Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 2088 ggr
Malinolsn
7

Spökt - Bytt sängsida

Jag och min sambo J har nyligen bytt sängsida med varandra, och jag har upptäckt något märkligt..
J har fram tills nu alltid pratat i sömnen, satt sig upp och sagt konstiga saker om hörnet på hans sida, pekat en massa och haft sig.
Fram tills nu, när vi bytt sida.
Nu sover han lugnt hela nätterna (haha, det låter som om jag pratar om ett spädbarn..) och är relativt pigg på mornarna – vilket han aldrig varit förut.
Jag däremot sover jättedåligt! Jag har jämt haft lätt att sova på olika ställen, nya som gamla.
Sover det gör jag visst nu också, men jag blir aldrig utvilad.
Jag är nu sist upp ur sängen på morgonen och vill inte kliva upp, jag känner inget behov av det.
Jag som alltid brukar vara först upp ur sängen i och med att jag är morgonpigg.
Härom dagen sov jag enda tills eftermiddagen (!!), jag hade varit vaken lite sent, men ändå! Det är verkligen inte likt mig.
Jag har ett sömnbehov på ca 5-6 timmar, det fungerar bäst för mig och jag brukar alltid vakna pigg och utvilad helt av mig själv. Men nu kan jag sova upp mot över 12 timmar, alltså det dubbla!
Nä, jag är säker på att det är ”något” med den högra sidan, haha. Dock har jag lättare att somna nu, men sover som sagt betydligt sämre.

Något som hände med den högra sidan för ca ett år sedan är att det täcket blev vikt och lagt fint och prydligt på det vänstra nattduksbordet under natten.
Jag vaknade av att min sambo började dra i mitt täcke, eftersom han trodde att det var jag som hade snott hans täcke.
Jag bad honom kolla på golvet ifall han hade sparkat av sig det, men icke.
Jag bestämmer mig för att dela med mig då jag inte orkar rota djupare i mysteriet just då.
Jag kastar en snabb blick mot klockan på mitt nattduksbord och ser då att täcket ligger där! 
Jag är väldigt lättväckt, så om det var min sambo som hade gjort det i sömnen hade jag garanterat vaknat eftersom han då hade behövt klättra över mig för att nå min sida, vårt sovrum är väldigt trångt så det går knappt att gå runt sängen, och speciellt inte i mörkret.
Sen tror jag inte heller att han skulle ha vikt sådär fint i sömnen, då han inte har vik-vanan inne då han aldrig viker tvätten 😉
Jag har även provat att efter detta lämna tvätten framme, i hopp om att den ska vara vikt nästa gång jag kommer till sovrummet, men icke! 😃

En lampa i sovrummet har även "spökat" en gång, självklart den lampan på den högra sidan. Jag vaknade mitt i natten av att lampan var påslagen (vi sover alltid kolsvart), jag sträckte mig då för att stänga av den.
Men när jag trycker på knappen så tänds lampan "på riktigt".
Det tar nämligen tid innan den når den fulla ljusstyrkan, så den var på dimljus när jag vaknade av den kan man säga, och när jag tryckte på knappen så började den alltså tändas på riktigt.
Hoppas ni förstår 🤐

Vet inte vad jag ville ha ut av den här tråden, men det känns som att jag är på rätt forum i alla fall. Någon som har varit med om liknande eller som kan tänka sig en liten förklaring? 
Det hörs även steg i trappan och uppe på vinden trots att ingen är där.
Det är absolut inget ont här, vad jag kan känna i alla fall, utan allt känns liksom lugnt. När det har hänt något har jag bara brukat tänka "Jahapp, nu är det "någon" som busar igen", eller liknande, och sen inte tänkt så mycket mer på det.
Jag känner liksom ett lugn trots att jag brukar vara väldigt rädd av mig..

[majatengdelius]
2

Det kan vara skönt att skriva av sig ibland, även om man inte är ritktigt säker på vad man vill få ut av det. Men intressant att läsa!

Hur känns det när du går och lägger dig?

Lugn, iakttagen, stressad?

Maja

Greigh
6

Det där med sängen, har ni aldrig tänkt på att möblera om och flytta sängen till en annan sida av rummet eller något? Låter ju som att ni ligger på en currylinje:
http://paranormal.se/topic/currylinje.html

Malinolsn
2

#1 Ja, så är det ju faktiskt 🙂 
Jag känner mig ganska lugn faktiskt, men ibland även lite stressad och rastlös, men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag känner mig stressad över. 

#2 Jag skulle mer än gärna vilja möblera om, men eftersom rummet är så pass litet så går det inte att ha sängen på så många andra sätt. 😕
Men tack för länken! Intressant läsning 🙂
Katterna ligger faktiskt på den högra sidan i sängen, medans hunden håller sig till den vänstra!😮 
Trodde förut att katterna gillade min sambo mest eftersom dom bara låg och trängdes på hans sida haha, men det gör dom fortfarande trots att vi bytt! Och hunden hoppar alltid upp på den vänstra sidan trots att man lockar till den högra.. Spännande..

[majatengdelius]
1

Ok…

Det kanske är som #2 skriver, att sängen helt enkelt står på "fel" plats. Men jag vet vad du menar när du säger att rummet är för litet för att kunna ha sängen på något annat sätt, min lägenhet är likadan, haha.

Det är inte så att du av misstag somnat i soffan någon kväll och känner att u sovit bättre då?

Maja

Malinolsn
5

#4 Jag har faktiskt sovit i soffan en natt sedan vi bytte. Brukar inte trivas i just denna soffan så bra, utan jag vaknar oftast flera gånger per natt, men det går fort att somna om. Men nu sov jag som en stock, och var som du säger betydligt mer utvilad. 🙂

[majatengdelius]
0

Hm… Ja, det känns ju som att det du säger verkligen stämmer in på att sängen skulle stå i ett "negativt hörn", om man nu kan kalla det så, haha.

Konstigt också att det bara gäller ena sidan.

Sängen går inte att flytta bara en liten bit åt vänster eller höger, så att den nästan står på samma plats? Eller känns det helt omöjligt att möblera om sängen?

Vet att det är otroligt påfrestande att möblera små rum/lägenheter. Det är som att byggarna tänkte ut hur allt skulle stå för att få plats redan när de byggde det, haha :/

Malinolsn
3

#6 Ja, fast jag känner att händelserna kan inte förklaras av dessa "linjer", så det kan ju vara en kombination av båda delarna 😃
Vi har pratat om att försöka möblera om på något vis, men både ett fönster och ett element är i vägen, då sänggaveln ska skruvas fast i väggen, och ett element vill man ju inte gärna täppa till, för kallt är det ändå så det räcker 😛

Men vi ska absolut försöka flytta på den, på något vis i alla fall.
Sovrummet ligger vägg i vägg med grannens pojks rum, så den sidan känns ganska uteslutet att ställa sängen på 😎
Men i allra värsta nödfall får den väl stå där, men man får ta det lite lugnare helt enkelt 😃 Man vill ju inte hamna i något grannfejd…
Dock stå lär ju dessa "linjer" även ligga där, eftersom det blir på "samma" sida i rummet, fast en annan del.. Ääh, luddigt det blir..

[majatengdelius]
2

Haha, det där låter precis som min lägenhet. Vi har det inte lätt, vi med små lägenheter! Haha stackars pojk. Men som sagt, ni får som sagt ta det lite lugnare ;) Hur som helst så hoppas jag att det löser sig för er snart. Att inte få vara ordentligt utvilad ibland tar verkligen på krafterna. Men prova skyffla runt sängen i den mån ni kan! Förhoppningsvis s¨lyckas ni hitta en plats där ni båda kan få ordentlig sömn! :) Maja