Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertipsråd
Läst 915 ggr
evawa
0

Sårbar

Kan inte förstå varför detta händer mig ständigt?? alltid när jag är som sårbarast, ledsen och är väldigt låg, ja då kommer han, han som har gjort mig så illa. Med sina nertryckande ord och hot..Varför just då? Det händer varje gång, ibland så känner jag att han närmar sig och jag försöker trycka iväg honom. Vad är det för fel jag gör? Snälla någon?

kramar

Eva

Elisabeth-J
0

Det finns säkert något du ska lära dig eftersom han dyker upp just dom stunderna. Jag tror att det handlar om att du är alldeles för snäll, dags att stänga dörren ordentligt, låsa och kasta nyckeln. Alltså behöver du vara riktigt bestämd. Jag vet hur svårt det är men jag tror på dig och din inre styrka som finns där!

Lycka till och många kramar / Elisabeth

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

TantAlma
0

Jag håller med Elisabeth, du ska lära dig något. Jag tror redan nu att du ser hur fel det är för dig. Men sårbarheten du känner skall väl vändas till ilska och du ska våga tro på dig själv  och älska dig själv. Tillräkligt för att inte ta emot sånt som gör dig illa. Du är värd mer en det som gör ont. Det vet du väl? En tanke med ljus och styrka  Lycka till! Alma

evawa
0

Tack för att du tror på mig det värmer….men jag försöker klura hela tiden men sorry jag förstår inte hur jag ska stänga dörren??

Det är som du säger,nåt är det jag ska lära mig??..

kramar

Eva

Morsan1
0

Söta Eva, han känner väl att du är svag och passar på att hugga då. En klassiker bland knäpphuven om jag får uttrycka mig så.

Glöm aldrig att du är en vacker och stark kvinna. En underbar personlighet och den kan han aldrig sabba för den finns inuti dig och den är starkare än något annat.

Önskar dig all lycka

Kram Åsa

evawa
0

#2 #1 aha, ok, jag ska bli lite mera ilsk istället för som jag har blivigt alla gånger innan, mera ledsen..tack för era råd, jag tar dom till mig…

kramar till er

Vibeka
0

Det handlar om att INTE känna sig som ett offer! För det är du inte! Vet ej hur denna man behandlat dig men anar och tror att du känner dig i skarpt underläge inför honom… Så länge du låter den känslan styra dig så är det Han som har makten. Låt honom inte ha det!! Betsäm dig för att NU är det nog och så tar du kontrollen över dina känslor och ditt liv! Bli förbannad på dig själv i stället för att du låter honom påverka dig på detta sätt och använd ilskan till att ta kontroll över dig själv och ge dig den på att nu är det du som har MAKTEN….för vet du en sak, makten är din!! Den kan ingen ta ifrån dig om du inte själv vill och låter dem göra det.

Jag har varit i liknande situation och den dagen jag bestämde mig (vilket var jobbigt jag vet:) Då började jag må bättre!! Glad

Sen är detta en process som måste få ta lite tid men inte mer tid än du vill ge den :)

Varma kramar och lycka till!!!

Carina

evawa
0

#4 Tack morsan…Glad

evawa
0

# 6 ok jag börjar förstå nu…..alltså om jag fattar rätt nu så ska jag alltså lära mig att använda ilskan på ett sätt som gynnar mig själv…Ilska kan ju användas på många olika sätt både negativt och tydligen nu positivt.. Jag kan bli ilsk men då kanske i negativ riktning. att försöka vända allt så krävs det ju ibland lite hårdare tag för att det ska funka. Kan det vara min läxa??

men i såfall är ju ilska även något positivt eller hur? Det gäller bara att veta hur den ska användas för att ge en positiv inrikning..

Kramar till er alla

Elisabeth-J
0

#8 Det är så rätt som det bara kan bli! Kyss

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

evawa
0

# 9 JIIIIIIPIII JA

äntligen, ni ska bara veta hur lång tid av lidande det har tagit bububu..Tack ett jätte tack till er alla!!!

nu är det träning som gäller

kraaaaaaaaamar och tack ännu en gång

Eva

Vibeka
0

Helt rätt av dig!!!! Du måste inse och det gör du tydligenFlört att INGEN har rätten att få dig att må dåligt!!! Den rätten har BARA du! Go for it!!

Kramar Carina

Tuva-Lena
0

Jag känner igen mig i din situation Ewa. Du är för snäll, men vem vill inte vara snäll mot sina medmänniskor..? precis. Och om han blir arg och säger elaka saker, ja, "då har säkert jag sagt någonting som gör att han har rätt att säga som han gör..", eller hur? Man blir ett offer, p g a att man tillåter någon att göra mig till det. Inläggen här ovanför är så kloka så jag kan bara instämma i dem, och samtidigt känner jag själv att, ja men visst, precis så är det! Du är inte ensam Ewa, så vi kan stötta varandra…

Stor kram till dig, gumman!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

evawa
0

#12 tack tjuvstarr! kram på dig

inatt har jag haft röriga, konstiga drömmar och känner mig lite urblåst i hjärnan faktiskt. Det som framkom igår kväll här det tog tag i mig..När jag får lite sådär aha är det så? då blir jag så trött..Ja, ni alla, att jag är för snäll det har jag fått höra väldigt ofta men då har jag inte tagit det till mig. Tyckte nämligen att det var väldigt konstigt att man skulle bli straffad för att man är snäll. Jag tar det till mig nu på ett annat sätt och bör lära mig vart gränserna går nu…Tack alla för all hjälp jag fått från er..

hahaah min hjärna går sååå här lååångsam idag..*LER* åt mig själv är inte van att det går sååå sakta..

kramar så kanske vi ses i kväll

Eva

Happyspirit
0

Skickar dig styrkekramar vännen! Om du ser på saken som att du blir straffad så blir du det. Om du i stället väljer att se på saken som en lärdom så behöver du inte göra dig till ett offer. Har själv problem med det där med att vara "för" snäll ofta. Jobbar hårt med att inte kliva in i offerrollen som jag gjorde ofta förr. Det händer ibland nu med, men jag märker det fortare nu.Och på så sätt kan jag ta mig ur den fortare.

Kram på dig det kommer säkert att ordna upp sig.

[Hellas]
0

Jag hade oxå en liknande situation som slutade i en separation. Han fortsatte dock att styra och ställa och tycka till om hur jag skulle hantera både mig själv och min nya EGNA lägenhet osv. Jag fick upp ögonen för detta pga. att en vän talade om för mig att jag ju "låter honom bestämma" och att så länge jag gör det så kommer han att fortsätta.
Jag började då planera in vad jag skulle säga vid nästa påhopp och noga tänka igenom hur jag skulle hantera situationen.
Jag nästintill tränade mig så att jag inte skulle gå in i hysterisk affekt och dessutom inte lämna utrymme till honom att starta upp en argumentation.

Vid nästkommande samtal då han talade om för mig hur jag skulle hantera en viss situation talade jag lugnt och och sansat om för honom att jag respekterade hans åsikter men att jag hädanefter var totalt ointresserad av att höra dem. Jag meddelade även att jag levde mitt liv och hade en total ensamrätt över det utan inblandning från utomstående inkl. han själv.
Han blev tyst och tappade talförmågan, sedan lade vi på.
Det är flera år sedan och det har endast hänt en gång att han påbörjade en åsikt som jag direkt stoppade genom att tala om att det är mina regler och det gäller inom mina väggar.

Lycka till och du ska veta att du har många medsystrar

_sussie_
0

Håller med ALLA ovanstående! Ilska bär långt, det gäller "bara" att få upp ögonen, han lär få en chock den dan du säger ifrån o han fattar att du menar det..

Styrke- och peppkramar i MASSOR!!

Sussie

MariaJ
0

Hej !! Jag vill också ge dig styrka och mod att våga ta komandot. Den styrka som finns inom dig är enorm, tro inget annat. Den finns inom oss alla, om vi bara vågar och vill se att vi har den. Lita på dig själv och på att ditt liv förändras till det bättre om du tar komandot över ditt liv..Jag vet att det är otroligt svårt att sätta den gränsen, men när du väl gjort det så mår du mycket bättre.Skrattande

Fråga dig själv - Hur vill jag att mitt liv ska se ut om ½ år ? tänk positivt och försök att lyfta in ditt egna ljus och kraft i nästa situation. Du kan mer än du tror !!Skrattande 

Du fixar det !! Positiva tankar och mycket ljus.. //  kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör