Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 1011 ggr
[Glitterregn]
0

När är man redo?

Det kanske är en svår fråga att svara på men hur kan man egentligen veta när man är redo för vägledning/möta sin vägledare? Jag har känt mig redo och öppen en tid nu men jag känner ingen utveckling alls. Jag har slutat att tänka på det och gett det tid men jag känner ingen skillnad. Jag känner inte heller någon utveckling i min Meditation och får inte riktigt någon ro. Kan detta vara någon sorts blockering? Jag känner mig lite vilse och jag skulle bli så glad om jag kunde få träffa min vägledare. Är väldigt tacksam om jag får hjälp med detta.

Tuva-Lena
3

Din vägledare har du redan inom dig, men du kan inte tvinga fram den. Ge dig själv tid och gör precis som du beskriver, tänk inte på det, så kommer den fram när du minst anar det.

Din vägledare bär du alltid med dig, sedan är det upp till var och en att lyssna till den, Ibland väljer vi bort den naturliga delen av oss själva av olika anledningar, främst såna som påkallar vår uppmärksamhet i vardagen.

Bestäm en tid varje dag när du tar kontakt, eller om det är för ofta, bestäm en dag i veckan eller två, tre kanske när du endast koncentrerar dig på ditt inre jag. Hemligheten med att få kontakt med sitt djupare jag ligger i att man tar sig tid, så att kontakterna inte blir sporadiska, eller bara när man anser sig "ha tid". Sin vägledare bör man ta med sig överallt i vardagen så att den blir en naturlig del av ens liv. Lycka till! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Maria Katarina
2

Kanske du kan försöka vara mer aktiv i din kommunikation med din vägledare? Be oftare om hjälp till exempel, även för småsaker. När du ber om hjälp kan du också försöka känna efter om du känner att denne är nära dig. Kanske kan du känna närvaron bredvid dig och till och med skönja kroppsform och ansiktsdrag.

live4life
0

För min del hjälper det mycket att spendera tid i naturen och med djuren, de kommer ihåg vad vi har glömt :)

Följ guidade meditationer och välsigna allt i din närvaro.

Lägg mentalt intentionen om att öka kontakten med din vägledare i ditt vatten innan du dricker det :)

Lycka till!