Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1079 ggr
Kitti
0

Slutar här

Inte kul här längre. Avslutar mitt här snart sen min vän RosieB blev tvungen att sluta. Varför förstår jag inte. Alla som vill kan läsa om henne så förstår man att hon fått helt fel rykte här.

Jag förstår inte hur folk kan acceptera vad som helst. Jag är både ledsen och besviken. Tycker man ska skämmas som inte vågade stå upp för en person öppet.

Elisabeth-J
0

Eftersom du antingen är Rosie själv eller någon annan i hennes familj så förstår jag varför du undrar och jag förstår din besvikelse. Jag kan berätta att det beror på personliga påhopp, förtal, lögner och hot. Det accepterar inte jag och då Rosie inte lämnade forumet själv så fick vi se till att hon blev stängd. Det är tråkigt men tyvärr fick det bli så till slut då även min son blev hotad.

Jag redigerade ditt inlägg eftersom jag inte tillåter din reklam här.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

zeretki
0

Skönt, Elisabeth, att du går ut och talar om sanningen. :) Det verkar som att alla inte riktigt förstått hur RosieB har betett sig. Och det ryktet har hon ju skapat själv.

*kram*

PÅ ett annat forum jag är på har vi också haft vissa som har olika alias. Sajtvärden där kollade upp IP-adressen och talade därefter om för hela forumet hur det låg till, så att folk inte skulle bli lurade. :)

[Mariaxx]
0

Jasså, kanske är detta nåt man bör känna till som Sajtvärd, här har jag nog missat något.

Jättebra Elisabeth J att du berättar sanningen, synd att det blir så här. En del av smällarna man får ta som Sajtvärd tyvärr. Du gör ett bra jobb!

/Maria

lightseeker
0

jo, så är det, du gör ett bra jobb elisabeth, en eloge till dig för att du försöker upprätthålla etik och gränser här på sidan, det är så som allt skulle fungera mycket bättre, i samhället, om alla hade ditt kurage.

Tiia
0

Jag tycker att du sköter det bra,Elisabeth.

Jag trivs enormt här,tyvärr finns det människor som inte har något annat att göra än att hoppa på andraLedsen

Jag tycker synd om dem…tråkigt liv dom måste ha

rosmarin90
0

Nu får de ge sig känner jag, vi är många som stöttar dig Elisabeth och försöker göra forumet till en trivsam plats att vistas i…

många kramar till dig/ Rose

Elisabeth-J
0

Tack! Jag hoppas också att dom ger sig snart för genom att fortsätta så blir ju inte hennes rykte bättre tyvärr vilket är tråkigt!
Det som skrevs i inlägget och i min gästbok av Kitti handlar bara om att vilja ge det ännu mer näring av någon konstig anledning som jag inte förstår.

Kramar till er alla! Kyss

Elisabeth 

Tuva-Lena
0

Det börjar likna en gammal grammofonskiva som har hakat upp sig, skillnaden är att den får sin uppmärksamhet genom att man stänger av den. Kort o gott!

Vi stöttar dig Elisabeth-gumman! I vått o torrt! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elisabeth-J
0

#8 Det var en bra liknelse, en grammofon som hakat upp sig Skrattande visst är det så, genom att fortsätta så uppmärksammas det hela tiden på nytt.

Kram Kyss

Elisabeth 

EwaKristina
0

Ja,en stenplatta som hackar och hackar och till slut bara maler på,tills plattan smulats till bitar…Skönt att det blir ett slut på detta!Kan man i alla fall hoppas!Mycket obehagligt!!Och du vet att jag stöttar dej fullt ut!!!Kram Ewa

tarotlasse
0

Jag får  ge er som sköter sajten beröm för att ni håller ribban nere och att ni reagerar så snabbt när folk bär sig illa åt.

Det är alldrig lätt att stänga av ngn personen man stänger av kanske har burit sig illa åt  mot vissa personer och varit trevlig mot andra så klart dom blir upprörda över när ngn kamrat blir avstängd.

Men vi som bara är deltagare på forumet ser ju inte allt som händer mycket annat händer ju konstiga mail osv

Ngt som inte vi andra ser men ngt som dom som ansvarar för sajten får reda på och måste reagera på.

Så tack för att ni gör ett bra jobb och att ni försöker hålla sajten seriös.

Jag vet att det inte är så lätt alla gånger och att det kan bli ett väldigt tumult när man stänger av ngn eftersom jag är sitter med som admin på en annan sajt

Lasse

april4
0

Håller med föregående talare  och stöttar dig Elisabeth. Tack för ett bra jobb du gör. Varma kramarGlad

Helleh
0

Har nog inte en blekaste om vem RosieB är eller vad som hänt riktigt,men jag är glad att Elisabeth & medarbetarna verkar tåliga & rättvisa :)

Håller med tarotlasse,det kan inte ha varit lätt.  *kram*

galdra
0

Du vet att vi finns runt och för dig.Precis som du ställer upp för oss.Samma sak för er ovriga som är sajtvärdar…Ni har ingen lätt uppgift.

Många kramar.

molly57
0

Alltid Skrikandestråkigt när sådant händer!!  Bra att du märkerade och satt ner foten.(kanske det skulle skett tidigare)

Kram//molly

SEViking
0

Men dom flesta får ju som dom vill, eller förmodligen vill. Dom får igång en diskussion.

SEV

zeretki
0

#16 SEV: Fast jag tror inte att det är själva diskussionen dom vill ha. Vissa vill att folk ska vända sig mot Elisabeth, helt enkelt. Och det har dom inte lyckats med. :)

För trots allt, så vet jag inget om detta från början men har sett hur vissa personer beter sig och dom har förstört enbart för sig själva. Jag kände inte Elisabeth alls när första bråket på sajten började utan såg endast hur dom som angrep henne betedde sig. Det fick mig att reagera och det är det som har skapat mina åsikter. Inte att jag känner Elisabeth, för det gör jag inte egentligen. :)

Så för min del har alla deras diskussioner lett till att jag blivit väldigt misstänksam mot dom själva, inte mot Elisabeth. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Elisabeth-J
0

#18 Jag har skickat svaren i ett pm till dig.

Elisabeth 

galdra
0

#18 Åja alla är nog inte nya medlemmar här.Många av oss är gamla i gården.

Min åsikt är följande:Tycker det är tråkigt att det inte kan råda harmoni och glädje i forum som handlar om mediala och andliga spörsmål.Speciellt emellan dom olika mediumen.Jag tror att det verkligen skadar er bransch,och er själva!Nej fram för samarbete och ivriga hejapårop till varandra.Gläds med varandra -vid framgång,ni är ju kollegor-och ni har samma chef.

Kramar till oss alla/GaldraOskyldig

YvonneW
0

#20 Kloka ord, Galdra.

rubbade-runar
0

hur kommer det sig att alla mina inlägg blir raderade och svarade i pm?? när andras inlägg om andra får vara kvar?

zeretki
0

#22 För att du är otrevlig?

rubbade-runar
0

otrevlig?? vart var jag otrevlig när jag förklarade hur ipadresser funkar?? Fundersam

Elisabeth-J
0

#20 Bra skrivet galdra! Det är just det man kämpar för men det finns alltid några som vill motarbeta men förhoppningarna är att allt löser sig till slut! 

Kram!

Elisabeth 

galdra
0

#25 Det gör det så klart.Glad

Elisabeth-J
0

rubbade-runar!

Om vi tar bort ett otrevligt inlägg så ser ni det som fel, när vi redigerar ett inlägg så är det fel, om vi svarar på inläggen är det också fel???!!! Vad vi än gör så hittar ni fel!

Jag tog bort Kittis inlägg men efter inlägget i min gästbok så tog jag fram det igen, det enda som redigerades var en länk som tog borts. Att kitti inte var kvar då viste jag inget om! Men varför skriva ett sånt inlägg om man ändå tänker sluta? Det är väl bara att radera kontot istället för att lämna ett negativt avtryck innan? Om man nu vill ha inläggen publicerade så får man räkna med svar också. Anledningen till att jag först tog bort det var för att slippa fortsättning på det som har varit, för hennes egen skull då jag har uppfattat att det har blivit jobbigt. Men ni vill bara älta det här ändå, förstår inte det? Det är bara ett inlägg som du har gjort som är borttaget. Jag valde att svara på det i ett pm men du kanske tycker att jag skulle skrivit det här istället?

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Jag raderar otrevliga inlägg och kommentarer för jag ser ingen anledning till att sånt ska förekomma på mitt forum!

Hädanefter raderas såna inlägg och blir obesvarade. Vill någon rikta kritik mot en medlem eller sajten så skicka pm så slipper vi dessa otrevligheter i fortsättningen.

Kramar / Elisabeth

Elisabeth 

galdra
0

#28 Bra Elisabeth.

_sussie_
0

Vet inte vad som hänt men jag håller på dig i alla väder gumman, stå på dig!!

Kram Sussie

Helleh
0

#28 Bra! Ju mer tålmodig vissa är,desto mer bråkar vissa med en har jag märkt.. Bättre att göra som du sagt nu, att det raderas o så :)

Elisabeth-J
0

Man ska självklart kunna diskutera för det är det forumet är till för och alla får ha sina egna åsikter men det vi inte tillåter det är personliga angrepp, falska påståenden, förtal, hot och elaka inlägg. Det skrivs nu ironiskt om det här på ett annat forum där dom tror att man bara kan diskutera via pm här bl.a men så är det ju givetvis inte!
Vid personliga angrepp så behöver det inte alltid betyda att man skriver namn, men man kanske skriver så klartydligt att alla förstår vem man menar och det är samma sak som att namnge en person då alla vet vem det handlar om.

Om man vill rikta negativitet eller skriva elakt om någon här ja då får man göra det via pm istället men diskutera i vänlig ton, ja det gillar vi här på ÖN och det är alla välkomna att delta i.

Elisabeth 

TantAlma
0

Jag är glad att ha någonstans att vara och höra vad andra säger, kan man inte acceptera sajtvärdinnan bör man väl inte vara med i Forumet. Visst kan det vara lätt att missförstå varandra i skriven form ibland. Men om det varit direkta hot och påhopp så går det inte tolka på annat sätt en det är skrivet. Andlighet , hör hemma med harmoni och det är väl det vi vill ha här? Jag i alla fall. Tack för ett mycket bra jobb som du lägger ner på sajten Elisabeth.

/Alma