Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 2078 ggr
shintaida
0

Stark mentholdoft/smak, vad?

Följande hände igår kväll:

Nallen - min sambo - stod och borstade tänderna.

Mellan toan och sovrummet är TV-rummet.

Jag gick in i sovrummet, samtidigt som jag undrade vem som EGENTLIGEN är min livsguide.

Jag börjar buffa till kuddar och lägga täckena rätt, samtidigt som jag lite förstrött funderade på vem min livsguide är - namnet. Då märker jag en STARK doft av MENTHOL.

Lika stark som om man stoppar en Vicks Blå i näsan och inhalerar. Smaken/doften fanns bara i näsan och långt ner i svalget.

(Även när jag gick ner och ut för att röka). 

Jag gick in till Nallen och bad att få lukta på hans tandkräm - inte samma doft alls!

Gick in igen i sängkammaren och likadant igen - MENTHOLDOFTEN/SMAKEN.

Jag gick måååånga gånger mellan toa och sängkammare och samma fenomen. 

När vi skulle lägga oss var doften/smaken borta.

Just nu - när jag sitter och skriver börjar doften komma tillbaka - det känns även lite i ögonen.

Någon som vet vad/vem det kan vara och vad mentholen kan betyda????

Med Ljus // Shintaida

Nicoleen
0

jag har gått runt precis som du många många ggr och letat anledningar till olika dofter… fniss …För mig var det ett sätt för mina när och kära (och andra) på andra sidan att närma sig mig utan att skrämmas… detta var då jag fortfarnde motarbetade kommunikationen…. nu e det annorlunda Glad men därför tror jag att bara du kan veta vad just mentolen betyder, vem luktade så, vilket minne väcker det?

Bara en tankeGlad

shintaida
0

När jag var liten åt min Mor ofta Vicks Blå…men hon är högst levande än! Men det var min första tanke ändå att det var hon…

Med Ljus // Shintaida

Nicoleen
0

Hhmm någon med anknytning till henne? El hade du någon barndoms vän som gått bort och som vet om /upplevt tillsammans med dig att din mamma åt vicks blå? Kankse lite långsökt men vem vet… Glad

shintaida
0

Skulle vara min Mormor, men hon la säkert aldrig märke till Vicks Blå. Annars vet jag ingen…ska försöka meditera senare och hoppas på att jag INTE somnar, vilket jag brukar göra!!hehehe

Med Ljus // Shintaida

Almis
0

På mitt jobb doftar det ofta cigarr o billig herrparfym. Har fått reda på att detta gamla hus (från 1750) en gång varit hotell för resande.

fru_L
0

tanken som slog mej: kan det vara din guid ( du undrade ju vem det var) som är en gammal apotekare eller läkare eller någon med att yrke som är förknippat med menthol?

galdra
0

#4 Hej.det kan inte vara Vademecum du känner?Det användes ofta förr,vid förkylning eller täppt i bröstet.Man droppade på en bit socker och sög.Bara en tanke från mig/Kram

shintaida
0

Kanske…men jag fick det till Vicks Blå…ska kolla doften på Vademecum.

Tack för svaren….hoppas fler trillar in….

Kan inte glömma det bara så där….

Med Ljus // Shintaida

zeretki
0

Eftersom du tänkte på din mamma, kanske andevärlden vill peka ditåt, även om hon inte är död? Kanske är det något dom vill att du ska tänka på när det gäller henne? Något ouppklarat? Jag har för mig att du nämnt att ni har haft konflikter.

*stor kram*

Bybo
0

När jag var barn fick jag någon salva på bröstet som hette typ VICK…Plingeling!

shintaida
0

#9 Zeretki!!

Så sant, så sant…dags att höra av sig till henne, kanske???

Hon kanske är sjuk? När Mormor dog vågade inte Mor ringa mig och berätta - det fick min bror göra…. 

Ska göra det i morgon…jag lovar, för nåt konstigt är det allt!!

NU börjar det i ögonen igen!!!! Vicks Blå i ögonen är INTE skönt! 

Med Ljus // Shintaida

shintaida
0

Det var INTE min Mor…ringde henne idag och hon mådde utmärkt.

Ville bara säga det…

Med Ljus // Shintaida

galdra
0

Va bra att du ringde i alla fall.Starkt gjort.Kramar