om man tänker efter. Allt levande fins. En gräs frö kommer varje vår fasten den var dö under vintern. Om o om igen. Den reinkarnerar helt enkelt. Svårare är inte vi. Dröm belyser oss, vart vi är på vägen mot ljuset. Det kan man som sagt ta fram i en konsultation om man vet hur göra. Sitt /meditera i lugn o ro. Föreställ en behaglig plats. Med fantasins hjälp. Låt tanken bara färdas precis vart som helst. Kanske en strand där du trivs , känner harmoni, utan rädsla. Solen värmer , vinden fläktar. Inget stör detta. När du tittar runt märker du hur landskap ändrar sig alltsom du beaktar det. På din vänstra sida ser du saknaden, dvs ngn du lämnat på ngt sätt i livet bakom dig. På höger sida är strand/landskap annorlunda, mycket svårare se o beakta. Strandlinjen tappar liksom kraft. Allt det här är inom fantasin möjligt eller hur. I färg dessutom. När man fantiserar så pass långt märker man hur kontrollen /hinder (jämfört med drömmen)avtar å man "ser" detaljer mer o mer. Allt i färg. När du sover ,,ser du på din vänstar sida sen du saknar,din guide, osv. Men där fins även den högra sidan för balansens skull. Den är likt stranden utan egentlig liv. När vi beaktar den vänstra sidan så är den mera levande, fullt av växtlighet(som indikerar livet) Det livet vi består av andligt. Som funnits innan oxå. Allt sker i färg.
Med vänlig hälsning
Egge
Jag drömmer alltid i färg, ibland så klara starka färger att jag inte skulle kunna beskriva dem.
Drömmar i färg kan också symbolisera våra chakran. Rött = rotchakrat = vårt dagliga liv, orange = harachakrat = lust, gult = solar plexus = känslor, grönt = hjärtchakrat = kärlek / inre utveckling, blått = halschakrat = kommunikation, blålila = pannchakrat = intuitioner och inspirationer, blålila = kronchakrat = kontakten till det gudomliga.
Inte konstigt Gunilla-R om du drömmer om vackra färger. Egentligen ser du dig själv med i dem. Som du är. Ärlig, hjälsam,kanske kreativ, älskar färger. En underbar varelse.
Med vänlighet. Egge

Några dagar innan förra julen så drömde jag att jag såg mamma & pappas anskikten, de såg så glada ut, log sitt gladaste leende och vinkade till mig. De sa inget men vinkade, runt dem fanns de vackraste girlanger i vackra färger, ja, de färger som hör julen till. Jag såg det som en häslning från dem att de önskade oss GOD JUL och att de hade en jättefin julstämmning där på Andra sidan med..Men kände ändå på julafton som om de var med oss där vid julbordet. Firade vår fösta jul i min yngste sons och hans sambos hus med elden sprakande i den öppna spisen..Det kändes tryggt och mysigt på nått sätt..alla var liksom med fast endel befinner sig på andra sidan..

Tack för alla svar
kram fr moonflower
# 8 - Tackar så mycket :-)
Jo ärlig är jag, ibland så att jag sårar folk. Kreativ är jag också, älskar att skapa, jobba med bilder både digitalt och med pensel, färg och duk.
Kram Gilla
God morgon
Jag har funderat mycket på den här tråden.. Jag måste nog påstå att jag alltid drömmer i färg.. Och jag frågade min äkta hälft och han svarade samma sak - Alltid i färg. Han frågade av vilken anledning ska man drömma i svartvitt då drömmarna bearbetar dagens händelser som ju är i färg.. ?
Mina drömmar är som mitt vakna tillstånd men med lite annat innehåll i s.a.s.
Men det låter som ni ovan nog har ännu mer färg och upplevelser i era drömmar, härligt! =)
Önskar er alla en underbar dag!
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Jag kan inte erinra mig att jag skulle ha drömt på något annat sätt än i färg. Finns det verkligen de som drömmer monokromt?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Det är svårt komma ihåg ifall man drömt i svartvitt eller i färg. Om man frågar en individ ,,vad tänkte du förra veckan Tisdagen klockan 14.15? ,då ( om inte det hände ngt speciellt den tidpunkten , vilket skulle vara en ren slump) är svaret man kommer inte ihåg det med nästan 100% säkerhet. Drömmen är likadan. Den speglar vardagen, händelser o tankar. Tankar framförallt. Försök se färgerna bakåt itiden det är kanska vansligt fasten man vet, det finns i allting. Men specifiera vad hade den o den människan på sig ( ifärg) om man träffar ngt spontant. !?
Drömmen i färg, då är man nära kontakt med den man älskar på den andra sidan.de följer bara idealet vi har.
Jag minns sällan särskilt mycket av mina drömmar, inte heller huruvida dom är i färg eller inte oftast. Har dock några minnen från drömmar som jag vet var i färg- t.ex minns jag (av någon anledning) att jag en gång som yngre drömde att jag hittade en knallgul freestylebandspelare som jag blev väldigt glad över. Har svårt att se att detta skulle vara någon speciell drömm där jag hade kontakt med någon andlig vägledare faktiskt…
Däremot har jag haft en sandrömm en gång och den var i svart-vitt.
När jag minns en dröm så har det varit med färger, jag har ofta sett blommor m.m. och de har sett normala ut.
Dock kan jag för ögonblicket erindra mig att jag drömt i gult en gång, då var allt i "gulskalor".

ENgång för inte så länge sen faktiskt, drömde jag blått, asså allt var blått framför ögonen, som att de va ett helblått papper framför mej å jag såg inget annat än blått ;S
Man brukar säga att drömma ifärg - då upplever du det som sker
Drömmar i svart vitt är utrensning /skräp ifrån det undermedvetna eller "töma slasken ihjärnan!"
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Hej Jane!
Ok, då är det HÖG tid för mig att drömma i svart/vitt för att tömma slasken då…. Det vore nog mer än nödvändigt MEN!!! jag är faktiskt en bra bit på väg kan jag säga *stolt*
Kramis
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Jag har faktiskt tänkt en hel del på det här med att drömma i färg/svart-svartvitt på sista tiden efter att jag läst den här diskussionen. Jag har för (o)vana att snooza väckarklockan många gånger på morgonen innan jag går till jobbet- klockan börjar ringa tidigt så jag kan hålla på och snooza i en timme eller mer ibland.
När jag sommnar om under dom 10 min som det tar för klockan att ringa igen så hinner jag alltid drömma, och jag minns alltd vad jag drömmt när jag vaknar. Därför har jag tänkt att jag ska observera huruvuda jag drömmer i färg eller inte när jag gått upp och snoozat. Har i alla fall kommit fram till att jag bara drömmer i färg, ev. så är det svartvitt med vissa färgade detaljer.
Dock är det som vanligt mest "nonsensdrömmar" som inte känts det minsta betydande. Tror jag drömmer färgat slask i alla fall, eller så är jag bara väldigt dålig på att tolka det.
#5 Vilken fin förklaring…tack för det!
Jag tror att jag ibland drömt i svart vitt men jag var yngre då och vet att jag undrade vad det betydde.
Jag tror inte jag gjort det på mycket länge…inte som jag tänkt på iaf.
Drömmar är väldigt intressanta.
OJ, nu blåser jag liv i en gammal tråd märker jag! Anledningen till att jag gör det är att jag drömde inatt så starkt, så klart och så levande i färg…
Jag tänkte tillbaka på mitt liv och fann att bara för några år sen började allt bli i färg i drömmarna…
Så läste jag nu när egge beskrev att saker på vänster sida står för saknad eller något sånt…
Men kan det stämma? (lite sund skeptiker som jag är mellan varven) Mina drömvärldar ser ut som i dagliga livet, kanske lite väl fantastiskt ibland då som att jag flyger, andas under vatten, leker med stjärnor på himlavalvet, så ibland är jag inte medveten om att jag sover, men vaknar ändå på morgonen utvilad till max! Som om en inre klocka sa till att nu så, får du ta itu med vardagligheter igen!❤️
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag har aldrig drömt i svartvitt! Och jag kommer ihåg så gott som alla mina drömmar varje natt. 🤔 Visste inte ens att folk drömde i svartvitt. Alla mina drömmar är otroligt verklighetstrogna oavsett om jag gör nåt verkligt eller "omöjligt".
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hittar inte källan nu, men det har forskats om det där med svartvita drömmar. Man har kommit fram till att endast de som tittade på svartvit TV som barn som kan ha svartvita drömmar, alla andra ser färg :)
Jag drömmer bara i färg, trots jag är uppfödd med svart-vit TV.
🤔