Konstiga händelser
Hej! Jag har under de senaste veckorna upplevt en del konstigheter som jag inte inte riktigt kan sätta ord på. Har aldrig riktigt trott på spöken eller övernaturligt trots att både min mamma och moster (som förövrigt gått bort nu) trodde starkt på det.
En kväll hade jag problem med att sova, klockan var runt ett på natten och alla här hemma hade gått och lagt sig så jag bestämde mig för att smygröka i mitt fönster. Jag låste som vanligt dörren till mitt rum och kommer ihåg att jag tvekade på att låsa men bestämde mig för att göra det i alla fall eftersom jag alltid gör det. Precis som jag också alltid gör lämnade jag nyckeln i låset. Fönstret ligger på andra sidan rummet och under de tre-fyra minuter jag rökte stod jag med ansiktet vänt ifrån dörren. När jag sedan gick tillbaka för att öppna dörren igen och gå och borsta tänderna satt inte nyckeln i låset. Jag började förstås leta på golvet ifall att den hade åkt ut men kunde inte hitta den. Tillslut hittade jag den i korgen på hyllan brevid dörren där jag förövrigt inte brukar lägga den, kan även tillägga att hylla är både högre än och en bit ifrån dörrhandtaget så den kan inte ha ramlat dit. Jag tänkte att jag måste väl fått hjärnsläpp och tagit ut ut nyckeln men när jag satte in den i låset igen för att låsa upp dörren var dörren redan upplåst.
Jag har fått en helt ny dator av skolan som jag knappt använt men idag så bestämde jag mig för att sitta med den i köket när jag åt. Så jag tog ut från mitt rum ställde den på köksbordet och tryckte på starknappen för att starta den från viloläget. Helt plötsligt började det låta som att någon tryckt på play mitt i ett avsnitt paradise hotell, ett program som jag inte tittat på på den datorn. Jag loggade in på datorn och såg att internetflikarna som jag haft senast var uppe men det var bara diverse ebay flikar, alltså inte tv3:s hemsida eller youtube eller något annat där ett avsnitt av paradise hotell skulle kunna tänkas sig finnas. När jag stängde webbläsaren slutade ljudet. Jag öppnade på webbläsare igen och kollade igenom historiken och inte ett spår av paradise hotell fanns eller någon sida där jag skulle kunnat spela upp det vilket jag också vet att jag inte har gjort.
På senaste tiden har jag även sett små blå typ blixtar lite här och var i lägenheten. Jag var först orolig att det var något med mina ögon men igår var jag hos optikern där mina ögon kollades och allt såg normalt ut.
Kan någon här hjälpa mig att förklara dessa händelser? Så jag slipper tro att jag håller på att bli helt galen.
Måste bara förtydliga att min mamma lever och låg och sov när jag stod i mitt fönster, min moster gick bort för lite mindre än ett år sen.
Vad tror du din moster skulle tycka om din rökning om hon visste…?
#2 haha du är rolig du.
#0 Du har nån som vakar över dig.. nån som inte gillar din smygrökning kanske ;)
☮ and ❤ among each other ✿