Hur gör ni?
Jag har ganska nyligen upptäckt att jag påverkas av spöken på ett helt nytt sätt. jag känner det dom känner. Exempel är att jag en gång började gråta, när jag skulle förmedla ett meddelande till en bortgången flickas anhöriga. Jag grät floder, trotts att jag inte hade någon som hellst vettig förklaring till varför.
Nu senare, När vi (min mor och jag) disskuterar spöken eller gammal släckt inne i köket, kan jag plötsligt känna mig extremt stel i kroppen, jag blir röd om kinderna och het, och det blir ansträngande för mig att se. När detta händer, lämnar jag rummet, eller går ut och tar luft, och det försvinner. Är det en gammal människas närvaro jag känner?
Insåg inte den möjligheten förns alldeles nyss. Om det nu är så att jag börjar känna av dom så pass starkt, hur hanterar jag det? ska jag försöka stänga av helt, eller utveckla förmågan och lära mig handskas med den? Ni som är medium kan väl berätta hur ni gjorde i början, och vad ni tycker jag ska göra.
Ingen som kan hjälpa mig? 

Om du känner att du vill utveckla din förmåga så tycker jag att du ska gå någon kurs där du får lära dig att hantera det. Men det är viktigt att du känner efter vad du själv vill. När du känner sånt här och det är jobbigt så kan du säga till dom att du inte är redo eller att du inte vill att dom gör så eller så ber du dom att lämna dig ifred.
Önskar dig Lycka till! Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lyssna till ditt hjärta och känslorna…de har nyckeln till svaret..
Jag känner att jag väldigt gärna skulle vilja hjälpa dig gumman. men det är inte så lätt att förklara i text bara på några rader hur man ska hantera allt som kommer till en när man börjar öppna upp. Mig själv har det tagit nästan femton år att utveckla och det är inget som går att bara skriva ner så lätt. Du behöver en mentor. Vad jag har förstått så är din mamma insatt eller??? Hon eller någon hon känner kanske kan hjälpa dig: Hoppas du hittar någon bra som kan vägleda dig
Kram Anki

HEJ KURO jag vill bara berätta att jag får in kännslor och symtomer från andra levande eller bortgågna eller djur.
Ex om någon kommer igenom från andra sidan och haft hjärtprobem så känner jag det,på så sätt kan jag tala om för anhöriga och vet då att det är rätt person som kommer.
Om någon har ont eller besvär så känner jag det i min kropp och vet då var jag ska heala.
Jag har hållt på i många år och är glad att jag har arbetat innom sjukvården så man kan lite om kroppen.
Men alla börjar någon gång men försök hitta någon som du kan få råd av.
kram
# 2, 3 ,4 ,5. Tack för alla svar. ^^
Jag förstår att om jag väljer att utveckla, kommer det ta tid, men är det det bästa att göra? När man sedan är så pass medial, blir inte livet tuffare för en då? att känna av andar vart man än går? men man lär sig väl att stänga av också, antar jag.
Min mamma är inte mer insatt än att hon kan känna vindar och dofter då och då. Så vitt jag vet har hon inte varit med om något mer. Men vi disskuterar ofta det övernaturliga. Skönt att det finns en i familjen som inte tycker man är helt knäpp! ^^
Den enda kvinnan jag kan komma på som kan lära mig, är en healer. Hon kan dock inte prata med spöken, utan använder en pendel. Kanske jag ska ta och prata lite med henne.
Ja, det tycker jag låter som en bra ide
Prata mera med den här kvinnan som är healer, och med din mamma förstås. Din mamma är endå den som känner dig bäst och vet vad du mår bra av och inte.Kom ihåg att du har alltid ett eget val om du vill utveckla eller inte. Men med tanke på din ålder så skulle jag nog rekommendera dig att ta det lugnt och lev livet först. Skaffa dig så mycket erfarenhet av livet och människor som du bara kan. För om du väljer att utveckla det mediala kommer du ha mycket nytta av den erfarenheten.(Ja jag skulle vilja säga att den är Nödvändig) Läs gärna psykologi också om det intresserar dig. Ja lite små tips från mig
Kram och Lycka till med livet vad du än bestämmer dig för
Hej igen, nu ser jag att du skrivit på formet om detta med. Du har fått meddelande av mig… som de ovan skrivit, skaffa en lärare, jag anser att har man "problem" så gå till en expert, annars kostar det bara sinnesfrid. Det kan det verkligen vara värt.
Ja , du är ung, men även unga kan ta emot sådant här o jag har vänners barn som är som du o de rekommenderade jag till en av mina mentorer med goda resultat. Denna lärare gick då in o talade med de entiteter som sökte kontakt med den unga killen/tjejen o sen ordnade dom så att det blev lugnt så att den unge kan ta upp detta då de är äldre o mognare. Detta jobar jag ej med på heltid men i de fall jag blivit uppsökt så har allt slutat gott, för de här o de i himlen. Jag hade även en kvinna som besökte mig som jag starkt upplevde hade en obehaglig entitet fastnaglad hos sig så att kvinnan hade fått psykoser o vart sjuksrkiven.. även hon blev fri med hjälp av min fantastiska mentor o är åter tillbaka i livet glad o frisk.
Men jag säger ej detta sista för att skrämma som om dul med skulle ha sånt kring dig det var bara för att upplysa att jag upplevt lite olika saker o lyssnat o agerat på det jag upplerver o kan sända vidare sånt jag ej har full kunskap om. Det är viktigt att man kan känna det man kan hantera o sända vidare när man stöter på sånt man ej kan o gärna då rekommendera till sån som man vet är kompetent på området.
Många härinne är duktiga på att vidarebefordra folk som upplever paranormal aktivitet, o sen är det upp till en själv att ta ansvar för sig själv genom att söka sig till kompetenta personer som kan hjälpa en. Ju mer du kan desto tryggare känner man sig. Studera böcker, gå kurser , föreläsningar. Nu är du ju så ung än, men du är ju snart 18…. Viktigast av allt är att känna att man har BALANS i livet, att du känner att du har kontroll på ditt liv o känner glädje o tillförsikt.
Saker som är bra för dig att arbeta med redan nu är att utveckla din personlighet o då menar jag att skapa en positiv livsattityd, den kan man alltid jobba på, den är färskvara kan man säga.
Att du lär dig styra dina tankar så att de inte styr dig.
Att du lär dig älska dig själv villkorslöst, även detta är färskvara.
Jag har strukit under "du lär dig" för att jag menar att man verkligen KAN lära sig att tycka om sig själv. Det vet jag då jag både gått kurs i det + sen höll några kurser i ämnet. Visst var det jobbigt o kändes som om jag ljög först men jag fullföljde uppgiften o sen började jag känna mig mer o mer bra, duktig, fantastisk o spännande….. Det är en slags process med de där spegelövningarna… i början svor jag, grät o tillo med kastade boken så den nästan gick sönder….. men jag höll ut o gjordet det……. hav tålamod, tillit, det komer du jättelångt med!!!!!
Vi får våra prövningar i livet o att då lära sig ett förnuftigt o fruktbart sätt att förhålla sig till detta o växa som person kommer att båda vägen för din mediala utveckling o en avgörande del.
Man kan säga " det är inte hur man har det utan hur man tar det, som bestämmer hur man mår o uppfattar nåt….
Orden makt är extrem så sök dig , om du vill, nyfiket till litteratur i dessa ämnen… "Du kan hela ditt liv" av Louise Hay är en klassiker i detta. Läs den i lugn o ro från pärm till pärm…. ha en skriv bok sidanom som du gör övningarna med…. o bara fortsätt….. nånting komer att hända, du får kontakt med ditt innersta väsen…. Tänkte att det vore en fin idé om du gör det tillsammans med din mamma????
Inpräntar du dess metoder i din vardag så kan jag säga att du har en trygg grund för fortsatt utveckling. Se på dig själv som formbar, ett gör-det-själv-projekt, på så vis att du utvecklas hela livet men med dessa metoder blir du som kaptenen på skutan.
Jag säger detta med inlevelse då det är såhär för mig,,jag har gjort o gör detta själv så därför rekommenderar jag det till dig med!
Grunden i den mediala utvecklingen bör således vila på en trygg grund av en ljus livssyn, attityd o den har man med sig överallt i livet.
Du är ju bara 16 år så jag hoppas din mamma kan läsa detta med o att ni tar en sån kontakt? Det övernaturliga är extremt starka krafter o du vet ju själv att du besitter ovanliga krafter o att det verkar komma närmare o närmare? Förnuftigt att ta luren o tala med nån via telefon som kan detta för att sen gå i lära el på annat vis träffas?
Lite svårt att "göra " nåt mer konkret över nätet för jag tror man behöver träffas när man lär sig sånt här, för trygghetens skull. Sån är jag i alla fall.
Jag önskar dig innerlig lycka o jag tror det kommer att gå jättebra för dig ska du se!
En varm kram från miramis2