Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 3658 ggr
[majatengdelius]
6

Borgvattnets Prästgård

Hejsan.

Jag och några vänner funderar på om vi ska ta bilen norrut och åka till Borgvattnets prästgård i Jämtland.

Det är väl egentligen bara jag som är genuint intresserad av övernaturliga händelser och upplevelser, de andra är nog mest sugna på spänningen, haha.

Det jag undrar då är, har någon av er varit där över dagen/övernattat?

Upplevde ni någonting där?

Jag är väldigt nyfiken, men då jag bor i Stockholm så blir det en ganska lång bit att åka om många har upplevt det som en besvikelse… Skulle vara lite spännande att höra mig för lite innan :)

Maja

Amandla
3

Spännande! Det finns många trådar här sen tidigare just om prästgården i Borgvattnet, har du läst dem?

[majatengdelius]
4

Åhå. Riktigt så långt tänkte jag inte, haha… Tack, då ska jag kika på det :D

tarotlasse
6

Ja du det var både med spänning o nyfikenhet jag åkte dit för några år sedan. 

Jag får säga  att det var med blandade känslor detta besök gav mig. 

Visst andekontakt var det där och det kändes så klart redan när man gick in genom dörren. 

Men hur mycket andevärlden och mina egna tankar spelade roll är svårt att säga. 

Men andekontakt ja det fick  jag rätt så snabbt där vi var 5 personer som åkte dit vi var 2 som var intresserade av det medial medans  de 3 andra var väldigt skeptiska men var nyfikna på att följa med eftersom det skrivits så mycket om spökerierna. 

Vi hyrde huset ett dygn och övernattade där. 

Så länge personalen var där och serveringen var öppen hade vi tillgång till hela huset och vi kunde obehindrat gå runt överallt i huset. 

Jag bad om kontakt med ande världen vilket inte var några problem  jag beskrev för det andra vad jag upplevde och beskrev andarna som jag fick kontakt med och vidareförmedlade det jag fick fram. 

Efter middagen och personalen åkte hem så låste man vissa rum. 

Köket  har jag full förståelse för att man låser men vardagsrummet plus ett till låste man. 

Man förklarade det att man var rädd om den ryktesomspunna gungstolen som gungar av sig själv på nätterna. 

Men varför den gör det enbart på nätterna kan man fråga sig andarna bryr sig inte om tid och är lika aktiva på dagar som nätter. hmmm 

Men på kvällen så satt vi o prata och vi gick i genom gästböcker och böcker om husets historia vilket var mycket intresant. 

Visade sig att väldigt mycket av det jag upplevt o beskrivit av andekontakterna stämde med vad som skrevs i böckerna. 

Dels på att dessa personer verkligen existerat och även på händelser ur deras liv och på vissa bus man kunde läsa om i gästböckerna.  

På kvällen satt vi och spelade kort skrattade och hade det trevligt o inget hände på hela kvällen och vi väntade spänt på självaste spöktimmen. 

Det enda som skedde var när de andra skulle ha rök paus och gick ut. 

Då hörde vi ljud i från ett av uthusen och en av dessa skeptiker gick till det trasiga fönstret och titta in och fick se ett par ögon. 

Han höll på att göra i byxorna he he efter en liten stund hoppade en katt ut från fönstret . 

Så inget övernaturligt men fick ett gott skratt och det höjde stämningen inför tolvslaget.

Jag gick in på mitt rum som var det med tavlan med den lille pojken en magisk tavla där man kan se hur ögonen följer en när man går runt i rummet.  Jag frågar lite om denna pojke inom mig och en buspojke dyker upp en riktig skojfrisk liten kille full med bus. 

Han frågar om jag ville han skulle busa med oss för att vi ska få reda  på att de finns. 

Jag säger att för egen del behöver han inte visa ngt för jag vet att de finns där. 

Men pojken säger att det är hans jobb och uppgift och att han tycker det är jätte kul att busa med gästerna som kommer dit.

Jag går ut o fortsätter spela kort o umgås med de andra vi sitter alla vid bordet o spelar kort när vi hör ljud från mitt rum. 

Vi går in och överkastet ligger på golvet  vilket det inte gjorde när jag gick därifrån.  Jag hör i mitt inre hur den lille pojken skrattar. 

Så det var ju riktigt roligt att det skedde ngt rent fysiskt när vi var där. 

Tolvslaget kom och inte ett smack hände. 

Jag gick och la mig men de andra satt fortfarande uppe och  efter en liten stund kom  det o var helt  i extas för det hörde ljud i våningen under o visst det smällde o skramlade i köket o vardags rummet. 

Men vi kunde ju inte komma in där och titta och sedan hörde vi hur gungstolen knarrade och rörde sig. 

De andra var väldigt upphetsade över det som skedde medans jag var väldigt skeptisk. 

Varför skedde dessa saker i de låsta rummen där vi inte kunde komma in och se fenomenen.  hmmmm

Jag gick o lade mig igen o även de andra gick o lade sig. 

Jag somnade men under natten så hörde de andra fotsteg i trappan och de trodde det var jag som var uppe o varit på toa. 

Så de tänkte att de skulle skrämma mig men de kunde höra fotstegen men där fanns ingen i trappan så de blev lite spaka o sedan hörde dom mina snarkningar. 

Dagen därpå när det berättar detta om fotstegen i trappan så går jag ut i hallen o ser att det är en dörr o en garderob under trappan. 

Men denna dörr var låst och jag frågade då personalen om de kunde låsa upp dörren så jag kunde titta där inne. 

Men personalen förklarade att det inte gick för de hade ingen nyckel o den dörren hade inte varit öppen på flera år. hmmmmm 

Förrådet i köket var också låst och inget man ville öppna för det var privat och förvarades bara livsmedel där sa man.  hmmmmm 

Så visst finns det ande aktiviteter i huset men jag är helt säker och övertygad att allt som skedde  i huset inte var andeaktiviteter utan att de skedde av andra orsaker. 

Överkastet på mitt rum det kan jag inte förklara på ett naturligt sätt. Inte heller att det jag fick till mig vid andekontakterna framkom i böckerna att de stämde det kan jag inte förklara på annat sätt en att jag hade andekontakt. 

Men däremot de andra aktiviteterna är lätta att göra med elektronik. 

Visserligen är jag blåögd men inte på det sättet jag är visserligen medium och är övertygad om andevärldens existens men jag köper inte vad som helst. 

Lasse

J-Artur-K
1

#3 Intressant det du nämner om tavlan på den lilla pojken. Jag var där för flera år sedan. Var innan jag kunde kontrollera mina förmågor som idag. . Men jag kunde ju inte kontrollera förmågorna som idag. Men rumet med den lila pojk tavlan. Jag sovde i det rumet med. Jag mins att jag inte gilade den där tavlan. Jag fick känslan att den pojken fanns kvar.

Att han gillar att skoja. En buspojk som du nämner. Men då hade jag inte samma kontroll på förmågorna. Den där tavlan är väldigt speciell. Jag kom ihåg det du nämner med ögonen. Jag gillade inte alls det.ö Den tavlan var det jag drogs mest till. Men även det som jag ogillade mest, Jag gillade den samtidigt som jag ogillade den. Men jag kommer inte ihåg så mycket Men den tavlan kommer jag ihåg mycket väl

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
1

#3 Jag undra om inte till vis del av det man kan känna av där. Är det som har hänt i huset. Sitter fast i huset. Att man kan känna av husets historia när man är där. Att det inte behöver vara andar man känner av. Är enegier ifrån det förfluttna i huset som man känner av.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
1

Det var med en av mina bröder jag for ditt och några vänner. Var min bror som fråga om jag ville följa med. Anledningen var att han hade varit där någon gång tidigare. (Min bror har även han lite förmågor men använder sig inte av det) När han hade varit där tidigare. Tror jag han var där själv om jag mins rätt. Men sedan var det andra besökare. Jag kommer inte ihåg exakt hur det var. FÖr var flera år sedan han berätta om det. Var kanske 6 år sedan. 

Men något hände som skrämde resten av besökarna så att alla drog iväg. Min bror var själv och hand fatta inte vad som hände. Men något skrämde slag på dom andra som gjorde att dom inte vågade stana kvar. Min bror drog också för inte ville han vara kvar där alldeles själv.

Om jag mins rätt. Så hade han en Gameboy eller liknande. Som sluta fungera där inne. (Var som batteriet var slut) När han kom fungera den igen) 

Jag ska ta och fråga han hur det. Jag mins att det var himla intresant det han berätta. Han sade mer utförligt vad som hände men kommer inte ihåg allt han sade. Men han tog upp lite saker sedan var det att helt plötsligt drog alla och han drog på grund av dom andra drog. 

Jag hoppas han vet varför dom drog. Men som jag mins det så drog dom bara helt plötsligt utan att berätta varför. 

Det var på grund av detta som han ville fara ditt igen. För han ville vara där en hel kväll och att han var med om saker när han var där gången innan. Men inget hände när vi var där.

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
1

Jag var där 2006, det var innan jag hade utvecklat min medialitet, men jag kunde ändå känna energierna där.

Det hände en del saker. En kompis såg en gestalt i trappan, en stol hade flyttat sig ett par meter från ett bord och stod mitt ute på golvet. All elektronik ballade ut och fungerade dåligt. Vissa saker, som t.ex mobiler, laddades ur direkt och fick automatiskt tillbaka sin kraft efter några hundra meter, när vi åkte hem. Fotsteg och röster hördes, samt knackningar. Hörde tydligt fotsteg i gruset utanför, men där gick ingen….ja, det var en hel del såna där saker som hände.

Vi hyrde hela huset och det kan jag rekommendera, för då har man mycket bättre kontroll på hemsökelserna :)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

FerretCrow
1

Jag har varit där en gång för många år sedan. dom låste då inga rum eller skåp etc. papperspöken satt i fönstren när vi kom dit och allt kändes då inte alls seriöst. Inte heller upplevde vi något och det var mycket tråkigt men vi hade iaf en trevlig övernattning i goda vänners lag =)

[VSK]
2

Kan säga att för flera år sedan så pratade jag med min kompis "dejt" i telefon i 3-4 timmar. Hon hade då jobbat där i flera år.

Personalen där har själva försökt att luska ut vad som händer och varför. Flera ggr så har de stått utanför ett rum och när det har börjat bli livat så har de rusat in i rummet men ingen där.

Sen berättade hon för mig vad som brukar ske i köket och det verkar som det tystas ned, så det är väl lika bra att jag inte säger nåt jag heller då.

Gällandes gungstolen så förstår jag varför de låser det rummet. För många år sedan så var det gamla kompisar till mig som åkte upp dit. De trodde ej på spöken utan åkte dit för att intyga sig själva om att de hade rätt.

Hur som så satte sig en i gungstolen. Denne killen flög ur gungstolen så det hette duga. Så jag förstår att de låser rummet om nätterna för de vill väl inte att nån skall bli skadad, eller att gungstolen förstörs.

Den andra personen blev väckt mitt i natten av att hans farmor eller om det var mormor satt vid sängkanten.

Han höll på att göra på sig av rädsla för att spöket finns.

Han började gråta av rädsla.

Dessa fd skeptiker är 100% trovärdiga för de var inga personer som skulle säga nåt sånt här då de som sagt varet skeptiker.

Jag förstår att vissa av er är ruskigt nyfikna på vad som sker i köket nattetid, men kanske google har svaret åt er 🙂

Ghosthunter
1

Det ända jag vet om köket är att framför diskhon är en stark energi. Om man t.ex står där och diskar så känns det som om man undanknuffad eller som man står i någon liksom. Jag upplevde dock inte detta, men det var värdinnan Elisabeth Renvall som berättade det!

Värmland"

[VSK]
1

Ok kände inte till detta om diskhon. -iaf minns jag ej detta.

[majatengdelius]
1

Vad kul med så mycket respons!

Ja, det är klart, när de håller på att låsa dörrar och andra utrymmen så kan de ju lika gärna ha gömt ett par högtalare där inne.

Jag har för mig att jag läste något om Bprgvattnets Prästgård för inte så länge sedan, att ett företag i USA hade köpt gården för att använda det som 'turistattraktion'.

Jag har också hört många teorier om att t ex gungstolen rör sig med hjälp av magneter under golvbrädorna. Men det förklarar ju ändå inte att det är väldigt många som påstås ha blivit avkastade från stolen. Spännande! :)

Och när det kommer till den här lilla pojken… Jag såg en bild de hade lyckats knäppa på honom i KP för många år sedan. Den var ganska grumlig och mörk, men entligt skribenten så avr det "ett ovanligt bra bild", då han menade att fotona på den här pojken på tavlan antingen brukar bli svarta, eller så brukar kameran krångla/gå sönder när man knäpper kortet.

Tyckte att det såg läskigt ut, jag minns att jag bytte sida i tidningen fort som bara den för att jag inte ville se bilden.

Men #tarotlasse, när du beskriver det du kände från honom så lät han ju riktigt söt, haha :)

Jag kommer nog att åka dit så småningom. Har hört att det kan vara ganska lång kö för att få övernatta, så det kanske vore smart att boka nu och planera resan därefter :O

[VSK]
1

Jag kan ju säga att min kompis så flög ur stolen vägde då 110kg muskler..

de trodde ju givetvis att stolen var preparerad med nå fisketråd eller nåt sånt när den gungade av sig självt, men nada… -sen efter det så satte han sig i den… och blev avkastad.

J-Artur-K
2

Borgvattnet har ju varit med i det okända. Så man kan ju se det avsnittet: )

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3

Ny dag nya möjligheter

Ghosthunter
1

Dom hade också problem med elektroniken precis som jag och många andra.

Värmland"

tarotlasse
4

Ja du varför skyddar man bara oss under natt tid?

Andevärlden har mycket väl klargjort att de är lika aktiva dygnet runt.

Så varför behöver vi inte skyddas för gungskolans magiska krafter även dagtid då var det ok att både mina bekanta på 55 kg och jag på 130 gk på den tiden fick prova och gunga i gungan under dagen.

Men på natten skulle det tydligen vara farligt rent bullshit får jag säga.

Om det nu skulle vara så farligt och enbart under natten så varför tar man då inte denna gungstolen som är så lätt att man lyfter den med en hand. varför tar man då inte denna gungstol och flyttar in den i köket så är det bara ett rum man behöver låsa i stället för 3 rum.

Så nej ditt resonemang håller inte, Om nu skafferiet nu bara innehöll  livsmedel hade det inte funnoits några lagar som hindrat att det öppnat  skafferiet och visat var det fanns där.

När det gäller dörren till garderoben under trappan så var det ett gammalt låst och en stor springa mellan dörr och karm så hade varit hur lätt för vilken amatör som helst att öppna med en vanlig skruvmejsel utan att göra ngn skada vilket jag föreslog ens det ville de gå med på. 

Så nej jag köper absolut inte vissa aktiviteter där inne för då skulle det inte vara så fruktansvärt aviga till mina kontroller.

Men precis som ngn sa det är sålt som en turist atraktion och det ska hända saker där för att locka turister oavsett om  fenomen sker av andar eller tekniska prylar.

Lasse

[VSK]
2

Det står dig fritt att tro exakt vad du vill 🙂

Du får nog förtydliga det där med skafferiet för jag hänger inte med 🤔

Låter lite som du är avundsjuk på de som upplevt mera saker där än du. -inge illa menat Lasse.

FerretCrow
1

Kanske saker har hänt där eller inte, många intalar sig även ibland att saker sker för att dom intalar sig själv det av spänningen…

Och bara det att ta så mycket pengar, sätta utklippta pappersspöken på fönstret gör det oseriöst tyvärr.

Men det okända fann ju inget där mer än elektroniken och ja så kan vi ha hemma hos mig oxå. Likaså att jag har någon som går i trappen, väckar klockor ringer som inte ens har en alarm funktion. hmmm kanske oxå ska börja hyra ut mitt hus och tjäna en slant ;)

[VSK]
2

🙂

[majatengdelius]
1

Ja, jag skulle då vara lite småsur om jag åkte dit och bara fick uppleva de tekniska fenomenen, faktiskt :O

Jag tror att det finns så många människor som gillar spänningen med att bli skrämda, och det är därför många av dem åker dit, även om det är känt att det är installerat grejer som ska låta, knarra, etc.

Men man får väl gå lite på magkänslan också. Vissa saker lär ju vara så tydligt fejk så man kan ju lika gärna strunta i det. Men som sagt, med magkänslan och intutionen kan man komma långt :)

fatcat
1

Vart ligger denna prästgård?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[majatengdelius]
1

I Borgvattnet i Jämtland

fatcat
1

Jämtland?! Gränsar inte det till Norrland? *Brrr*🥶

[majatengdelius]
1

Haha jo. Det står också i första inlägget att vi "funderar på att åka Norrut, till Prästgården i Borgvattnet i Jämtland" ;)

fatcat
1

#25 Aha.. 👍😃

Konstigt att prästgårdar alltid ska vara hemsökta.. 🤔

[majatengdelius]
1

Haha eller hur :O Det har säkert att göra mycket med gamla energier, tror jag iaf. Och jag tror som sagt inte att det är så hemsökt som ägarna till prästgården vill påstå. Det känns lite krystat, nästan…

fatcat
1

Skulle dock aldrig våga sova i en viss prästgård här på Gotland 😎Sägs vara hemsökt och har varit utanför, får vibbar av att bara kolla runt..

[majatengdelius]
1

Jaha ja. Då kanske det är dit man ska åka istället :O

fatcat
1

Hehe, tycker man ryser utanför takstains🤪 Inget ställe jag rekommenderar ifall du vill få positiva ande-känslor.

Zamizen
2

men på gotland så har ju väldigt många gamla saker förvarats, så det kanske kan vara kvarlämnade energier som "är kvar i väggarna" 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

fatcat
1

Jo det är sant.. Hela gården ger dock en torr och kall känsla. Man vill inte stanna där mer än nödvändigt! Ett stenkast från takstainarn finns Roma klosterruin, som också bär på mycket historia! 🙂

Ghosthunter
3

Naturligtvis är inte Borgvattnet unikt på något sätt när det gäller spökerier, det finns många hem som det är mycket mera aktiviteter i. Borgvattnet råkar bara ha blivit känt, mycket pga gungstolen och att Povel Ramel har ägt den och att Brännström kom på idén med spökturister.

Värmland"

[VSK]
1

Håller med dig GH till 100% ☝️

Ghosthunter
1

Jag orkar tyvärr inte läsa genom allt. Men jag har har fått en hel del inspelningar från andar…………helt naturligt för mig!

Värmland"

[VSK]
2

Men du Lasse….

Du sa att du kunde lyfta denna gungstolen med en hand. Betyder inte det att den ej är manipulerad då 🤔

Då är det väl än "coolare" när folk setat i den gungstol som du lyft så enkelt med en hand, blivit urkastade ur den samma. Då kan vi ju sortera bort möjligheterna att gungstolen skulle vara fastsatt med nån sorts mekanism, eller är jag helt ute och cyklar nu ?

fatcat
1

Räcker det egentligen inte med något inspelat ljud? ett gungstolsljud? Fast tror inte det är lurendrejeri. Kan vara annat..

Ghosthunter
1

Man märker direkt om nåt är fejkat eller om det är äkta spökerier. Utan att mena att skryta, så känner jag och vet när det är äkta eller fejk. Borgvattnet Prästgård är hemsökt….helt klart. Men det finns bättre ställen än det. Dock är det härligt att vara där….härligt gammalt fint hus med en spännande och intressant historia.

Värmland"

[VSK]
1

Synd att Sverige är så förbenat avlångt 😕

För min del blir det ~130 mil t.o.r

Knappast värt för en natt.

Ghosthunter
1

Hahaha..bara att flyga vettu, vi tog ett plan till Östersund och hyrde en bil resten. Men nu har jag nog inte råd till det!

Värmland"

[VSK]
2

Vi får söka spökjägarbidrag ☝️

Ghosthunter
2

Hahaha.. alla borde ha spökbidrag…det skulle finnas för alla!! :)

Värmland"

[VSK]
1

😛

tarotlasse
1

Nej du jag r absolut inte avundsjuk då känner du inte mig överhuvudtaget. 

Jag upplevde nog mer en vad det flesta gör och helt klart så är det andeaktiviteter där men det är inga konstigheter utan som pracis i vilket hus elles 

lägenhet som helst och som förekommer i vartenda hus och lgh om man öppnar upp och börjar komunicera med ande världen. 

Jag upplevde väldigt mycket som vi fick bekräftat ur  böckerna av det jag upplevde så jag har ingen avundsjuka men jag är så hunra procent säker på när ljuden och dunsarna kom in från vardags rum och kök så fanns det inte ngn närvaro från ande världen hur tusan ska jag 

tolka det att dessa aktiviteter inte hade ngt med ande världens aktiviteter ay att jag kunde känna av andevärlden hur tydligt dom helst min väninna kinde ochså känna dem, 

Men händelsen i de låsta rummen var ren  elektronisk aktivitet där,

det är så solklart att det sker fusk där med olika fusk så helt underbart att det är en så enornbar fusk det är såentydligts så finns inte en enda medial person ska kan undvika fusket som ker där ät det också så yydligt på det äkta som sker där  Det är återiges så ledsamt med den navitet och  den kunsapsom faktiskt är ren instaleraf eleektonik  

Jag kunde exakt avgöra vilka garderober som det förde liv med även min väninna men vick inte överhuvdtaget undersöka dessa skafferier när jag skulle dyrka upp dörren under trappAn BLEV DET ETT JÄLVA LIV

äVEN OM JAG SJÄLV VISA HUR LÄTT DET VAROCH INGET KUNDE SKADAT NGT MEN FICK ÄNDÅ INTE ATT GÖRA DET FÖR ATT VISA ATT DET FANNS ELEKTRONSISK UTRUSTNING DÄR

lASSE

Ghosthunter
1

Jag kunde minsann inte upptäcka något fusk där i Borgvattnet. Man kände ju tydligt energierna också och det går inte att ta fel på.

Värmland"

tarotlasse
0

#45 jA just det och det gå inte att undviksa skillanderna på energierna och varför är det just de ställern där vi känner skillnaden på energien .

som vi blir nålnekade att undersökta och de vägrade att öppna till dessa ställen o till de ställen jag inte skulle ha några några problem med skruvmejseln ja där blev dett ett jäkla lig när jag ville öpnna så ngt är det som inte stämmer för annars jade det väla aldrig varit några problem att öppna o visa oss vad som fanns i dessa skåp.

Det är i dag en turist atraktion som de tjänar pengar på det sker som sagt vad andeaktivteter som kanslke inta alla upplevelser o då  lägger man in tekniska upplevelser för de som inte upp lever det medialt. 

Så har även de utbude av sina pengar denna resa o övernattning kostar. Skulle inte folk upplevde dessa fysiak orsaker så hade folk struntat i att åka dit överhuvudtaget så finns en mycket stor anledning till att loca folk till detta ensliga hus mitt inne i inget alls med lite små fusk.Lasse

[VSK]
0

Jag förstår inte. Menar du att du har kontakt med 100% av alla energier där? Eller menar du att de energier som du inte kan känna av inte existerar 🤔

tarotlasse
0

Jag menar att det energier som inte känns som andeenergier för det är stor skilland på ande energie  eller inte, 

När då personalen totalvägrar att jag undersöker dessa ställen  ja då är det ngt som inte stämmer på det stället. 

Det var helt ok att springa runt i köket på morgonen och frukosten men när jag vill öppna skåpen och garderoben i den delen av köker vi hörde ljud av blev det ett jäkla liv men de andra skåpen fick vi rota i. 

Det är vad jag menar. Hade det inte varit några konstigheter varför skulle de då vägra att vi undersökte det ? 

Lasse

[VSK]
1

Får jag syna din inkomst och deklaration?

tarotlasse
2

Ja visst finns kan du få det finns  inga hemligheter i den. 

Hittar du några pengar så snälla berätta det för mig då. 

Lasse

FerretCrow
1

Som sagt så när jag var där  för några år sedan var inget låst alls. så varför är det då låst nu ;)

tarotlasse
1

# 51 

Ja det var rätt så många år sedan jag också var där. 

2003 tror jag det var när vi besökte huset och då var det andra ägare en vad det är i dag har jag förstått. 

Då var huset helt öppet under dagtid när det var personal där men när det gick hem så låste dom som sagt vad tre rum. 

Det hände inga aktiviteter i huset under dagtid när allt var öppet. 

Det aktiviteter som hände skedde när personalen gått hem och i de låsta rummen. 

Förutom då det var aktiviteter i mitt sovrum och där överkastet hamnade på golvet vilket inte går att förklara på annat sätt att det var andevärlden som stod för den aktiviteten.   

Hur det är nu idag  och om man stänger och låser och inte vill låsa upp för att få  undersöka vad som sker vet jag inte. 

Lasse

Ghosthunter
1

När jag var där, så var det bara 1 rum som var låst och där inne stod gungstolen. Men vi blev insläppta där för att kolla på gungstolen innan Renvall gick hem. Den stod där för att skyddas mot skadegörelser.

Jag märkte inga aktiviteter i det rummet, vi höll extra koll på det rummet och kikade genom nyckelhålet, för att se om gungstolen rörde sig…men den var stilla och resten av rummet också.

Värmland"

[VSK]
0

😃

Jerrie
3

Jag var där förrförra sommaren. Då låste personalen endast köket och vi tre som var där kunde gå runt fritt i huset Natten var lugn, men några mindre saker hände ändå av övernaturlig natur, så jag tvivlar inte på att det finns andar som busar med besökare där. Några fenomen som skulle ha skapats på konstgjord väg var vi inte med om. Tavlan på pojken tyckte jag inte att det var något speciellt med och vi tog helt normala bilder på den. Dessutom har jag läst att en nitisk bibliotekarie har kollat upp den tavlan och kommit fram till att tavlan föreställer antingen Napoleons son eller Napoleon själv som barn, minns ej vilket. En likadan tavla ska hänga på en restaurang i Stockholm. Tror att folk har arbetat hårt för att skapa en spännande historia kring tavlan, men att pojken på tavlan spökar i huset tror jag alltså inte på.

FerretCrow
1

#52 Ja alltså när vi var där 2005 har jag för mig eller om det var 2006 så var precis alla rum upplåsta även på natten. Vi hade full tillgång till kök och allt. Dom var rädda om gungstolen så fick vi bara order om att inte sitta i helt enkelt

Ghosthunter
1

Jerrie - Nej, tror inte heller att pojken på bilden spökar….det är snarare så att själva porträttet är marinerad med energier. Vi kunde inte zooma in tavlan….kameran bara vägrade att zooma den.

Värmland"