alkohol
Kanske en konstig fråga, men någon som känner av mer under inflytande av alkohol? Med känner menar jag energier, folks mående, avlidna och så vidare.
Drack med ett gäng nya vänner igår och så började jag massera en snubbe, fick för mig att han hade ont på ett visst ställe och det visade sig att han hade det. Sen kom det upp mer och mer saker om hans kropp och mående. Jag är känslig för energier men har aldrig varit med om något sånt här eller annat "övernaturligt". Det var för mycket saker för att jag skulle ha kunnat gissa det och nu såhär i efterhand känns det lite.. kusligt eller något, men på ett bra sätt :P Har aldrig träffat personen förut så jag har inte kunnat få veta det genom mitt undermedvetna.
Hoppas någon har lust att reflektera detta lite med mig :P
Jo, när det gäller folks mående, så känner jag det starkare när jag har tagit ett par öl eller mer. När jag t.ex läser här, så kan jag få starka känslor. Jag går in på en tråd och kollar vem som skrivit (som man normalt gör direkt) och då kan jag få en känsla direkt…väldigt starkt och tyvärr de flesta gångerna de negativa känslorna. Jag brukar känna som om jag bara faller eller sugs neråt. Men det kan bli väldigt konstigt också. För ett par veckor sedan så kändes det som om personen var inpackad med kuddar.
Så visst kan det bli starkt med lite alkohol, men inte för mycket, för då funkar det inte alls!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Du slappnade säkert av lite då du druckit och lättare kunde läsa av energierna. Jag har på kurs gått igenom detta men var då nykter ha ha men det är spännande.
Det kan nog stämma, jag känner också att jag blir mer lyhörd efter ett par öl, mer känslig på något sätt, nu när jag tänker efter.
"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."
Även om man kan bli mer känslig av alkohol så är det ändå inte att rekommendera att man dricker med den avsikten, eftersom ens omdöme samtidigt blir sämre och man alltför lätt kan få problem med oönskad uppmärksamhet från de på andra sidan. Med rätt träning och kunskap (och nykter förstås) når man mycket längre!
Tack för svaren, då är jag inte helt knasig i skallen ;)
#4 Givetvis ska man inte söka efter en viss "förmåga" eller "känslighet" med hjälp av droger :) Det hoppas o tror jag att alla vet här ^^ Man tänker ju inte heller riktigt på vad man säger, alla reagerar ju inte positivt om man säger så.
Jag håller med. Inget alkohol ska behövas, man ska uppleva sånt här ändå!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Att ta en hutt vodka är metoden som anammats av mig, mamma, mormor och mormors mor. Det är en levande tradition hos oss att använda alkohol som en initiering varje gång det ska spås. Observera att det bara är EN hutt från EN speciell flaska i ETT speciellt glas.
Inte gluck-gluck-gluck
En del av mig blir trött när jag läser "Man ska inte behöva alkohol". Alla lever utifrån olika traditioner. Se inte ner på min. Jag vet att jag inte är ensam heller…
Folk känner mer i allmänhet när det har druckigt. Förutom smärta,skam och skuld kanske. Men folk gråter,skriker och bråkar oftare på alkohol. Man blir känslig,lättstött och allmänt mer intresserad av det som sägs och görs. Hur många "djupa" samtal pågår inte i landet på lördagskvällarna. lätt att bli sentemental och påminna sig själv om sorg över tillexempel närstående avlidna. Saker man ivanliga fall inte riktigt tillåtit sig att ta itu med! Så tror jag:)
Sara