Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 1093 ggr
johkru0218
3

Tårar under meditation

Nu när jag mediterar till New Age musik så känner jag tårar rinna. Jag gråter inte, men tårarna kommer automatiskt, jag åter de göra det och fortsätter med meditationen, efter ett tag börjar pulsen på vänstra tinningen pumpa väldigt snabbt också. Varför får jag tårar under Meditation och vilke effekter ger tinnings pulsen under Meditation?

Fjäril
0

Hej, New Age-musik? Vad är det? Du skriver att du inte fäller tårar för att du gråter men jag ville ändå säga att det är vanligt, med tårar/släppa på alla känslor. Vad gäller puls och tinning vet jag inte. Kommer det bara när du mediterar?

Sajtvärd på Övernaturligt

johkru0218
0

Pulserar extra när jag mediterar. Nu på senaste tiden har jag även känt, framförallt på natten känningar runt tredje ögat. Fick ont just där innan idag, men jag googlade upp det och det stod att det var ett bra Tecken på att tredje ögat håller på att öppnas. 

Igår när jag mediterade kändes det so jag försvann för nån sekund. Och idag kändes det som en kall känsla runt händerna. Hade kall känsla runt fötterna igår när jag mediterade. När jag slutade meditera igår kände jag mig yr, vilket tydligen var att jag hade "lämnat" min kropp.

PS: New age musik är typ Healing musik och meditationsmusik.

Enilsson
0

Hur länge har du mediterat? Talar vi om år tillbaka eller några veckor eller bara dagar?.

johkru0218
0

Det har kommit och gått i perioder. Men nu har jag sportlov och tänkte att jag har mer tid att meditera och har gjort detta sen i lördags. Jag ska få det till att bli en regelbunden vana.