Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 966 ggr
molly57
0

Vad tror ni??

Jag har precis börjat jobbat efter semestern. Innan jag gick på min semester sa jag på skoj " Ella (tagit namn) jag vill att du är kvar,när jag kommer efter semsetern" Hon har varit dålig från och till,men har alltid återhämtat sig ett otroligt sätt.JAg har haft ett extra gått öga till henne.Hon har legat mig lite extra varmt om hjärtat. Nu när jag kom tillbaks,så var  (hade varit så över en vecka)"Ella" mkt dålig.Jag gick in till henne och smekte henne över håret (Ella var mkt för närhet,vill gärna hålla handen,fick hon en kram lyst hela hon upp som en sol) )Pratade en stund med henne.Hon tittade upp en stund, sa något som jag tyvärr inte hörde Två dagar senare var hon borta.Hon hade gått över så fridfullt. Jag var ledig den dagen..

I kväll när jag var ensam på avdelning,kände jag att någon stog bakom min rygg.Det kändes inte obehagligt på någotvis.Jag kände bara att någon var där.Jag kom att tänka på "Ella". Vill gärna tro, att det var hon som sa farväl..

Kram//molly

SusanneStromstedt
0

Strax innan min sambos mamma gick bort,blev en av våra hästar sjuk.Sambon talade med sin mamma som inte var vid medvetande;mamma,vi måste iväg med hästen till Skara djutsjukhus.Förlåt mamma,men hästen kan vi rädda iallafall….

När vi kom tillbaka,hade hans bror och svägerska som vakat,åkt hem för att vila.Ingeborg låg som hon gjorde innan vi åkte iväg,6 timmar tidigare.Vi satte oss på sängkanten och sambon strök sin mamma över kinden och sa;mamma,vi är tillbaka nu.

Då satte sig Ingeborg upp,tittade med oseende ögon på mig,kände mig på kinden och la sig ner och dog.

Jag får rysningar ännu när jag tänker på det som hände och jag vet inte vad det betydde.Jag och svägerskan tvättade och gjorde Ingeborg i ordning och hela tiden kändes det som om hon var där och tittade på oss……

melia
0

8,k*

hoppa över det här konstiga inlägget som min 1 åring lyckades knåpa hit Glad 8,k* vad hon nu ville säga med det :)

molly57
0

Ha..det kan man undra?!!

Tuva-Lena
0

#1 Vilken stark upplevelse Susanne, hon kanske menade att du skulle ta hand om hennes "lille" pojke. :) Ungefär som, "nu är ansvaret ditt. Ta väl hand om honom.."

Du är en stark personlighet Susanne! Jag var precis in o besökte din hemsida. Att du skriver dikter! Och har fått din första bok publicerad! Helt fantastiskt! Grattis!  Glad

Och dina dikter går rakt in i hjärtat..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
0

#0 Förlåt molly57! Glömde svara ditt inlägg!

Vet du, jag tror att Ella var med dig den där kvällen du jobbade. Hon var nog väldigt fäst vid dig, och ville visa sin uppskattning på nåt sätt..Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

molly57
0

Ingen faraFlört Håller också med dig!! Susanne berättelse var en mkt stark upplevelse!!

Kanske flera här inne har lika märkliga upplevelser.Vore intressant att få höra era berättelser.Hoppas ni vill dela med er?!

God natt kram//molly

SusanneStromstedt
0

Idag fick jag veta att(,trots att jag är amatör och aldrig gett ut någon bok förut,)min bok idag blivit utlagd till försäljning i Norge också!jag fick en chock,för själv tycker jag inte att mina dikter är så bra.Jag skriver för att jag mår bra av att skriva.Författaren Inga-Lill Tidström övertalade mig att ge ut en bok för hon tyckte att det var viktigt att det kommer ut hur många barn som mår dåligt hemma,trots vacker utsida på hemmet.

Och Inga-Lill är duktig på att övertala…

Tack för vänliga ord och fin kommentar.Det känns skönt att få dela med sig och lätta lite på min tunga börda/kram

molly57
0

Åh…så roligt.Dina dikter är verkligen fina

Grattis..

kram//molly

SusanneStromstedt
0

Tack molly Glad