Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1113 ggr
The_pearl
0

frustrerande!

Har börjat gå en cirkel eller vad man kallar det för att få igång min mediala sida. Det hela syftet som är viktigast är att hitta mitt inre. Vilket jag inte har en susning om vem hon är alls. Jag har iaf börjat meditera, öppna chakran och allt vad jag nu gjort. Idag satte jag mig igen då jag missat att meditera några dagar. Idag gick det inte alls. Jag fick en jättemärklig känsla. Det var precis som att jag blev "utslängd". Jag blev totalblockad. Jag började om när jag märkte att det inte gick. men det blev inte bättre då heller. Försökte flera gånger. Kändes som att mitt fokus slogs bort eller något, att jag inte fick göra det jag gjorde. Jag kände mig arg efteråt. Någon som varit med om liknande? Någon som kan ge tips på bra övningar för att hitta/möta ens inre? Detta är en underbar grupp, för mig ger den mkt! Tacksam för alla kloka tips och ideer!

grodprinsessa
1

Jag hade en sån flipp när jag gick min första kurs. 

Men jag tror att det är att du försöker tala med dig. Att du blockas kan nog ha att göra med att du antingen vill för mycket eller inte riktigt tror på det du gör, är skeptisk. Om du tror så går det mycket bättre =)

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[Svartkajan]
1

Hej the Pearl!

Jag har hållit på med det andliga i många år och jag känner alldeles igen det tillstånd du beskriver. Jag började med att låta meditationen ta mig till en äng, men så en dag ändrades allt och istället för att hamna på min äng blev jag som omgiven av solbelyst, grumligt grönt vatten och kunde inte komma vidare. Det var oerhört frustrerande! Jag försökte med allt men inget hjälpte.

Till slut slutade jag meditera. Istället började jag gå långa promenader och lyssna till musik som jag inte brukade lyssna till i vanliga fall. (Chemical Brothers, Röyksopp, Shpongle, Robyn, The knife) Plötsligt en dag kände jag hur det sa "knak" inombords och det gröna vattnet försvann. Jag nådde en punkt av inre lugn och när den var återställd började allt fungera som det skulle.

Jag har hört flera som varit med om liknande. Flera av mina vänner tror att det är en prövotid för de som befinner sig i andlig utveckling. Håller man ut blir man belönad, om man inte gör det går man vidare med andra mer praktiska ting.

Det går över i vilket fall. Håll hoppet levande.