Kan det varit jin?
Hej alla fina!❤️
Jag vill berätta om en händelse jag var med om för tre år sedan när jag var i Tunisien på semester över sommaren med familjen (min far är från Tunisien). Kl var väl runt 21:00 när jag och min far började bråka. Det var väldigt mörkt ute vilket det blir vid den tiden när man bor i en by ute på landet som vi gör i Tunisien. Vi har ett stort hus hus med högt stenstaket och stora portar runt huset. Efter bråket var jag så arg att jag inte klarade av att befinna mig innanför samma murar som min far så jag tog en stol och satte mig utanför stenstaketet. Det var så otroligt läskigt men stoltheten höll mig kvar. Jag kunde knappt se något, bara en skymt av olivträden som finns utspridda på marken far äger. Jag är ärrad av skräckfilmer och vågar inte ens sova med släckt lampa fasten att jag fyller 20 i sommar, så rädd är jag för spöken och andar, så att sitta där ute i mörkret var en stor grej för mig. Plötsligt ser jag ett ljus, långt ut på den glesa olivträdsplantagen. Jag ser inte riktigt och börjar därför gå rakt ut mot ingenstans, ut i mörkret. All rädsla försvann och jag följde ljuset. Jag ser sen att det är en kvinna, med en lykta i handen och någonting på ryggen. I Tunisien knyter man ofta sina barn på ryggen med en filt, tänkte att det måste vart ett barn hon hade på ryggen. Jag ville se mer, jag fortsatte att gå och gå, längre och längre ut i mörkret. Hon höll i lyktan och gick på ett glidande vis fram och backade, fram och backade. Hur mycket jag än gick så var det samma avstånd mellan oss två och jag var fast i ljuset. Plötsligt hör jag hur någon skriker mitt namn, ''Dorraaaaaa!!''. Då ''vaknar'' jag upp och vänder mig om för att se vem som ropar. Jag blir helt förvånad över hur långt jag gått. Det var min lillasyster som ropade på mig. Hon såg helt panikslagen ut ''Vad fan gör du Dorra??'', och sen frågar hon ''Vem är det som vinglar fram och tillbaka där borta?'' Sedan kommer min far och frågar samma sak. Sen frågar min far ''Vad har hon på ryggen?''. Hon fortsatte vaja fram och tillbaka på ett ''svävande sätt''. Avståndet var mellan 30-50 meter. Sedan berättade jag om händelsen till de äldre i byn som sade att det har hänt tidigare. Att jin tar form av människor och lurar ut folk, i stup, i floder osv med ett ljus som typ hypnotiserar lite. De berättade att gud skapat människan av jord och gin av eld, därav kan vi ej röra varann fysiskt, vi lever i olika världar. Men möten förekommer och de kan ta form av andra varelser. De berättade att många i byn har haft liknande historier, centralt var det ledande ljuset. De sade även att jin lever parallelt med oss på jorden fast oftast inte på samma ställen, att de inte föredrar och leva i tex newyork utan föredrar med glesbebodda områden där de inte blir lika störda av oss.
I Tunisien går inte en kvinna ute på natten i byområden, speciellt inte själv. Och som sagt så hur mycket jag än gick så var avståndet mellan oss detsamma vilket var anledningen till att jag fortsatte gå mot henne. Avståndet var detsamma trots att hon gick fram mot mig lika mycket som hon backade bak.
Vad tror och tänker ni om denna händelse? Jag har ofta drömmar som stämmer med verkligheten, t.ex drömmer att någon mår dåligt och ringer för att kolla läget så har något fruktansvärt hänt osv. Kan det ha en koppling till händelsen i Tunisien? Det känns allmänt som att jag är extra mottaglig för allt då detta inte är den enda konstiga händelsen
Jag har tyvärr inget svar att ge dig. Men jag undrar om det är dessa varelser du syftar på? http://sv.wikipedia.org/wiki/Djinn
#1 Jaa, det var nog de som de äldre syftade på.
#2 Fast djinn är väl inte samma sak som demon? Men om det nu är så som du säger så undrar jag vad det var som hände den kvällen. Den kvällen kommer nog alltid att förbli ett mysterium för mig.. 🤦♂️