mediciner och andlighet
Jag har haft många trevliga och mindre trevliga upplevelser när det gäller andevärlden men tyvärr har det mesta försvunnit sedan jag gick i väggen och fick lov att börja äta psykmedicin. Är det bara att börja fasa ut pillren för att få tilbaka alla upplevelser? Är det någon som har råkat ut för samma sak? Mvh Per
Kanske var ett Tecken på att du ska hålla på med något annat?
Jag tror inte alls medicinerna tar bort känsligheten för andevärlden. Det är sjukdomen som ev kan göra det. Jag tror sjukdom både kan minska och öka känsligheten. Jag tycker inte du ska sluta ta medicin för att möta andevärlden. Psykisk sjukdom kan i värsta fall vara dödlig. Det är inget att leka med. Diskutera detta ordentligt med din läkare och sätt inte ut mediciner på egen hand! Du kan äventyra hela ditt tillfrisknande om du laborerar med detta själv! Kram
Ville bara tillägga att jag har mycket stor erfarenhet om din sjukdom och medicinering för det. Jag har fått ökad känslighet i min sjukdom och medicinering. Om andevärlden är tyst trots att du lyssnar kan det ju vara ett Tecken på att du i din utmattning ska vila även från det och från oss på iFokus. Du behöver mycket dagsljus, bra mat, sömnen viktigast varken för mycket el förlite. Ha fasta sömntider och inga tupplurar. Sov 7-9 h om natten. Kän dig fram vad du behöver just nu. Hör med din läkare om rehabilitering. Det finns. Jag går på en 3 mån rehabiliteringskurs o det är jättebra.
#0 Jag både såg, hörde och kände "övernaturliga fenomen" under min uppväxt. Under gymnasiet började jag må väldigt dåligt vilket resulterade i att jag fick börja äta antidepressiva tabletter. Jag kan säga att mycket av det jag såg/hörde osv försvann, men jag tror inte det var pga medecinerna utan snarare kroppen som stänger ner kanalerna för att man ska orka ta hand om sig själv.
Jag äter fortfarande medicin men har börjat få tillbaka kontakten. Däremot har jag mer kontroll över det nu jämfört med förr, men det ligger väl en mognad i allt mer eller mindre.
Du behöver nog inte vara orolig. Det kommer tillbaka när du är redo.
-
Det tror jag också.